Citat:
Ursprungligen postat av
Spyrran
Men med tanke på att 3 Clock-klassiker tydligen ska finnas på menyn, samtidigt som andra förändringar har skett, så kan det vara så att köparen trots allt har fått köpa rättigheterna/recept till dessa klassiker i alla fall, och sedan har valt att införa förändringar som hon kommer passa bra i dagens läge.
Ja, verkligen spännande. Allt på clock var ju rätt så standard.
Stripsen var exakt samma som på McDonalds. McDonalds hade dock sina emblem på kartongen, men inte Clock (jag vet för vi fick felleveranser ibland).
Bröden kom från korvbrödbagaren.
Gurka och bacon var något standardmärke fast i resturangförpackning.
Kött och fisk vet jag inte riktigt om clock hade egen variant av, men det kom också från större tillverkare (så klart).
Dressingarna kom från en större tillverkare, tror det var Rydbergs. Dessa hade dock Clock- logga och hette clock-namn (t ex ”big clock-dressing”). Undrar om dom recepten finns bevarade och rätten ingick i köpet?
Annars kan jag bara vittna om att Clock gick under på grund av centralstyrning med resturangchefer i stället för franchise. Grundkonceptet var rätt bra. Tycke burgarna när dom tillretts och hanterats rätt var överlägset McDonalds och Burger King, men på grund av usel ledning var de sällan det.