Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Skärp dig! Jag gillar inte herr Lundells musik, konst eller litteratur, vilket jag deklarerat i tidigare inlägg i tråden, men att beskriva honom så nedlåtande och önska livet ur honom känns osmakligt.

Hans skiva "Den vassa eggen" är för övrigt helt ok. Men att avstå från att stjäla kunde han inte. Titeln är hämtad från den brittiske författaren W. Somerset Maugham. Och om Uffe spelar bitter har han i denne sin överman, en person han aldrig någonsin kan överträffa:
https://en.wikipedia.org/wiki/W._Somerset_Maugham
Hur vore det om du skärper dig istället? Det äckliga och feta fyllot Ulf Lundell har kört bil med 1.5 promille i kroppen. Jag har inte minsta problem om någon tar några öl och kör bil. Eller kanske är lite bakis och har 0.5 promille. Speciellt när det gäller långt ut på landsbygden. Men Ul Lundell har kört dyngfull hundratals gånger och att köra med 1.5 promille i kroppen är ingen bra ide. Tror du har var en bra förare? Skulle du vilja att han körde bil bland dina barn?

Det feta fyllot var dessutom på väg för att jaga mer alkohol. Efter att ha druckit mer alkohol hade han säkert kört hem med 2+ promille i kroppen. Ingen förtjänar att möta en dyngfull förare då mycket tråkiga saker kan hända.

Ulf Lundell är svårt alkoholiserad och deprimerad. Han har misslyckats med allt i livet. Möjligtvis kan man säga att han delvis lyckats med musiken. Värdelös och hatad förälder. Konstant dyngfull när han är på turne för att bli av med ångesten att uppträda. Det bästa Ulf Lundell kunde göra vore att köra ihjäl sig alternativt hänga sig. Då skulle familj få ro och slippa det misslyckat fanskapet.
Citera
2019-04-25, 20:29
Medlem
KuReLuBs avatar
UffePuffe. En gång i tiden en röst. Nu ett fyllo på Österlen. Jaja tragisk är förnamnet.

Dags att emigrera denna gång?
Citera
2019-04-25, 20:36
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Hur vore det om du skärper dig istället? Det äckliga och feta fyllot Ulf Lundell har kört bil med 1.5 promille i kroppen. Jag har inte minsta problem om någon tar några öl och kör bil. Eller kanske är lite bakis och har 0.5 promille. Speciellt när det gäller långt ut på landsbygden. Men Ul Lundell har kört dyngfull hundratals gånger och att köra med 1.5 promille i kroppen är ingen bra ide. Tror du har var en bra förare? Skulle du vilja att han körde bil bland dina barn?

Det feta fyllot var dessutom på väg för att jaga mer alkohol. Efter att ha druckit mer alkohol hade han säkert kört hem med 2+ promille i kroppen. Ingen förtjänar att möta en dyngfull förare då mycket tråkiga saker kan hända.

Ulf Lundell är svårt alkoholiserad och deprimerad. Han har misslyckats med allt i livet. Möjligtvis kan man säga att han delvis lyckats med musiken. Värdelös och hatad förälder. Konstant dyngfull när han är på turne för att bli av med ångesten att uppträda. Det bästa Ulf Lundell kunde göra vore att köra ihjäl sig alternativt hänga sig. Då skulle familj få ro och slippa det misslyckat fanskapet.

Misslyckats med allt i livet? Hur fan tänkte du där? Värdelös och hatad förälder? Vad har du för källor på det? Sluta sprid lögner din clown.
Citera
2019-04-25, 20:48
Medlem
cece123s avatar
Det är ju nästan som man skulle tro att Uffe tycker att detta är ett
förträffligt sätt för honom att få uppmärksamhet till hans nya bok, utställning
och turne...all publicitet, även dålig publicitet är bra liksom...
Denna incident tajmar ju jättebra...pervest bra...

https://www.expressen.se/noje/ulf-lundell-skriver-om-sitt-drickande-i-ny-bok/
Citera
2019-04-25, 21:14
Medlem
Ulf är ingen misslyckad förälder. Under hela 90 talet bodde hans tre barn hos honom tills dom flyttade hemifrån. Hjälpte dom med lägenheter o.s.v ut i livet. Ulf har haft ett rikt liv o haft mycket roligt. Roligare än många medelsvenssons som föraktar honom. Jag har själv sett hur äkta lycklig han varit på sina turneer. Som förövrigt varit nyktra o mer proffsiga än någon annan i Sverige skulle fixat.
Citera
2019-04-25, 21:25
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
Ulf är ingen misslyckad förälder. Under hela 90 talet bodde hans tre barn hos honom tills dom flyttade hemifrån. Hjälpte dom med lägenheter o.s.v ut i livet. Ulf har haft ett rikt liv o haft mycket roligt. Roligare än många medelsvenssons som föraktar honom. Jag har själv sett hur äkta lycklig han varit på sina turneer. Som förövrigt varit nyktra o mer proffsiga än någon annan i Sverige skulle fixat.

Att bo hemma hos en förälder är ingen kvalitetsmarkering.
Det säger ingenting, du som vet..hur är Ulfs relation med
hans barn idag ?
Intresserar han sig för och Umgås han med sina barn och
barnbarn ? Vill minnas att det inte är så.
Han dotter har ju pratat ofta om medberoende, det mår
INGA barn bra av.
Citera
2019-04-25, 23:07
Medlem
antoneriks avatar
Uffe är den han alltid har varit. Det är samhället som har förändrats. Tråkigt att han tar återfall, men ändå rätt typiskt för en nykter alkoholist. Uffe stämmer tyvärr in på myten om det lidande manliga geniet. När han mådde som sämst presterade han som bäst.
Citera
2019-04-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69

Du verkar totalt ovetande om att han inte förtärde en droppe alkohol (inte ens lättöl, enligt egen utsago) mellan 93 - ca. 07, det är femton år. Knappast några fyllespelningar där inte.
Senast redigerad av rostbiffsglade-rolf 2019-04-25 kl. 23:19.
Citera
2019-04-26, 02:38
Medlem
Johannes.Gothis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Har ju aldrig varit riskfritt vara Stockholmare Söder om Landsvägen Men Uffe är ju inte stor i käften och stöddig.

Du har fel om landsvägen. Den går/gick i allra sydvästligaste Skåne, mellan Malmö och Ystad ungefär. Ulf Lundell har aldrig varit stockholmare söder om landsvägen.
Citera
2019-04-26, 04:47
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Du verkar totalt ovetande om att han inte förtärde en droppe alkohol (inte ens lättöl, enligt egen utsago) mellan 93 - ca. 07, det är femton år. Knappast några fyllespelningar där inte.
En alkoholists egna utsago är inte mycket att lita på.
Citera
2019-04-26, 10:18
Medlem
Då kan man ju hoppas fyllskallen Hobert är nästa. Kör notoriskt rattfull runt i sin buckliga Outlander och är satans otrevlig. Uffe har skaffat shoppingrygga och parkerat sin gråa X5.
Citera
2019-04-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Vad är det för pucko som har ringt snuten då .. ???
Det skall mycket till innan man skickar snuten på ngn vad jag vet ute på landsbygden i Skåne.
Bor man avsides behöver man kompisar som man inga har om man ringer snuten.
Sköter sitt eget för det mesta.
Det finns väl inget att krocka med där knappt ens i Simrishamn.
Men OK Stockholmare kan en del reta sig på. Har ju aldrig varit riskfritt vara Stockholmare Söder om Landsvägen Men Uffe är ju inte stor i käften och stöddig.
Har han processat för mycket och retat upp andra. I Lokalsamhället Lagt sig i saker själv så att han nu får tillbaks
Jo det är han, stötte på honom på ett dansställe i Helsingborg i slutet på 80-talet. jag stod och pratade
med en kvinnlig vän som ser mycket bra ut och då känner jag att någon försöker armbåga sig förbi så
jag vänder mig om och ser en liten ovårdad, svettig tomte som försöker stöta på henne och hon förklarar att hon inte är intresserad men han ger sig inte så jag säger till honom att gå iväg och då förklarar att jag skall passa mig för att han är minsann en kändis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in