2011-01-09, 23:39
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det är väl ingen som har sagt att du ska umgås med män från sagans värd - dvs media, heller ?
För egen del är mina utbyten med massmedia väldigt sparsamma, just därför att dom lever i sagans värld. Dessutom är feministdebatten i media enkelriktad till männens nackdel, och så vill ju ingen vettig karl ha det.

Svara nu varför feminismen inte motverkar feminismen istället, för det är trots allt frågan vi tvistar om ?
Men det är ju du som är sagofiguren lilla vän
Jasså är det det vi diskuterar? Ja du min hjärna har åkt till Gambia så det blir svårt att svara utan den.
Citera
2011-01-09, 23:46
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag har heller inte påstått att det gällde alla fattiga, bara de allra uslaste som Tommy.

Mannens ekonomiska resurser är enormt mycket oviktigare idag. Förr handlade det, helt krasst, om en kvinnas överlevnad för resten av livet, eller åtminstone om hon och de barn som kom, skulle kunna äta varje dag eller inte. Möjligheten att klara sig ensam, speciellt med barn, fanns inte för de flesta. Idag finns den möjligheten och det gynnar faktiskt både kvinnor, barn och män.

Det är väl ingen som hävdar att Tommy har fått det sämre. Tvärt om! Tommy njuter för fulla muggar och han har till och med chansen, trots sin dyslexi och skitgöra, att gå ut och underhålla sig med överklasstjejen Jenny från Östermalm. Min poäng är väl snarare att kvinnor har fått det betydligt sämre eftersom de nu får konkurrera om männen och alldeles för ofta blir Lisa tvungen att nöja sig med den kaxige, små-kriminelle Roger snarare än den framgångsrike IT-ingenjören/plastikkirurgen Benny. Benny har nämligen skaffat sig en riktigt H&M-donna, en trofé-fru.

För att återknyta till mitt första inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Förr i tiden behövde ni inte konkurrera om männen genom att se vackra och fina ut för att locka till er hannarna i grannskapet. Det skötte familjefadern. Familjefaderns uppgift var att hitta en lämplig make till sin dotter, och männen stod i kö. Det var männen som fick tävla om kvinnan och inte tvärtom. Var mannen av bra social börd med bra inkomster? Ja, då var han givetvis en lämplig make. Visst, ni kanske hävdar att kvinnan var en handelsvara. Fast frågan är då, är det mycket bättre idag? Är man ful och fet får man nöja sig med bilmekanikern och dyslektikern Tommy. Tillhör man den ringa skara som faktiskt utgörs av riktiga donnor som faller inom ramen för H&M:s idealkvinna, så har man kanske tur nog att bli en trofé-fru åt en 60-årig IT-miljonär. Er desperata kamp har med andra ord bara lett till att det de facto har blivit betydligt värre att vara kvinna idag. Var det inte bättre förr? Då slapp ni undan prestationskrav och ni kunde fokusera på det som socialt sett var tänkt att ni skulle göra och vad ni var evolutionärt skapta till att göra.
Citera
2011-01-09, 23:51
Bannlyst
Citat:
Det är väl ingen som hävdar att Tommy har fått det sämre. Tvärt om! Tommy njuter för fulla muggar och han har till och med chansen, trots sin dyslexi och skitgöra, att gå ut och underhålla sig med överklasstjejen Jenny från Östermalm. Min poäng är väl snarare att kvinnor har fått det betydligt sämre eftersom de nu får konkurrera om männen och alldeles för ofta blir Lisa tvungen att nöja sig med den kaxige, små-kriminelle Roger snarare än den framgångsrike IT-ingenjören/plastikkirurgen Benny. Benny har nämligen skaffat sig en riktigt H&M-donna, en trofé-fru.

För att återknyta till mitt första inlägg:

Fanns det plaskirurger och IT-ingenjörer på artonhundratalet?

Var det fler kvinnor förr som levde med framgångsrika män? Det fanns alltså fler män då?
Citera
2011-01-10, 00:03
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Fanns det plaskirurger och IT-ingenjörer på artonhundratalet?

Var det fler kvinnor förr som levde med framgångsrika män? Det fanns alltså fler män då?

Nu ska jag ändå bemöda mig att svara på ditt infantila oneliner-inlägg kort och koncist så att du förstår. En längre textmassa verkar få dig på villospår och då är det ju poänglöst att föra någon djupare diskussion än nödvändigt.

Första frågan är riktigt dum och den ignorerar jag. När det gäller fråga nummer två - allting är relativt. De flesta kvinnor gifte "upp sig" för att kunna hamna högre upp i samhällshierarkin. Det var väl lite av en norm i samhället, att kvinnor giftes bort med män som var rikare och framgångsrikare (eller åtminstone i paritet med) än kvinnornas familjefäder. Idag är det däremot betydligt vanligare att kvinnor gifter "ner" sig - notera alltså att de då vill ner i samhällshierarkin (!).
Citera
2011-01-10, 00:09
Bannlyst
Citat:
Nu ska jag ändå bemöda mig att svara på ditt infantila oneliner-inlägg kort och koncist så att du förstår. En längre textmassa verkar få dig på villospår och då är det ju poänglöst att föra någon djupare diskussion än nödvändigt.

Första frågan är riktigt dum och den ignorerar jag. När det gäller fråga nummer två - allting är relativt. De flesta kvinnor gifte "upp sig" för att kunna hamna högre upp i samhällshierarkin. Det var väl lite av en norm i samhället, att kvinnor giftes bort med män som var rikare och framgångsrikare (eller åtminstone i paritet med) än kvinnornas familjefäder. Idag är det däremot betydligt vanligare att kvinnor gifter "ner" sig - notera alltså att de då vill ner i samhällshierarkin (!).

Ja det beror väl lite på att de gillar killen. Inget olyckligt i det. Det beror på att tidigare så var kvinnor omyndiga och fick inte bestämma själv så de kunde inte vara förmögna eller på något sätt ha en egen ekonomi med vissa undantag.

Huvudsaken är att paret har det bra.
Citera
2011-01-10, 00:25
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Men det är ju du som är sagofiguren lilla vän
Jasså är det det vi diskuterar? Ja du min hjärna har åkt till Gambia så det blir svårt att svara utan den.

Ja där kom det heliga landet för feminister - Gambia - in i debatten, och säg den feminist som inte vill svinga sig i den västafrikanska lianens Gambia ?
Vi börjar närma oss pudelns kärna, och allt tjafs om löner och jämställdhet är i själva verket en längtan efter negerkuk.

Om man ger feministen en neger att leka med, så blir hon lugn och fin !
Citera
2011-01-10, 00:27
Bannlyst
Feminismen är just anledningen till att det finns så många bittra kvinnor i vårt land. Den svenske mannen har redan insett den bittra eftersmaken som kvinnorna här ger och hittat sig en kvinna på annat håll som har vett att hålla käften och finna sin roll i ett hushåll. Svenska män fejkar inte längre sin attraktion till dessa feta, obildade, inkompetenta lördagsprostituerade överförfriskade stinkande kvinnor som tror att de kan fånga en man genom att bete sig höglutt, uppkäftigt, idiotiskt och hångelvänligt med sin vidriga väninna. Många män i dagens Sverige överväger homosexualitet före en relation med en svensk vidrig kvinna.

Feminismen är på väg att dö ut och även dess anhängare.
Citera
2011-01-10, 00:37
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GringoBerra
Feminismen är just anledningen till att det finns så många bittra kvinnor i vårt land. Den svenske mannen har redan insett den bittra eftersmaken som kvinnorna här ger och hittat sig en kvinna på annat håll som har vett att hålla käften och finna sin roll i ett hushåll. Svenska män fejkar inte längre sin attraktion till dessa feta, obildade, inkompetenta lördagsprostituerade överförfriskade stinkande kvinnor som tror att de kan fånga en man genom att bete sig höglutt, uppkäftigt, idiotiskt och hångelvänligt med sin vidriga väninna. Många män i dagens Sverige överväger homosexualitet före en relation med en svensk vidrig kvinna.

Men snälla du det är precis tvärtom. Män som ni hatar feminister eftersom ni anklagar den för att ni inte får knulla tillräckligt. Svenska män är inte alls som du beskriver. Dom du beskriver är dom ratade,dom överblivna,dom kasserade. Ja dessa män söker sig utanför våra gränser och tror att de ska finna lyckan.
Säg nu inte att du överväger att förpesta livet för män också. Räcker det inte som det är?
Citera
2011-01-10, 00:40
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Ja där kom det heliga landet för feminister - Gambia - in i debatten, och säg den feminist som inte vill svinga sig i den västafrikanska lianens Gambia ?
Vi börjar närma oss pudelns kärna, och allt tjafs om löner och jämställdhet är i själva verket en längtan efter negerkuk.

Om man ger feministen en neger att leka med, så blir hon lugn och fin !
Jag behöver bara nämna Gambia och du blir fullständigt lyrisk. Visste väl att jag skulle få dig att dra på smilbanden lite. Schnuppfen är det så att du lider av mindrevärdeskomplex
Citera
2011-01-10, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Men snälla du det är precis tvärtom. Män som ni hatar feminister eftersom ni anklagar den för att ni inte får knulla tillräckligt. Svenska män är inte alls som du beskriver. Dom du beskriver är dom ratade,dom överblivna,dom kasserade. Ja dessa män söker sig utanför våra gränser och tror att de ska finna lyckan.
Säg nu inte att du överväger att förpesta livet för män också. Räcker det inte som det är?

Tvärtom? Men snälla lilla du! Mannen har haft makten i alla århundraden och även nu. Vi matar er med resterna från bordet. Vi skapar förutsättningarna och ni dansar efter vår pipa. Dock tycker jag att du ska ta chansen nu när du har den, ut och ragga i Rinkeby; du kanske hittar en jämställd invandrare som inte röker crack?
Citera
2011-01-10, 00:46
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Tvärtom? Men snälla lilla du! Mannen har haft makten i alla århundraden och även nu. Vi matar er med resterna från bordet. Vi skapar förutsättningarna och ni dansar efter vår pipa. Dock tycker jag att du ska ta chansen nu när du har den, ut och ragga i Rinkeby; du kanske hittar en jämställd invandrare som inte röker crack?
Nej någon gringo suktar jag inte efter. Dom svenska männen duger gott för mig. Om du tror att det blir ngn dans efter pipa så får du dansa någon annanstans. För i Sverige så är det slutdansat för längesen.
Citera
2011-01-10, 00:49
Medlem
Citat:

Det finns ju helt klart potential för att männen utnyttjar globaliseringen för att bedriva en "lock-out" mot feministerna. Det vill säga att konkurrensen om männen för kvinnorna (som vi utgår är mestadels feminsiter och högutbildade), det kommer finnas få män som kommer att vara intressanta för dessa kvinnor kvar.

Enda sättet att lösa detta är genom en attitydförändring hos både män och kvinnor. Att det blir socialt accepterat att en kvinna "gifter-ner-sig" utan att det ses som något negativt. Det här tror jag kan bli ett problem för kvinnligheten då det klingar illa med hela deras uppfostran och bild av smhället i övrigt. Men på sikt bör det bli mer och mer accepterat men för kvinnor idag kommer det alltjämnt att vara ett problem. Vi kan ju fortfarande t ex. läsa om hur arbetslösa män ratas av kvinnor på dejtingsajter och kan anta att den tendensen hänger i sig även utanför dem.

Om inte denna förändring sker kommer det bli ont om män för feministerna tack vare globaliseringen! Varför inte importera en fru med en mer traditionell hållning till könsrollerna? Varför ta en feminist som dels kommer att se ner på dig och dels vilja dela på sysslorna i hushållet? Om inte fler män köper de feministiska tankarna är risken stor att fler kommer börja se över möjligheterna att importera fruar. Med tendensen vi ser idag att kvinnor presterar bättre än män i skolan och har bättre betyf, tyder ju på att det kommer finnas ett överskott på lågutbildade män/högutbildade kvinnor i framtiden. Detta bäddar för en framtid fylld av skilsmässor och ensamstående. Dessutom lär de lågutbildade männen i större utsträckning importera sina fruar då det inte ser någon anledning att stå ut med en svensk tjejs gnäll och feminism. Samtidigt kommer de högutbildade svenska tjejerna få problem med att hitta män som köpt feminismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in