2012-01-30, 19:07
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av six-feet-under
Jag förstår fortfarande inte hur man kan tycka att Nutrilett Chocolate Shake smakar illa. Jag tycker den är supergod. Ser fram mot varje "måltid".
Är ganska likgiltig till smaken nu för tiden men förut har jag haft riktigt jävla svårt för den. Om jag råkar vara törstig, efter en långpromenad eller något, och klunkar som om det vore ett glas cola och kommer på mig själv så vänder det däremot i halsen. Sitter väl i huvudet

När det kommer till shakesen med bärsmak och allt vad det är så går det inte ens förbi tungan
Citera
2012-01-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamskerper
Tråkigt att höra. Gick du från en kost innehållande mycket kolhydrater? Känner till en del andra som haft problem med att det tagit lite längre tid att anpassa sig. Prova i så fall att gradvis ge upp kolhydrater över en vecka, kör därefter LCHF en vecka för att sedan övergå till VLCD om du har mycket vikt du behöver bli av med.
Vet när jag själv kört och kommit igång så är det inga problem med något egentligen, snarare mer energi. Snittade en viktminskning på -0,3kg/dygn och de dagarna jag haft hög fysiskt aktivitet så har jag kunnat äta en hel grillad kyckling, kycklingsallad, eller fisk utan någon förändring i viktminskningen eller hungern. Så länge intaget av kolhydrater hålls på ett minimum.

Ibland kunde jag landa på en platå där vikten stod stilla eller t.o.m. ökade lite några dagar men sedan fortsatte neråt i samma takt. Kan inte förklara varför men är väl kroppen som av någon anledning mixade ihop någon cocktail av något som i sin tur påverkade något annat.

Ja det var nog ganska mkt kolhydrater i min kost innan mitt expriment.. Men jag har inte så jättemkt vikt att bli av med, ca 10kg, så försöker med något annat
Citera
2012-01-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Är ganska likgiltig till smaken nu för tiden men förut har jag haft riktigt jävla svårt för den. Om jag råkar vara törstig, efter en långpromenad eller något, och klunkar som om det vore ett glas cola och kommer på mig själv så vänder det däremot i halsen. Sitter väl i huvudet

När det kommer till shakesen med bärsmak och allt vad det är så går det inte ens förbi tungan

En RIKTIGT god shake är Alévos Exotic, godaste jag testat!
Citera
2012-01-31, 10:36
Medlem
1a posten

Tänkte vara med på ett hörn här, tråden har gett mig en massa inspiration så ska försöka ge lite tillbaka.

Är inne på andra veckan nu. Går förvånansvärt bra.

Startvikt: 81.2
Vecka 1: 78,2 (-3) Blandad kur - grönsaker och sallad varvat med shakes.
Vecka 2: pågående - ren kur

Naturdiet - Smultron & Vanilj var en höjdare. Tyckte Nutriletts Choklad var OK innan jag hittade denna samt Nutrilett skogsbär som också är ok och nu kan jag inte få ner Choklad längre.

Går även en promenad varje lunch på 40-45min som enligt appen drar mellan 250-300 cal.
Citera
2012-01-31, 21:12
Medlem
Tjo!
Har kört ren kur sedan den 2a januari. Droppat från 83.2kg till runt 74.5 nu.

Min undring är: hur bör jag trappa ner på shakesen till en vanlig kost? Bör jag byta ut ett mål första dagen, eller blanda in mat vid varje måltid? Finns det några "dåliga" livsmedel och några som är riktigt bra?

Tips mottaget tacksamt!
Citera
2012-01-31, 22:22
Medlem
six-feet-unders avatar
Inne på fjärde veckan på ren kur. Har inte gått ner ens ett halv kilo sedan i torsdags i förra veckan... kul.
Citera
2012-02-01, 10:05
Medlem
towbs avatar
Gick ner typ fyra kilo första veckan sen stod det still och stod still och still. Ända till i måndags då två kilo mirakulöst var borta. Van vid nederlaget som man blivit hoppade jag upp på vågen även idag och hoppades att det i alla fall inte hade ökat, men då var ytterligare två kilo borta!
Citera
2012-02-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Gick ner typ fyra kilo första veckan sen stod det still och stod still och still. Ända till i måndags då två kilo mirakulöst var borta. Van vid nederlaget som man blivit hoppade jag upp på vågen även idag och hoppades att det i alla fall inte hade ökat, men då var ytterligare två kilo borta!
Najs! Kör du ren kur? Väger du dig på morgonen innan du druckit en massa?
Citera
2012-02-01, 18:11
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggwe
Najs! Kör du ren kur? Väger du dig på morgonen innan du druckit en massa?
Jag tar dagen liten som den kommer. De flesta dagarna är det bara pulver men det har blivit någon lunch eller middag någon dag i veckan men med hyfsad koll på att det inte blir för många kalorier.

Alltid på morgonen. Skönt att det har lossnat nu. Frustrerande när det står lika stilla som när man äter en massa gosaker flera gånger i veckan. Svordomarna har varit många!
Citera
2012-02-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Avrapportering 5

VLCD (Nutrilett)

Man, 30 år
Längd: 179cm
Startdatum: 2011-12-27
Startvikt: 134,7
Vecka 1: 127,7 (-7,0) -7,0
Vecka 2: 124,6 (-3,1) -10,1
Vecka 3: 121,6 (-3,0) -13,1
Vecka 4: 119,5 (-2,1) -15,2
Vecka 5: 116,9 (-2,6) -17,8

Mot -20!
Jävlar! Gött kämpat! Motionerar du mycket också eller?
Ska börja med cambridge imorgon! Tänkte köra 3 veckor till en början!
Citera
2012-02-02, 16:33
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Jävlar! Gött kämpat! Motionerar du mycket också eller?
Ska börja med cambridge imorgon! Tänkte köra 3 veckor till en början!

Ingenting än så länge faktiskt. Tänkte börja när jag gått ner några kilon till så det inte sliter så på kroppen. Den här veckan är ett planerat avbrott i kuren. Nu har jag kört fem veckor rent, så nu blandar jag med lite vanlig, normal, mat. Stannar på ett litet kaloriunderskott ändå varje dag, så det är mest för att kroppen ska hänga med i svängarna. Nästa vecka blir det Nutrilett igen på heltid i troligtvis fem veckor till.
Citera
2012-02-02, 19:46
Medlem
MatildaLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Ingenting än så länge faktiskt. Tänkte börja när jag gått ner några kilon till så det inte sliter så på kroppen. Den här veckan är ett planerat avbrott i kuren. Nu har jag kört fem veckor rent, så nu blandar jag med lite vanlig, normal, mat. Stannar på ett litet kaloriunderskott ändå varje dag, så det är mest för att kroppen ska hänga med i svängarna. Nästa vecka blir det Nutrilett igen på heltid i troligtvis fem veckor till.

Kör LCHF fram tills att du börjar med Nutrilett igen så att kolhydraterna inte sätter krokben för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in