2005-06-29, 10:51
Medlem
Himmelstrutzs avatar
Ett mindre intermezzo ska visst ha utspelat sig vid pissoarerna på Berns sent en natt på åttiotalet...

Uffe står och pissar när Magnus Uggla äntrar toaletten, får syn på Lundell och säger; Här står ju hötorgspoeten och pissar...
Efter några sekunders tystnad replikerar Lundell; Hellre hötorgspoet än ingenting alls.
Åter tystnad, varvid Uggla knäpper gylfen och avslutar diskussionen med; Hellre ingenting alls än hötorgspoet.

Klassiskt uffecitat på Stora hotellet i Hultsfred 20 minuter efter att han skulle börjat spela: Ett inställt gig är ocks ett gig.
Citera
2005-06-29, 12:03
Medlem
Maria-Pia och Uffe

Jag tror att Maria-Pia skrev en halvt självbiografisk bok som inleds just med att förhållandet till sångaren Jack tagit slut. Den heter "Svensson, Svensson" om jag minns rätt.
Citera
2005-06-29, 12:07
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Är det skitsnack att Uffe har spytt i buffèn på Cafè Opera för en herrans massa år sedan?...skulle detta vara sant kommer han automatiskt förvandlas till min idol.
Citera
2005-06-29, 12:08
Medlem
Fula Gubbens avatar
Uffe ska enligt uppgift ha knackat på hos sina grannar med en packe LP-skivor med klassisk musik, och erbjudit att byta dem mot en flaska rödtjut. Detta under hans värsta alkisperiod, på den tiden det var svårt att fixa en fylla i Sverige på en söndagkväll.

- F.G
Citera
2005-06-29, 14:00
Medlem
Levi-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelstrutz
Klassiskt uffecitat på Stora hotellet i Hultsfred 20 minuter efter att han skulle börjat spela: Ett inställt gig är ocks ett gig.
Den kommentaren fick han oförtjänt fan för. Visst, de som hade köpt biljett hade såklart skäl att vara sura, men när Lundells karriär så småningom ska sammanfattas kommer det inställda giget att vara ett av de mest minnesvärda...på sitt sätt.
Citera
2005-06-29, 15:31
Medlem
På fyllan o villan

Var i Borgholms slottsruin sommaren -85. Då var hr Lundell rätt så rökt när han stod på scenen. Han glömde bort texterna, ramlade omkull, fick textblad av ngn roadie som han tappade/kastade ut bland publiken. Sen träffade vi på honom på hotell Strand i Borgholm samma kväll med en halvdrucken Absolut i ena näven.
Citera
2005-06-29, 16:30
Medlem
Idios avatar
Diva

Uffe vägrade tydligen skriva på en avi för ett paket eftersom han trodde att brevbäraren som lämnade paketet var ute efter en autograf. Divalater...
Citera
2005-06-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idio
Uffe vägrade tydligen skriva på en avi för ett paket eftersom han trodde att brevbäraren som lämnade paketet var ute efter en autograf. Divalater...

Divalater! Det lutar väl mer åt korkad?
Citera
2005-07-06, 22:16
Medlem
Ulf verkar annars hålla formen - mellan 97 och 01 bodde jag på Torkel Knutssonsgata och Ulf joggade käckt förbi korsningen vid Hornsgatan varje morgon.
Citera
2005-07-07, 11:26
Medlem
Den sportige uffe

Numera är det god ordning på den gode Ulf. Jag brukar se honom i träningsoverall om mornarna på söder. Duktigt svettig är han också. Han antingen går raskt eller småjoggar. Och så ser han såklart jädrans barsk ut. Så honom så även förra sommaren. Möjligen också sommaren dessförinnan.
(Öh, spik nykter f ö så det kanske är off topic? )
Citera
2005-07-07, 11:27
Medlem
öh

hmm. bara velar lite med editorn (hurfan tar man bort inlägg?)
Citera
2005-07-07, 21:41
Medlem
JEzuss avatar
läste jack för ett tag sedan, hans debutroman, en otrolig bok i mitt tycke.
Det sägs ju att stora delar är tagna från hans egna erfarenheter, är så fallet så har han haft ett kungligt liv =)
Detta var ju dock innan debuten med musiken som var kring -75 och då krökat tog ännu ett steg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in