2014-05-26, 00:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Har redan skrivit ned vilka filmer jag gråtit till men då var det knappast i vuxen ålder förutom den där hjärtkrossande scenen i Lejonkungen när Simba står vid sin döde far. Såg om filmen för ett tag sedan och jag kunde inte hålla tårarna tillbaka, fick såna flashbacks från när man var liten och tänkte exakt samma tankar, gripande scen..

Citera
2014-09-24, 02:55
Medlem
skitpungs avatar
Inte normalt, men efter "Requiem For A Dream" satt jag fan i mig å böla...
Citera
2014-09-24, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skitpung
Inte normalt, men efter "Requiem For A Dream" satt jag fan i mig å böla...

Sista scenen i RFAD var sjukt jobbig emotionellt, när Sara drömmer att Harry säger att han älskar henne blir till och med jag lite rörd. Mäktigt, var ordet.

Gråter sällan, men under sista fightscenen i Green Street kände man hur man fick kämpa för att hålla tillbaka känslorna.
Citera
2014-09-29, 06:15
Medlem
JohanCKars avatar
Lasse Hallströms "Hachiko - en vän för livet" baserad på en sann japansk historia med
Richard Gere är den enda film som jag, gott och väl en vuxen man, någonsin grinat som ett barn till.
https://www.moviezine.se/movies/hach...-van-for-livet

(EDIT. Fick f-n stänga av trailern halvvägst nu för man känner att det kommer igen.... Oerhört stark peppar.)
Senast redigerad av JohanCKar 2014-09-29 kl. 06:22.
Citera
2014-09-29, 06:21
Medlem
tigerpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanCKar
Lasse Hallströms "Hachiko - en vän för livet" baserad på en sann japansk historia med
Richard Gere är den enda film som jag, gott och väl en vuxen man, någonsin grinat som ett barn till.
https://www.moviezine.se/movies/hach...-van-for-livet

(EDIT. Fick f-n stänga av trailern halvvägst nu för man känner att det kommer igen igen....)

Du är inte ensam. Som tur var såg jag filmen ensam. Deprimerande film om ren vänskap. På slutet Ändå en lättnad.
Citera
2014-09-29, 12:30
Medlem
Adikatpws avatar
Gråter inte direkt, men The girl next door är väldigt sorglig i slutet. Den är nog den enda filmen som har berört mig faktiskt.

http://www.imdb.com/title/tt0830558/?ref_=fn_al_tt_2
Citera
2014-10-10, 21:31
Medlem
mitt vardagsrum blir till en flod varje gång jag ser The Green Mile.
Citera
2014-12-04, 22:21
Medlem
Spoiler för er som inte sett säsong tre av Chuck, vet att det inte är en film men tv-serier brukar kunna nå mig bättre än filmer!
Citera
2014-12-14, 20:07
Medlem
I slutet på Gladiator så lyckas det alltid ligga en nyskuren lök alldeles i periferin. Även när temat i Bröderna Lejonhjärta spelas så blir det genast lite fuktigt och tjocknar lite lätt i halsen.
Citera
2014-12-14, 22:02
Medlem
Är ganska blödig av mig och kan gråta några tårar till ganska många olika slags scener/filmer/serier, men det är aldrig några floder bara någon tår. Däremot blir de inte ens blött i ögonen om jag är på bio eller tittar med vänner, kanske larvigt men känns konstigt att gråta inför andra när det gäller film

Exempel på filmer jag brukar få tårar till är : Seven Pounds, Hachiko , Sagan om Konungens Återkomst (slutet) och serien Scrubs som påverkar mig väldigt starkt (grym serie).

Jag är en sån som påverkas mycket av filmer, Into the Wild var en sådan. Kanske inga tårar men var typ stum i 3-4 timmar efter den filmen. Så grym poäng och det får en att tänka till om världen.
Citera
2014-12-15, 00:55
Medlem
NormaJeans avatar
American history X

Blev så lycklig för hans skull att jag inte kunde hålla mig riktigt sorglig scen och känslan varar hela filmen ut, stark film
Citera
2015-02-20, 19:26
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Näst sista och sista avsnittet av Sons Of Anarchy så började jag lipa. Snacka om att man har börjat bli en aning känslig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in