Citat:
Ursprungligen postat av NickeNyfiken..
Nu till lite frågor, kan jag fortsätta träna som jag har gjort?
Cambridge-tanten tyckte att jag borde ta det lite lugnare första veckan som kroppen vänjer sig med VLCD
Tips för att lättare ta sig igenom de första dagarna då hungern är som stört?
Du kan träna, men du kommer givetvis vara mycket svagare eftersom du hela tiden ligger på ett så extremt underskott. Tränar du på gym är det för bibehålla en del av musklerna som kommer försvinna vid en större viktnedgång, men det är omöjligt att både gå ner i vikt och samtidigt bygga muskler. Jag tog det helt lugnt i början, sen började jag med promenader och öka vardagsmotionen. Men du väger ju inte så mycket heller som de flesta av oss, VLCD är ju ingen quickfix för bli av med några få överskottskilon.
Det enda och bästa tipset är vatten! Drick massor! Du ska få i dig 3 liter per dag utöver shakesen. Dessutom mättar det ju. Har en halvliters mineralvattenflaska på skrivbordet som jag fyller på flera gånger under en arbetsdag.
Vissa föredrar sockerfria tuggummi eller Läkerol för hålla igång munnen, vissa tycker det blir ännu svårare då. Så det är lite individuellt. Du får testa dig fram lite.
Lycka till!