2023-03-10, 12:53
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Du tror på allvar att Clock kommer drivas statligt även denna gång?
Jag tror ingenting egentligen...
Citera
2023-03-10, 13:18
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Number one var med curryketchup. Min favorit.

Då kanske det var en annan jag tänkte på. Tror detta var en dressingen inte ketchup som gjorde den unik.
Citera
2023-03-10, 14:58
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Kommer du ihåg något mer? Vad innehöll dom osv? Varför var clock så speciellt?

Jag kommer ihåg det mesta.

Jättebra koncept med riktigt goda recept på dressing och burgare. Usel ledning, ända ner till restaurangchefer som var typisk statlig verksamhet, dvs allt utom meritokrati. Därför var burgarna aldrig så bra som de kunde varit. Stripsen blev gamla etc etc.

Favoriten för mig och många andra män var helt klart ”baconburgare”. Det fanns en ”big dream” (burgare med ananasskiva på) som bara köptes av batiktjejer. Big Clock, big mini, hamburgare och cheeseburgare var de andra.

De försökte lansera en ”lättare” burgare med nån pepparrotssås som skulle säljas med strimlade rotfrukter. Detta blev dock katastrof då rotfrukterna ruttnade innan de nått restaurangen.

Senare åren lanserade de ”big one”. Udda och faktiskt ganska god burgare med två olika dressingar.
Citera
2023-03-10, 20:43
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocksmocksjocke
Behöver vi ännu en hamburgerkedja??!

McDonald's har stängt ner på många ställen och ingenting har ersatt dessa. Man behöver också bil för att besöka McDonald's på vissa orter.
Citera
2023-03-11, 01:24
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Vadå behöver? Det är väl något som marknaden får avgöra?
Citera
2023-03-25, 14:19
Medlem
Citat:

Såvitt jag vet är den nya Clock inte en hamburgerkedja. Det finns än så länge bara en Clock och den ligger i Härnösand.

Men det hade varit kul om den expanderade till fler orter.
Citera
2023-03-25, 17:02
Medlem
Åt på Clock vid slutet på 1980-talet. Nostalgi.
Citera
2023-03-27, 14:09
Medlem
george.sthlms avatar
Clocks föregångare Carrols var en legend på Kungsgatan. Proppfullt från lunch till stängning.
När Clock tog över blev det inte samma sak, och McDonalds hade börjat ta marknadsandelar med
många fler resturanger i Stockholm.

Roligaste var Clock resturangen på Nyköpingsbro över E4 som hade ett "mekaniskt rockband"
personalen tryckte på en strömbrytare och bandet rockade loss. På slutet vägrade personalen
sätta på för dom var så less på att höra samma låt 50 ggr om dagen men vi kunder hade lärt oss
vart ströbrytaren satt innanför disken så man kunde beställa en milkshake så blev kassörskan
tvungen att vända ryggen till och vips drog bandet igång till allas jubel. Utom personalen.
Citera
2023-03-27, 15:28
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sladderfittan
Såvitt jag vet är den nya Clock inte en hamburgerkedja. Det finns än så länge bara en Clock och den ligger i Härnösand.

Dom är dock på väg att öppna upp även i Sundsvall och planerar att expandera ytterligare via franchisetagare.
Citera
2023-04-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Minns att jag tyckte Clock var deprimerande som barn.
Jämfört med McDonalds var det som att få en Cuba-cola istället för Coca Cola.

Ett riktigt B-koncept hela vägen i mina ögon: samma rödgula färgprofil som Donken men allt kändes mycket sjaskigare och mindre gneomtänkt. Bara att stället hette Clock tyckte jag var tråkigast möjliga namnet.

Har för mig att burgarna hade sånt där riktigt tråkigt hamburgerbröd som säljs på ICA, och bara såg sorgliga ut, och leksakerna var märkliga kopior av de Disneyleksaker som McDonalds hade.

Vilken Cola hade de från början? Coca eller Pepsi? Läste bara att de bytte från Coca till Pepsi senare, men från början?
Citera
2024-03-19, 16:49
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sladderfittan

Clock i Härnösand ska lägga ner i vår för att öppna upp i Sundsvall.
Citera
2024-03-19, 17:58
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Smakar det som förr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in