Flashback bygger pepparkakshus!
2012-02-05, 18:05
Medlem
towbs avatar
Googlade lite på red bull sugar free och det verkar vara 10 kcal i en burk så man lär inte dricka sig fet på det. Magen sätter nog stopp för det efter ett par burkar om inte annat
Citera
2012-02-05, 18:09
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingdom
fråga, går på ren kur, läst att man får dricka te, och blev rekommenderad roobios te, är allt te kalorifritt även om det är smaksatt, fick roobios te som var smaksatt med apelsin och kaktus, försäljaren påstod iaf det var kalorifritt

Börja i onsdags på ren kur, gått bra men att komma hem till fredagsmyset och en helg utan mat var riktigt tufft, men har bitit ihop. Aldrig längtat så mycket efter jobbet, får hoppas att det ger resultat
Vilket te som helst går bra. Det är mjölken som skulle vara boven där om något. Kör med lättmjölk och sötningsmedel så kan du dricka många koppar om dagarna
Citera
2012-02-06, 12:54
Medlem
MatildaLundgrens avatar
Köpte två kycklinglår till nedsatt pris för några dagar sedan, semlor och allt annat kan jag lätt stå emot, däremot hade jag ett kraftigt sug efter just kyckling...
Citera
2012-02-06, 17:34
Medlem
Broadbelts avatar
Har idag börjat med en ren kur på Naturdiet shakes.
Hade 3 färdigköpta shakes för idag och den fjärde får jag blanda själv.

Den färdigblandade choklad tycker jag är svingod och smakar milkshake, färdigblandade jordgubb smakar hemskt medans den färdigblandade caffelatte är helt okej trots att jag hatar kaffe i vanliga fal.
Smoothie shakes är inte goda alls.
Köpt portionpaketen för 3 veckor eftersom det var allt jag fick tag i, men ska ut och leta när påsarna börjar ta slut. Är det någon som har några tips?
Köpte lite paket caffelatte, en liten jordgubb, två små wildberry (inte smakat än) och en stor paket med choklad.
Finns det fler smaker? Hittade en tom hylla i affären med färdigblandade Persika. Blev lite ledsen eftersom jag vill smaka alla smaker så jag kan få en favorit.

Omkring nyår låg jag på 52.4 i BMI och ligger nu på exakt 50 efter en månad av att ligga på 1200 kalorier om dagen.
Tjej, 19 år och 172 cm lång. Ska promenera 20 min i 3km/h var dag och sen öka 5 min var vecka.
Väntar tid hos min doktor för att se så allting står rätt till men för några månader sedan när jag frågade om jag kunde börja med dessa shakes så sa hon att det var helt okej att testa kuren.

Är det någon som vill komma med tips så tar jag glatt emot det.
Citera
2012-02-06, 18:35
Medlem
Hamskerpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broadbelt
Har idag börjat med en ren kur på Naturdiet shakes.
Hade 3 färdigköpta shakes för idag och den fjärde får jag blanda själv.

Den färdigblandade choklad tycker jag är svingod och smakar milkshake, färdigblandade jordgubb smakar hemskt medans den färdigblandade caffelatte är helt okej trots att jag hatar kaffe i vanliga fal.
Smoothie shakes är inte goda alls....

Är det någon som vill komma med tips så tar jag glatt emot det.

Naturdiets färdiga shake är det enda jag själv kör på just nu. (1 vecka avklarad). Ska bli av med de sista 12kg jag har kvar. Körde första stora omgången för 2 år sedan och körde mest med Nutrilett pulver (choklad). Men så som jag jobbar för tillfället så har jag svårt att blanda till pulver och annat. Därav färdiga shakes. Choco banana är en favorit.

Känner du att du är tvungen att äta något eller att det är något speciellt tillfälle där man vill följa med ut så kolla upp om det finns något med lite kolhydrater att äta. Köttbit och sallad, kycklingsallad eller liknande. Be att få utan vissa saker som majs och be om såsen vid sidan om.
Kör man bara någon vecka så är det inga större problem att undvika men kör man över en längre period så finns stor chans att sådana tillfällen dyker upp.
Likadant hemma. Kan vara bra att ha ett paket rökt skinka liggandes i kylskåpet och ta någon skiva om man blir överjävligt sugen på något. Inga kalorier att tala om och eftersom det knappt är några kolhydrater förstör det inte ketosen. Eller köpa en bit grillad kyckling.

Annars är det bara ligga i. Efter ett tag känns det bara skönt att slippa tänka på mat.
Citera
2012-02-06, 19:46
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamskerper
Känner du att du är tvungen att äta något eller att det är något speciellt tillfälle där man vill följa med ut så kolla upp om det finns något med lite kolhydrater att äta. Köttbit och sallad, kycklingsallad eller liknande. Be att få utan vissa saker som majs och be om såsen vid sidan om.
Kör man över en längre period och det dyker upp några speciella tillfällen så tycker jag inte att man måste avstå eller peta i sig någon smaklös sallad heller. Vill man släppa på tyglarna så är väl det helt ok om man känner sig säker på att man inte trillar av hästen. Om man varit på tårtkalas är det klart att det kan kännas lite tomt i magen dagen efter men vad jag själv har upplevt så är det inte alls som att börja om från början med de där första lite jobbiga dagarna. Speciella tillfällen är ju just speciella tillfällen och lär inte utdela några större nederlag… om man inte anser att varje helg är speciell förstås!
Citera
2012-02-06, 20:03
Medlem
craschs avatar
Började med Cambridge ren kur igår.. Målet är att gå ner 25 kg innan juni.. Kan bli tufft, men tänkte lägga upp det på följande sätt: Ren kur i tre veckor, lchf i en vecka, ren kur i tre veckor, lchf en vecka, ren kur i tre veckor och därefter lchf i sommar, men givetvis kommer man dricka mycket alkohol på helgerna..
Har försökt börjat med cambridge ett par gånger förr... dessvärre gick jag tillbaka till dom gamla banorna efter endast 2-3 dagar.. men denna gången har jag gett mig fan på att fixa det!
Citera
2012-02-06, 20:28
Medlem
Hamskerpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Kör man över en längre period och det dyker upp några speciella tillfällen så tycker jag inte att man måste avstå eller peta i sig någon smaklös sallad heller. Vill man släppa på tyglarna så är väl det helt ok om man känner sig säker på att man inte trillar av hästen. Om man varit på tårtkalas är det klart att det kan kännas lite tomt i magen dagen efter men vad jag själv har upplevt så är det inte alls som att börja om från början med de där första lite jobbiga dagarna. Speciella tillfällen är ju just speciella tillfällen och lär inte utdela några större nederlag… om man inte anser att varje helg är speciell förstås!

En kycklingsallad är inte smaklös efter en längre tid på pulver kan jag säga. Nästan allt smakar gott.
Sen är det väl olika hur man reagerar när man väl börjar äta.Själv mår jag mindre bra om jag trycker i mig massa kolhydrater, speciellt snabba kolhydrater som sackaros efter en längre tids vlcd. Då får man ju fundera om dom minuterna tårtan smakar gott överväger eventuella hungerkänslor och andra problem dagen efter.
Citera
2012-02-06, 23:03
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamskerper
En kycklingsallad är inte smaklös efter en längre tid på pulver kan jag säga. Nästan allt smakar gott.
Sen är det väl olika hur man reagerar när man väl börjar äta.Själv mår jag mindre bra om jag trycker i mig massa kolhydrater, speciellt snabba kolhydrater som sackaros efter en längre tids vlcd. Då får man ju fundera om dom minuterna tårtan smakar gott överväger eventuella hungerkänslor och andra problem dagen efter.
Mja. Det kan väl kanske bero på vad som står vid sidan av kycklingsalladen också Men det jag syftade på egentligen är att det inte är någon jättekatastrof för viktminskningen om man någon gång hamnar i lite festligare sammanhang och stoppar i sig lite. Hur man reagerar efteråt är väl, som med alla sorters "bakfyllor", olika från person till person
Citera
2012-02-07, 11:50
Medlem
Broadbelts avatar
Usch det var lite hårt igårkväll.
Drack en shake kl 10, 13, 17 och en blanda själv runt 20. Det blev 690 kcal.
Kunde inte somna förren vid 2 på natten och då började magen morra.

Så det får idag bli 5 st att blanda själv. Det blir bara 650 om jag räknar rätt.
Jävligt enkelt att sörpla i sig det hela med en sugrör tog jag reda på.
Citera
2012-02-07, 12:08
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broadbelt
Usch det var lite hårt igårkväll.
Drack en shake kl 10, 13, 17 och en blanda själv runt 20. Det blev 690 kcal.
Kunde inte somna förren vid 2 på natten och då började magen morra.

Så det får idag bli 5 st att blanda själv. Det blir bara 650 om jag räknar rätt.
Jävligt enkelt att sörpla i sig det hela med en sugrör tog jag reda på.
Ja dom där färdiga är lite luriga eftersom eftersom man inte "äter" lika många gånger. Jag skakar var tredje timme ungefär och mellan det dricker jag antingen te eller något annat sockerfritt. Dricka mycket håller hungern borta. Börjar det krisa framåt läggdags så brukar jag ta ett äpple för då vill man ju inte gärna dra i sig en massa vätska som måste ut senare under natten
Citera
2012-02-07, 13:04
Medlem
Broadbelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Ja dom där färdiga är lite luriga eftersom eftersom man inte "äter" lika många gånger. Jag skakar var tredje timme ungefär och mellan det dricker jag antingen te eller något annat sockerfritt. Dricka mycket håller hungern borta. Börjar det krisa framåt läggdags så brukar jag ta ett äpple för då vill man ju inte gärna dra i sig en massa vätska som måste ut senare under natten

Så en frukt håller inte Ketos borta då?
Dricker tyvärr väldigt lite, bara en halv liter Blue Keld om dagen vilket är 5 kalorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in