2012-01-28, 21:41
Medlem
six-feet-unders avatar
Precis som förra helgen har jag unnat mig två Nutrilet jordnötsbars i stället för två av påsarna kväll.
Citera
2012-01-29, 00:20
Medlem
Gjorde mitt bästa men efter exakt en vecka bad pojkvännen mej att sluta VLCD-kuren trotts otrolig stöttning innan. Jag vart ett monster, sur o grinig hela tiden, missunnsam, sömnproblem (vilket aldrig inträffat förr) och tänkte på mat heeeeela tiden! Att inte sköta magen på en och en halv vecka är oxå lite oroväckande men nu är det igång igen Ni som klarar det är fantastiska! Men inget för mej, får tänka om i mitt viktminskningsprojekt. Keep on fighting!
Citera
2012-01-29, 00:55
Medlem
six-feet-unders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seroquell
Gjorde mitt bästa men efter exakt en vecka bad pojkvännen mej att sluta VLCD-kuren trotts otrolig stöttning innan. Jag vart ett monster, sur o grinig hela tiden, missunnsam, sömnproblem (vilket aldrig inträffat förr) och tänkte på mat heeeeela tiden! Att inte sköta magen på en och en halv vecka är oxå lite oroväckande men nu är det igång igen Ni som klarar det är fantastiska! Men inget för mej, får tänka om i mitt viktminskningsprojekt. Keep on fighting!

Är inne på min fjärde vecka. Är inte sugen på mat över huvud taget numera.
Citera
2012-01-29, 16:06
Medlem
Hamskerpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seroquell

Tråkigt att höra. Gick du från en kost innehållande mycket kolhydrater? Känner till en del andra som haft problem med att det tagit lite längre tid att anpassa sig. Prova i så fall att gradvis ge upp kolhydrater över en vecka, kör därefter LCHF en vecka för att sedan övergå till VLCD om du har mycket vikt du behöver bli av med.
Vet när jag själv kört och kommit igång så är det inga problem med något egentligen, snarare mer energi. Snittade en viktminskning på -0,3kg/dygn och de dagarna jag haft hög fysiskt aktivitet så har jag kunnat äta en hel grillad kyckling, kycklingsallad, eller fisk utan någon förändring i viktminskningen eller hungern. Så länge intaget av kolhydrater hålls på ett minimum.

Ibland kunde jag landa på en platå där vikten stod stilla eller t.o.m. ökade lite några dagar men sedan fortsatte neråt i samma takt. Kan inte förklara varför men är väl kroppen som av någon anledning mixade ihop någon cocktail av något som i sin tur påverkade något annat.
Citera
2012-01-29, 18:40
Medlem
MatildaLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Skillnaden är ju att en shake innehåller en massa annat nyttigt som man behöver och som kanske inte är så bra att bli utan. Huvudvärk är väl den vanligaste bieffekten om man slarvar och kanske tar något annat istället för ett pulver men det är en personlig erfarenhet.

Jag tycker du ska försöka hålla dig till en ren kur till en början så du kommer in i det. Det är lätt att man kommer av sig om man slarvar, eller vad man ska kalla det för, redan från början. När du känner att du har kontroll så kan det nog vara lättare att börja testa alternativ.

Men samtidigt vill man ju festa till det under helgerna. Kollade lite på vlcd-recept men kommer nog köra med enbart pulvret framöver. Mättnadskänslorna har infunnit sig, och jag kan hålla igång en hel dag utan att ens känna den minsta hunger trots träningen.

Biverkningar har jag inte känt av, förutom drömmar om mat, något som många i tråden har varit med om.
Citera
2012-01-29, 19:01
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatildaLundgren
Men samtidigt vill man ju festa till det under helgerna. Kollade lite på vlcd-recept men kommer nog köra med enbart pulvret framöver. Mättnadskänslorna har infunnit sig, och jag kan hålla igång en hel dag utan att ens känna den minsta hunger trots träningen.

Biverkningar har jag inte känt av, förutom drömmar om mat, något som många i tråden har varit med om.
Jag har för mig att vissa kört med fria lördagar i den här tråden för ett år sen så det går ju att släppa lite på helgerna. Själv har jag festat på en burk ravioli den här helgen. 230 kcal per portion och det smakar inte kattmat längre som man kanske tyckte när man var van vid sötsaker Egentligen kan man ju äta vad som helst så länge man ligger på minus i slutet av veckan så har man ju lyckats men då får man ju ta att man offrar en dag eller två på på vågen jämfört med den rena kuren

Ja, ja… som du märker så kommer man ju in i det rätt snabbt när man tagit sig över tröskeln.
Citera
2012-01-29, 20:43
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Har någon testat Easy Diet? De har en del intressanta måltidsersättningar: http://www.lifebutiken.se/life/produkter/Maltidsersattning1/Easy_Diet_laktosfri.ecp
Citera
2012-01-30, 14:03
Medlem
six-feet-unders avatar
Har ni några inspirerande före- och efterbilder att dela med er av? Jag ska lägga upp under veckan har jag tänkt!
Citera
2012-01-30, 14:49
Medlem
Horribelts avatar
Hej! Har precis läst lite i tråden och tänkte att jag skulle ge detta ett försök! Är 20 år, 178 cm och 85 kg . Vilken utav alla måltidsersättningar är bäst? Antar att det inte finns något svar men tänkte att jag skulle testa Nutrilett. Finns det att köpa i butik eller beställer man de på nätet?

/Horribelt.
Citera
2012-01-30, 15:37
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Avrapportering 5

VLCD (Nutrilett)

Man, 30 år
Längd: 179cm
Startdatum: 2011-12-27
Startvikt: 134,7
Vecka 1: 127,7 (-7,0) -7,0
Vecka 2: 124,6 (-3,1) -10,1
Vecka 3: 121,6 (-3,0) -13,1
Vecka 4: 119,5 (-2,1) -15,2
Vecka 5: 116,9 (-2,6) -17,8

Mot -20!
Senast redigerad av nittonhundrafyra 2012-01-30 kl. 16:25. Anledning: -
Citera
2012-01-30, 18:19
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horribelt
Hej! Har precis läst lite i tråden och tänkte att jag skulle ge detta ett försök! Är 20 år, 178 cm och 85 kg . Vilken utav alla måltidsersättningar är bäst? Antar att det inte finns något svar men tänkte att jag skulle testa Nutrilett. Finns det att köpa i butik eller beställer man de på nätet?

/Horribelt.
Nutrilett finns nog i de flesta butiker. Billigast på stora willys har jag för mig men det ligger väl på 170 - 200 spän för 25-pack i alla affärer. Finns många märken men av alla jag har testat så tycker jag nutrilett smakar minst illa. Modifast (apoteket) är rätt god iofs men är en LCD och ingen VLCD fast tycker man allt det andra smakar så jävla illa så kan det vara ett alternativ. Färdiga nutrilett och färdiga naturdiet (juicebox typ) smakar också rätt gott men är också LCD så det kanske man inte ska dricka så många av om dagarna.
Citera
2012-01-30, 18:54
Medlem
six-feet-unders avatar
Jag förstår fortfarande inte hur man kan tycka att Nutrilett Chocolate Shake smakar illa. Jag tycker den är supergod. Ser fram mot varje "måltid".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in