2019-04-21, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Nu ska Lundell åtalas för grovt rattfylleri. Han hade 1,5 promille i blodet och har erkänt att han kört full. Satte sig i bilen för att åka vidare till nästa krog och kröka ännu mer. Trist. Har han börjat dricka för mycket nu igen?

Källa: https://www.msn.com/sv-se/noje/kandi...V7m?li=BBqxCu3

Edit: det var tydligen gamla nyheter som redan diskuteras flitigt i en annan, separat, tråd.
Jag tycker det enbart är kul att Uffe börjat kröka igen. Mindre kul att han riskerar oskyldiga liv när han kört rattfull dock.
Hoppas han krökar ner sig fullständigt nu den gamle muppen
Citera
2019-04-21, 15:23
Medlem
Han skulle dessutom åka till nåt ställe där de hade mer alkohol. .
Citera
2019-04-21, 16:09
Medlem
Giant Squids avatar
Kommer han bli arg nu på etablissemanget och hota med och flytta till Spanien?

En mer oväntad vändning vore kanske terapi och behandling. För att följa svärsonens exempel. Blir material till en blogg, pod, bok eller vilket uttrycksmedel vår generations Bellman vill ta till sig.
Citera
2019-04-21, 16:11
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunderbow
Jag tycker det enbart är kul att Uffe börjat kröka igen. Mindre kul att han riskerar oskyldiga liv när han kört rattfull dock.
Hoppas han krökar ner sig fullständigt nu den gamle muppen

Ja, en man som Uffe skall gå ut med höga promilletal och kvävas av sina egna spyor.
Kör hårt Uffe!
Citera
2019-04-21, 16:24
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Ha ha den var bra

Jag trivs bäst på öppen anstalt
Nära grinden vill jag bo
Några månader om året
Så att levern kan få ro

Någon med musikaliskt sinne, snälla spela in och skicka till Ulf Lundell.
__

Ja, ytterligare en fyllekörning - vet de inte bättre? Eller är det ett bestämt drag att köra, det är okej i en tid när det fan tjatas sönder om alkoholens påverkan och eventuella skador?

Pengar, kändisskap, livsstil m.m, det spelar tydligen ingen roll. Man gör likt förbannat korkade grejer, ibland önskade man faktiskt att sådant liv dessa människor lever, endast tilläts förära de människor som kan ta det på yttersta allvar. Fyllekörning? Ja jisses, riktigt osjysst mot andra - men det förstår han den dagen han ligger under något fyllos fordon - man lär sig, när man själv drabbas..
Citera
2019-04-21, 16:43
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jaha, klart som fan det var nationens riksalkis som inte kunde ge fan i att köra full. Vad har gubben bakom sig i belastningsregistret? Det här var väl inte första gången han åker dit?

Kan vi hoppas på en inspelning av "Jag trivs bäst på öppen anstalt" nu?
Han satt väl inne för Just rattfylla på 80 talet?
Citera
2019-04-21, 16:56
Medlem
pentrys avatar
Inte direkt en högoddsare och var den första jag tänkte på när jag hörde om detta. Har bekanta i Rörum som vittnat om Lundells vansinneskörningar på de slingriga småvägarna där. Hur ofta han kört på fyllan vågar man inte tänka på.
Citera
2019-04-21, 17:35
Medlem
Madgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jag trodde gubben var torrlagd sedan länge. Illa om han trillat dit och börjat fylleköra dessutom. Kanske han mår dåligt av det går bra för SD; det verkade vara en stor grej för honom.

Nej, att han börjat supa igen var ingen hemlighet. Från en intervju 2013.

Hur är ditt förhållande till alkohol i dag?

– Jag har ett ganska komplicerat förhållande till alkohol. Jag har haft det sedan jag var tonåring. Jag har inga problem att hålla mig borta från alkohol, jag har gjort det i nitton år som längst. I dag kan jag ta mig en drink eller en flaska vin eller två. Men jag är ingen människa som sitter och dricker vin till maten. Dricker jag vin så är det för att jag dricker vin. Det är som Peter Englund, den ständige sekreteraren, säger: Dricker han så dricker han ryskt. Jag är oerhört förtjust i mitt nyktra, klara tillstånd. Men ibland behöver det bli kaos, för att reda ut saker.

http://www.ystadsallehanda.se/kultur...vetes-bra-har/
Citera
2019-04-21, 17:43
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Inte direkt en högoddsare och var den första jag tänkte på när jag hörde om detta. Har bekanta i Rörum som vittnat om Lundells vansinneskörningar på de slingriga småvägarna där. Hur ofta han kört på fyllan vågar man inte tänka på.

Enligt egen utsago har han väl aldrig varit helt torrlagd. Eller om han varit det under en längre tid förut, men sedan har han börjat supa när sig igen i korta perioder. Så här jag han sagt till tidningen Café om sitt krökande:

– Aldrig till vardags. Bara vid speciella tillfällen. Och ibland ryskt som de säger. All the way out, jag tar en fylla. Jag är inte en människa som kan ta ett par glas vin till maten. Dricker jag så dricker jag, det blir ett par dagar. Sen är det bra med det.

Hoppas att han skärper till sig och slutar köra rattfull innan han skadar, eller till och med dödar någon, i trafiken.
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2019-04-21 kl. 18:01.
Citera
2019-04-21, 18:47
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Han satt väl inne för Just rattfylla på 80 talet?
Det tror jag inte. Det får du gräva vidare efter.
Citera
2019-04-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det tror jag inte. Det får du gräva vidare efter.
Han torskade iaf. När han åkte dit körde han en Chevrolet Caprice kombi. Och bodde på söder.
Citera
2019-04-21, 19:23
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Ja, ytterligare en fyllekörning - vet de inte bättre? Eller är det ett bestämt drag att köra, det är okej i en tid när det fan tjatas sönder om alkoholens påverkan och eventuella skador?

Det brukar oftast betyda att de har kört betydligt fler gånger full än vad de åkt fast. Jag gissar på att Lundell, precis som MP-gubben, har kommit undan med att köra rattfull betydligt fler gånger än han någonsin åkt fast, därför så känner han sig trygg med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in