2014-05-24, 11:29
Medlem
fotbollsugers avatar
Jag är man och jag gråter så fort det blir minsta sorgligt eller bra.

Senaste jag började bli tårögd över är bland de första låtarna i Frozen.

Jag ser detta som ett problem då jag inte vågar se vissa filmer ihop med killkompisar eller tjejer. Det är riktigt pinsamt när tjejen glor på mig som om jag vore en alien när jag sitter och bölar men inte hon

Gå det göra något åt problemet?
Citera
2014-05-24, 16:03
Medlem
Jag har en svaghet för ledsna barn på film och i verkligheten, det är min svaghet. T.ex. började jag grina när jag Looper och The Rainmaker börja gråta.
Citera
2014-05-24, 16:05
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Enda filmen jag storbölat till i vuxen ålder är Soraya M. och då slutade det verkligen aldrig. Fyfan vilken jobbig film. Ruggigt hemsk och stötande!

Annars brukar jag få tårar i ögonen när något är fint eller väldigt lyckligt slut, som i sydkoreanska The Tower.
Citera
2014-05-24, 16:17
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotbollsuger

Jag ser detta som ett problem då jag inte vågar se vissa filmer ihop med killkompisar eller tjejer. Det är riktigt pinsamt när tjejen glor på mig som om jag vore en alien när jag sitter och bölar men inte hon

Utvidga din umgängeskrets kanske, eller be dem vänligt men bestämt att rikta sin uppmärksamhet mot skärmen istället för att sitta och stirra på din tårbeklädda nuna.

Jag gråter ofta själv till filmer åt minsta tragiska aspekt. Kraftfulla scener kan jag störtböla åt så att jag måste ta till papper för att stoppa tårflödets svidande (slutet på J.Edgar var den senaste).

Ser mig som lyckligt lottad att jag är en känslig person, snarare än att det skulle vara något negativt. Det betyder ju bara att jag får ut mycket av filmen jag kollar på.
Citera
2014-05-24, 21:46
Medlem
fotbollsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Ser mig som lyckligt lottad att jag är en känslig person, snarare än att det skulle vara något negativt. Det betyder ju bara att jag får ut mycket av filmen jag kollar på.
Ligger något i det.
Jag är bra på leva mig in i filmer när jag väl se en.

Jag såg filmen Hook nyligen och grät i princip rakt igenom hela filmen. Så fruktansvärt fin och bra.
Citera
2014-05-24, 21:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotbollsuger

Själv önskar jag att jag kunde bli lika berörd av sorgliga eller vackra filmer som du, men har väldigt svårt att gråta överlag och har bara gråtit på begravning två gånger av sex-sju begravningar, något allvarligt fel på mig tror jag.
Citera
2014-05-25, 00:12
Medlem
orremannns avatar
Finns väl ett flertal filmer där det har hänt att man fällt en tår. Några exempel är Friday Night Lights, Crash, Disconnect och Gone with the Wind.
Citera
2014-05-25, 00:20
Medlem
Punklivs avatar
Visst händer det. Senast var slutet på Submarino.

Och det är ingenting jag skäms över, som vissa verkar göra.
Citera
2014-05-25, 00:26
Medlem
Carnage.s avatar
Är riktigt jävla känslig när det kommer till film. Filmen som har fått mig att gråta mest - verkligen vråltjuta - är nog Saving Private Ryan. Andra typiska gråtfilmer äro: Terminator 2, Forrest Gump, Schindler's List och Spiderman 2.
Citera
2014-05-25, 10:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Är riktigt jävla känslig när det kommer till film. Filmen som har fått mig att gråta mest - verkligen vråltjuta - är nog Saving Private Ryan. Andra typiska gråtfilmer äro: Terminator 2, Forrest Gump, Schindler's List och Spiderman 2.

Terminator 2 är en av få filmer som jag gråtit till, men det var då jag var barn och inte i vuxen ålder.
Citera
2014-05-25, 16:24
Medlem
Har aldrig gråtit till en film,känslorna finns där men jag kan absolut inte gråta!
Citera
2014-05-25, 20:56
Medlem
timoshenkos avatar
Var går gränsen för att gråta? Är det när man har fuktiga ögon, eller måste det rinna ner tårar från ögonen?

Fuktiga ögon har jag allt fått när jag ser film, men aldrig så att tårar lämnar ögonen, lite tråkigt kan jag tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in