Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-14, 11:55
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Feminazi...
Citera
2011-01-14, 11:59
Medlem
Ännu ett kollektivt skuldbeläggande av Amanda Schulman. Givetvis mot mot män.

http://blogg.yourlife.nu/amanda-schulman/2010/12/15/apropa-tjejer/
Citera
2011-01-14, 11:59
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnteSwe
Vi inte lyfter ett finger när ni blir attackerade? Jag vet redan innan, med mina tidigare diskussioner, att du inte är speciellt smart, och tar upp saker som kan liknas vanföreställningar.

Men detta var så sjukt? Männen har ju för guds skull, genom historien skyddat er. Det är NI som INTE skyddar era män. Detta är biologiskt. Kvinnor, vid val av partner, söker de som kan skydda dem, men har inte behovet av att skydda andra. Se någon drunkna. Vilket kön hoppar i för att rädda? När det brinner?

Det är män som bestämmer att ge pengar mot "våldet mot kvinnor" och kvinnojourer. Männen får ingenting. Rent ekonomisk, eller av andra kvinnor, sen skriver du att männen inte ens lyfter ett finger.

Hej då.
Åter en man som tycker livet är orättvist. Kom inte dragandes med historien för då får ni allt mer minuspoäng än pluspoäng.
Förresten vilka män är det du talar om som bestämmer om kvinnojourer ska få pengar eller inte? Är det Mr Wallenberg själv som sitter där med ett checkhäfte eller?
Citera
2011-01-14, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
Du sitter på flashback ändå är du helt omedveten om att det finns män som kränker och skriver nedsättande om kvinnor?

Edit: Måste bara påpeka att Amanda Schulman är en idiot.

Missar jag något? Startade Amanda Schulman en tråd på flashback?
Citera
2011-01-14, 12:03
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ännu ett kollektivt skuldbeläggande av Amanda Schulman. Givetvis mot mot män.

http://blogg.yourlife.nu/amanda-schulman/2010/12/15/apropa-tjejer/

Jag undrar varför hon inte får några snälla kommentarer från killar på bloggen
Citera
2011-01-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Åter en man som tycker livet är orättvist. Kom inte dragandes med historien för då får ni allt mer minuspoäng än pluspoäng.
Förresten vilka män är det du talar om som bestämmer om kvinnojourer ska få pengar eller inte? Är det Mr Wallenberg själv som sitter där med ett checkhäfte eller?

Inte ett enda argument. Bara påstående. Dvs, bara slöseri med tid. "åh ännu en man insert random kollektivt skitsnack".

Wallenberg har get pengar för att stödja kvinnors verksamhet inom den offentliga sektorn. Kanske dags att läsa upp?
Citera
2011-01-14, 12:08
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Inte ett enda argument. Bara påstående. Dvs, bara slöseri med tid. "åh ännu en man insert random kollektivt skitsnack".

Wallenberg har get pengar för att stödja kvinnors verksamhet inom den offentliga sektorn. Kanske dags att läsa upp?
Ja om han har gjort det så visar han på att han har ett uns av empati. Men vilka är de andra männen? För du menar väl inte att regeringen består av bara män eller? Kvinnojourer får dessutom en massa bidrag från allmänheten med såväl pengar som ideellt arbete. Vilka dessa är som skänker pengar vet varken du eller jag men de som står för det ideella arbetet är kvinnor.
Citera
2011-01-14, 12:11
Medlem
hosters avatar
Någon av det manliga könet måste gjort något riktigt ont mot henne i hennes liv..

Jävlar vilket hat hon har mot oss män.. Skönt att hon ser alla män som en homogen grupp som beter sig exakt likadant!.. Sjukt..
Citera
2011-01-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ja om han har gjort det så visar han på att han har ett uns av empati. Men vilka är de andra männen? För du menar väl inte att regeringen består av bara män eller? Kvinnojourer får dessutom en massa bidrag från allmänheten med såväl pengar som ideellt arbete. Vilka dessa är som skänker pengar vet varken du eller jag men de som står för det ideella arbetet är kvinnor.

Den nuvarande regeringen håller det uppe, förslag kan inte gås igenom utan godkännande. Och gissa vad? Politiken består mest av män, så genom processen är det mer män inblandat, oberoende om förslaget grundades av en kvinna.

Förslag och ideer leder inte per automatik till reglering.

Ni kvinnor har ju inte ens gjort ett dyft för män, biologiskt betingad. Du är ju ett exempel på det.

F.ö. dags att plugga på tentan som hålls imorgon. Känner att jag får satsa min fokus på betydligt mer intellektuellt givande saker.
Citera
2011-01-14, 12:23
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Den nuvarande regeringen håller det uppe, förslag kan inte gås igenom utan godkännande. Och gissa vad? Politiken består mest av män, så genom processen är det mer män inblandat, oberoende om förslaget grundades av en kvinna.

Förslag och ideer leder inte per automatik till reglering.

Ni kvinnor har ju inte ens gjort ett dyft för män, biologiskt betingad. Du är ju ett exempel på det.

F.ö. dags att plugga på tentan som hålls imorgon. Känner att jag får satsa min fokus på betydligt mer intellektuellt givande saker.
Men snälla vännen. Bara för att man är politiker så betyder inte det att man har en beslutsfattande position. På alla tunga poster där man tar beslut så är uppdelningen nästan 50/50. Så kom inte med något trams här att det är ni män som sett till att pengar delas ut.
Ja passa på att öva upp svenskan och dina samhällskunskaper också när du ändå håller på för här briljerar du inte nämnvärt.
Citera
2011-01-14, 12:27
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Typiskt feminism att skuldbelägga alla män. Nazismen gjorde ju samma sak, fast mot judar (det är precis samma sak - läs om maktanalys. De feminister som kollektivt skjuldbelägger män är samma typ av personer som hejjade på nazisterna när dom försökte utrota alla judar).

För övrigt. Partnervåld är JÄMNT fördelad mellan könen, enligt brå 2009:12. Men fakta har aldrig varit ett prioriterande del i feminism.

Nej, i vissa studier har man kommit fram till att det är jämt, men i andra har det visat sig att kvinnor är mer våldsbenägna än män. Att de oftare är de som initierar fysiskt våld mot mannen, inte tvärtom.

Min egen erfarenhet styrker också detta, dels i egna relationer, och i min omgivning. Mig veterligen har jag bara haft en manlig bekant som ibland kunde bli fysisk mot sig partner, dock var hon å andra sidan lika fysisk mot honom.

Annars har jag bara erfarenhet av våldsamma kvinnor, som attackerar sina män. Har själv aldrig rört en kvinna, men har fått tagit emot del under årens lopp.

Men precis som du säger, fakta är inte högt prioriterat inom feminismen. Det är snarare varandras motsatser.
Citera
2011-01-14, 12:29
Medlem
Citat:
Men snälla vännen. Bara för att man är politiker så betyder inte det att man har en beslutsfattande position. På alla tunga poster där man tar beslut så är uppdelningen nästan 50/50. Så kom inte med något trams här att det är ni män som sett till att pengar delas ut.
Ja passa på att öva upp svenskan och dina samhällskunskaper också när du ändå håller på för här briljerar du inte nämnvärt.

Vad är det som är så svårt att förstå? Oavsett om fördelningen är 50/50, 30/70 för kvinnor så har kvinnor bidragit 0% för män. Vilket ger två helt matematiska storheter där, relativt mot den andra, står för den största delen. Vilket ger fler män/kvinnor, än den andra, obefintliga,delen.

Om du anser att det är fyllt OK att analysera ens språkkunskaper (något du verkligen inte verkar briljera i) i ett forum får stå för dig. Den intellektuella gruppen har av en annan åsikt.

Men sen kommer du väl antagligen svara med "alla dessa män insert random kollektivistisk skitsnack", så att föra en diskussion med dig är slöseri med tid, då det, med tanke på det du "briljerat" med på denna tråd, är omöjligt.
Senast redigerad av AnteSwe 2011-01-14 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in