Ja, om den är tillräckligt sorglig enligt min uppfattning gråter jag. När jag kollade på Snatch grät jag - fast det var snarare så att jag skrattade tills jag grät.
Seven Pounds är en av de filmer jag gråtit till, riktigt bra (och sorglig) film. Grät nog också till Pursuit of Happyness. Vad fan är det med Will Smith och mina tårkanaler?
Senast redigerad av U-Fig 2011-06-11 kl. 23:05.
Jag gråter ALLTID när jag ser The Green Mile (Gröna milen), även fast jag har sett den tusen gånger och kan den utantill så gråter jag när John Coffey säger att han inte vill leva längra, att han inte orkar.
Man blir blödigare med åren. Numera kan jag få en tår i ögat till lite vad som helst. Dock inte till de sorgliga ögonblicken. Då sitter jag mest och väntar på att det ska hända något. Jag gråter till lyckliga ögonblick eller andra starka känslor.
När jag såg "Into the Wild" på bio fick jag en tår i ögat. Då själv har en dröm om den ultimata friheten berörde filmen mig verkligen på djupet.
I "Melancholia" grät jag kanske inte men fick klumpar i halsen. Mycket pga den lilla pojken som förstod vad som skulle hända.
Sad Movie (underbar film)
Human Trafficking
World Trade Center
Yamato
Letters from Iwo Jima
Schindler's List
Dom som jag kommer på på rak arm. Gråter till många fler filmer.
Jag gråter som en liten fitta ganska ofta till filmer, trots att de kanske inte är så sorgliga egentlingen. Men jag älskar det.
Jag har för övrigt kommit på att jag lipar ganska lätt till filmer där barn råkar illa ut på olika sätt. Så jag tar gärna emot tips på filmer där det händer barn någonting dåligt.
Har för mig att jag grät efter att jag hade sett klart The Pig Fucking Movie, den var för jäkla deprimerande.
För jävla speciell film för övrigt. Musiken är oerhört effektfull, och jag hade mest en udda känsla i magen efter att filmen var slut. Kände mig ganska tom måste jag säga, men samtidigt full av.. Intryck? Ja, sannerligen en film att se om. Någon gång.
Har för mig att jag grät efter att jag hade sett klart The Pig Fucking Movie, den var för jäkla deprimerande.
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
För jävla speciell film för övrigt. Musiken är oerhört effektfull, och jag hade mest en udda känsla i magen efter att filmen var slut. Kände mig ganska tom måste jag säga, men samtidigt full av.. Intryck? Ja, sannerligen en film att se om. Någon gång.
Måste bara hitta den filmen någonstans så ska jag ge den en chans, varit nyfiken på den ett tag nu efter att ha hört en del saker om den.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!