2011-01-05, 17:59
Medlem
SlaktarKents avatar
Här hittar du fina grejer http://gnome-look.org/.

För övrigt föredrar jag Windows, har man pengar så är den grafiska lasten inga problem.
Går att göra precis lika mycket i Windows, om inte mer.

Sluta snacka prestanda.
Kan du ditt operativsystem och vet vad gör du gör så kan få det att prestera hur du vill.
Senast redigerad av SlaktarKent 2011-01-05 kl. 18:03.
Citera
2011-01-05, 18:24
Medlem
_ZoutHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarKent
Går att göra precis lika mycket i Windows, om inte mer.
Om vi snackar om att anpassa utseendet så har du fel. Visst, det går att anpassa windows en hel del men inte utan att tanka ner olika program som tynger ner samt bryta mot massa användaravtal. Det är betydligt enklare i vilken linuxdist som helst.
Citera
2011-01-05, 19:45
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Fast Canonical anställde ju några designers som jobbade vid Apple förut, bl.a. deras idé att lägga fönsterknapparna på vänster sida om jag minns rätt. Ska hur som helst bli intressant att se eventuella förändringar som kommer därigenom.
Det där med fönsterknapparna var ett riktigt kasst beslut enligt mig, men jag ska inte klaga. I Linux-världen kan vi iaf maximera våra fönster!
Citera
2011-01-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Men seriöst, har du legat i koma sen 90-talet?
hahahahah... bästa svaret i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Det där med fönsterknapparna var ett riktigt kasst beslut enligt mig, men jag ska inte klaga. I Linux-världen kan vi iaf maximera våra fönster!
jag kan maximera mina fönster på min mac.

jag kan förstå om många reagerade på bytet. det gjorde jag själv först... men eftersom jag kör apple också blev det lite lättare och jag slipper klicka på fel sida för att stänga ner fönster. och som tur är kan man ju, om man vill, ändra tillbaka.

jag vet inte om det är speciellt nödvändigt att säga någonting i den här tråden. titeln och ts inlägg är egentligen bara gripna ur luften. ts kommer inte med någon fakta som visar på att linux släpar efter visuellt. lär väl än en gång bli en "linux är bäst/sämst"-tråd...
mitt skrivbord har jag fått 10ggr mycket snyggare än jag någonsin fått min mac eller med windows. men det är ju bara vad jag tycker.
Citera
2011-01-05, 22:19
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Nä, vet väl inte om jag tycker det är speciellt trevligt själv, men kul att de vågar ta en annorlunda utveckling iallafall. Blir spännande att se vad mer som utvecklas i den fronten.
Citera
2011-01-05, 23:10
Medlem
_ZoutHs avatar
Det kommande Unity är verkligen... speciellt. Ubuntu går verkligen sin egen väg nu.

Såhär kommer nästa ubuntu på ett ungefär att se ut, hittade ingen bättre bild:
http://www.omgubuntu.co.uk/wp-conten...ot_unity_1.png

Man har liknande programmenyer som OS X, längst upp t.v. men de syns först när man för pekaren till övre vänstra hörnet.
Citera
2011-01-05, 23:35
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _ZoutH
Det kommande Unity är verkligen... speciellt. Ubuntu går verkligen sin egen väg nu.

Såhär kommer nästa ubuntu på ett ungefär att se ut, hittade ingen bättre bild:
http://www.omgubuntu.co.uk/wp-conten...ot_unity_1.png

Man har liknande programmenyer som OS X, längst upp t.v. men de syns först när man för pekaren till övre vänstra hörnet.
Men Unity är Netbook versionen, inte desktop va?
Citera
2011-01-05, 23:56
Medlem
_ZoutHs avatar
Unity kommer i.o.m. 11.04 att vara standard även på desktop. Det går självklart att inaktivera och köra s.k. classic desktop.

Skillnaden från 10.10 netbook, som kör unity i mutter så kommer det nu att köras i compiz, vilket nog känns lite "rappare".
Citera
2011-01-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Openbox är ingen DE, utan en WM

Kom på det nu, slog lite slint i huvudet.
Citera
2011-01-06, 06:40
Medlem
Doffhausens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Jag tycker att Linux (Ubuntu) är mysigt, men hur kommer det sig att Linux är fult jämfört med Windows 7 och Snöleopard? Jag tänker inte på den bruna/lila färgen utan ikonerna, typsnitten, fönstren osv. Sånt som man som användare inte kan påverka genom att bara byta tema. Skillnaden blir väldigt uppenbar när man tittar på samma program, tex Chrome eller Picasa, som har installerats på både Windows och Ubuntu. På Ubuntu ser det hårt, kargt och torftigt ut men på W7 är det mjukt och varmt.

Varför ligger Linux så långt efter när det gäller den visuella upplevelsen? Är det mjukvarubaserade begränsningar (grafikmotorn eller liknande) eller saknar man duktiga grafiker?

Men stick och sug kuk hos mac eller windows då om du vill ha ditt jävla eyecandy.

Linux är mer för "knacka kod" än "OMGF FWIPQ COLORS LOLOL"
Citera
2011-01-06, 10:38
Medlem
6E303062s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doffhausen
Men stick och sug kuk hos mac eller windows då om du vill ha ditt jävla eyecandy.

Vad är det för skitsnack? Linux är ett öppet Unix-baserat system, som har blivit stort för att man kan anpassa det precis hur man vill, och det inkluderar ögongodis!

Några av de snyggaste desktopparna jag har sett har varit på Linux.
Citera
2011-01-07, 02:21
Medlem
KungensKompiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doffhausen

Okej, så linux är mer för att "knacka kod"? Vad för kod "knackar" du själv då? Eller ska du bara leka häftiga killen som sitter och ruskar till 4chan?

Citat:
Ursprungligen postat av 6E303062
Vad är det för skitsnack? Linux är ett öppet Unix-baserat system, som har blivit stort för att man kan anpassa det precis hur man vill, och det inkluderar ögongodis!

Några av de snyggaste desktopparna jag har sett har varit på Linux.

Nej, det är inte Unix-baserat. Det är Unix-like. OS X ÄR Unix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in