Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Ändra tema och fonter. Hur svårt kan det vara egentligen? Det är det första man gör i en ny ubuntuinstallation efter att installera alla hårdvarudrivrutiner och uppdateringar. Förstår inte vad du menar "Sånt som man som användare inte kan påverka genom att bara byta tema." alls.
Skojar du eller? Jag skriver att jag inte snackar om sådant som går att ändra på genom att pilla i inställningarna (är tom konkret och skriver "inte ändra tema") och ditt förslag är att ändra tema och byta fonter.
Den här tråden handlar inte om vilket operativsystem som är bäst, om fanboys eller annat struntprat, utan om varför Linux släpar efter. Jag är fullt medveten om att vissa föredrar Linux och det gör mig ingenting (jag gillar själv Ubuntu), men faktum kvarstår att Linux är efter grafikmässigt. Om det sedan spelar någon roll för Kalle och Lisa är inte så intressant.
För egen del så tycker jag det är positivt att människor ens använder ny teknik och jag blir hundra gånger gladare när jag läser om någon bonde i Afrika som kollar dagspriset på ull med sin skruttiga Symbian-mobil än när jag läser om att Microsoft, Canonical eller Apple har släppt en stor uppdatering.
Tänk om bilvärlden såg ut ungefär som datorvärlden; endast tre märken att välja mellan (Ford, BMW och Lexus) och att alla bilägare var lika fanatiska som er i datorvärlden. Hejdade man t.ex. en Fordägare och ville prata bil så skulle han säga något i stil med "Man måste köra Ford. Endast idioter kör något av de andra märkena. Ford är jättebra för man kan ha grön klädsel, röd klädsel eller blinkande klädsel." Det skulle dock bli lite knepigt om man ville köra Ford för bilhandlarna skulle inte ha några Fordbilar klara utan istället fick du beställa hem en byggsats utan manual. Behövde du hjälp så var du hänvisad till Google och olika internetforum.
Det enda som skiljer mellan er och en student från Kulturrevolutionen är er dyrgrip (en dator istället för Maos lilla röda).