Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-13, 10:46
Medlem
Amanda Schulman ger sig in i debatten om män som slår. I samma veva drar hon ner 4,5 miljoner män i samma träsk som våldtäktsmän och hustrumisshandlare. Vettifan om det bidrar. Sen vet jag inte om det är så enkelt att BE en man att inte slå. Tror det ligger lite djupare än så. Ungefär som att BE någon att inte vara homosexuell.

Citera
2011-01-13, 10:58
Medlem
Rifter666s avatar
Frisk människa Jag gillar delen att ni får slå varandra hur mycket ni vill
Hispan nästa.
Hur gör vi med kvinnor som slår män då?

Våld är alltid fel oavsett vilket kön som brukar det. Fast nog blir man onekligen sugen på att dra några hårda slag mot denna person. Men inte för att hon är kvinna utan för hon uppenbarligen är helt slut i skallen.
Citera
2011-01-13, 11:02
Medlem
rankovs avatar
ska en kvinna kunna bete sig hur som helst, utan risk för replissarier? i min värld, nej.

systematiska hustrumisshandlare går självklart bort.
Citera
2011-01-13, 11:13
Medlem
Jthunderas avatar
Sorgligt att läsa. Det är så låg nivå att jag bara inte orkar kommentera det. Blir bara trött.
Citera
2011-01-13, 11:18
Medlem
Det är intressant att se hur generaliseringar bara är fel i vissa sammanhang. Byt ut "män" mot t.ex. "invandrare" i blogginlägget och många av kommentarerna, så blir det genast något annat.
Och ville inte Schyman införa en manskatt? Kopplingarna mellan sådana här åsikter, Schymans politik och SD och deras smörja är skrämmande lika! Varför reagerar ingen i media eller riksdag på det?
Citera
2011-01-13, 11:48
Medlem
Larssonjrs avatar
Pinsamt..... Att hon inte skäms!
Citera
2011-01-13, 12:51
Bannlyst
Framför allt så slås man av det fruktansvärda uttalandet om att det är okej att män blir knivade och misshandlade och mördade. Det bryr hon sig minsann inte om. Hujadamej.
Citera
2011-01-13, 12:55
Medlem
Jamaicabananers avatar
Kvinnor som Amanda Schulman fritzlar sig själva och drar med sig 4,5 miljoner andra kvinnor i det här landet. Sätter på sig en offer-tvångströja och kryper ner i källaren.
Citera
2011-01-13, 12:56
Medlem
Nej, det där var inget vidare...
Citera
2011-01-13, 12:58
Medlem
Wheeler88s avatar
patetiskt.

behöver man säga mer, om hon nu har sådant mansförakt varför ska hon då själv ha man och grejer.
Citera
2011-01-13, 13:01
Bannlyst
Haha ja ni, vad finns det att säga?

Citat:
Ursprungligen postat av Amanda Schulman
Vad finns det för vilddjur därute?
Negrer
Citera
2011-01-13, 15:49
Medlem
SMBHs avatar
Annars..?

Hon uppmanar mig att sluta misshandla min kvinnliga omgivning, men hon ger mig inga konsekvenser om jag inte följer uppmaningen. Det är ungefär som hon vädjar till min empati! (lol). Jag menar, vad ska hon göra, hon är ju kvinna. En snyting så slutar hon skriva kaxiga blogginlägg.

Men skämt åsido, Amanda Schulman vill få uppmärksamhet, något hon inte fick när hon var barn antagligen, så nu finns det ett omättligt krav på att alla ska lyssna på just henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in