2011-03-22, 00:07
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eirene
Baserat på vad? Otroligt seglivad myt om att Flashbackbrudar skulle vara fulare än snittet - förstår inte vad det baseras på? Att tjejer som spenderar tid framför datorn är fulare än snittet? Att ha ett Flashbackkonto är väl ändå rätt jävla standard? Är ju som att säga att brudar som har Facebook är fula.
Sämsta jämförelsen jag sett idag.
Citat:
Ursprungligen postat av eleqtron-
Vad tycker ni om mig då tjejer?

http://img132.imageshack.us/i/bild0540b.jpg/

http://img219.imageshack.us/i/bild0574b.jpg/
Nu är jag kille, men din rygg och axlar ser mycket bra ut, dina triceps är dock lite små, liksom brösten. Överlag en stabil kropp, men det märks att du är väldigt ung. Fixa lite brösthår
Citera
2011-03-22, 00:31
Medlem
Citat:
Baserat på vad? Otroligt seglivad myt om att Flashbackbrudar skulle vara fulare än snittet - förstår inte vad det baseras på? Att tjejer som spenderar tid framför datorn är fulare än snittet? Att ha ett Flashbackkonto är väl ändå rätt jävla standard? Är ju som att säga att brudar som har Facebook är fula.

ja men kolla på dom två första sidorna liksom, alla tjejer säger i princip att dom gillar "feta otränade killar..." tror inte ett shit på att det är vad medeltjejen tycker... så du menar att killar har i princip stått på gym sen urtider helt i onödan? Konstigt också att dom tjejerna jag har på min facebook har en bild på en jätte vältränad kille o alla kommenterar "åhh han är så sexig, perfekta kroppen!". Det talar väl rätt mkt för sig själv vad det är för tjejer som skriver här?
Citera
2011-03-22, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Nu är jag kille, men din rygg och axlar ser mycket bra ut, dina triceps är dock lite små, liksom brösten. Överlag en stabil kropp, men det märks att du är väldigt ung. Fixa lite brösthår

haha tack håller på att träna brösten känner mig som en bekräftelsesökande fjortis haha
Senast redigerad av eleqtron- 2011-03-22 kl. 01:06.
Citera
2011-03-22, 12:29
Medlem
Eirenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illusi0n
ja men kolla på dom två första sidorna liksom, alla tjejer säger i princip att dom gillar "feta otränade killar..." tror inte ett shit på att det är vad medeltjejen tycker... så du menar att killar har i princip stått på gym sen urtider helt i onödan? Konstigt också att dom tjejerna jag har på min facebook har en bild på en jätte vältränad kille o alla kommenterar "åhh han är så sexig, perfekta kroppen!". Det talar väl rätt mkt för sig själv vad det är för tjejer som skriver här?
Nej, det talar väl snarare för att det finns olika människor med olika preferenser?
Citera
2011-03-22, 15:40
Medlem
Kille
väger 120kilo
Ölmage pågång
180 lång
rätt så stora lår
självförtroende som en muskulös porrstjärna
humor jämförelsebar med Tom Green

Jag är mig själv med tjejer, inte någon jävla spännbög med tvättbräda,
hellre tatuerar jag in ett sexpack Corona's vid naveln.
"Tjenna grappar, kolla mitt fräscha sexpack! *drar upp t-shirten* "
Citera
2011-03-22, 16:00
Medlem
Mikk0s avatar
Citat:

Det är ju faktiskt så att tjejer som hänger på Flashback är lite mer "nördiga". Facebook är bara en randomsida som ALLA hänger på, vare sig du är bitch, nörd, bög eller snygg. Men flashback hänger datornörd tjejerna typ..

Men sen är frågan hur killarna på Flashback tror att datornörd tjejerna ser ut?

blond, normalviktig, 170cm lång, inga glasögon, inga finnar -som jag. Låter inte som den klassiska nörden direkt.

Vi tjejer på Flashback är väl helt enkelt mer intresserade av samhället, datorspel, sex och åsikter istället för flera ton smink, hästar och shoppa. Men bara för att insidan är annorlunda så betyder det inte att vi är fula för det.
Citera
2011-03-22, 16:09
Medlem
DeckardCains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarblocket
Kille
väger 120kilo
Ölmage pågång
180 lång
rätt så stora lår
självförtroende som en muskulös porrstjärna
humor jämförelsebar med Tom Green

Jag är mig själv med tjejer, inte någon jävla spännbög med tvättbräda,
hellre tatuerar jag in ett sexpack Corona's vid naveln.
"Tjenna grappar, kolla mitt fräscha sexpack! *drar upp t-shirten* "
Okej då vet vi, kul att du delade med dig!
Citera
2011-03-22, 16:45
Medlem
Eirenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikk0
Det är ju faktiskt så att tjejer som hänger på Flashback är lite mer "nördiga". Facebook är bara en randomsida som ALLA hänger på, vare sig du är bitch, nörd, bög eller snygg. Men flashback hänger datornörd tjejerna typ..

Men sen är frågan hur killarna på Flashback tror att datornörd tjejerna ser ut?

blond, normalviktig, 170cm lång, inga glasögon, inga finnar -som jag. Låter inte som den klassiska nörden direkt.

Vi tjejer på Flashback är väl helt enkelt mer intresserade av samhället, datorspel, sex och åsikter istället för flera ton smink, hästar och shoppa. Men bara för att insidan är annorlunda så betyder det inte att vi är fula för det.
Men alltså, Flashback har ju en halv miljon(!) medlemmar. Absolut ingenting som är "exklusivt" för nördar eller något slags "undergroundforum".

Ser dessutom ingen motsättning i att vara insatt i samhällsfrågor och att bära smink eller gilla att shoppa. Tycker dessutom inte att merparten av Flashbackanvändarna är särskilt insatta i samhällsfrågor, utan Flashback är mer representativt för folk med relativt avvikande åsikter, åsikter som ofta förknippas med, ja, okunskap för att vara uppriktig. Dessa åsikter verkar dock, enligt noggranna empiriska undersökningar från min sida, haha, vara överrepresenterade bland Flashbackmännen/pojkarna.

Nåväl, jävligt OT. Kass tråd ändå, så det spelar väl ingen roll.
Citera
2011-03-22, 20:31
Medlem
Mikk0s avatar
Citat:
Men alltså, Flashback har ju en halv miljon(!) medlemmar. Absolut ingenting som är "exklusivt" för nördar eller något slags "undergroundforum".

Ser dessutom ingen motsättning i att vara insatt i samhällsfrågor och att bära smink eller gilla att shoppa. Tycker dessutom inte att merparten av Flashbackanvändarna är särskilt insatta i samhällsfrågor, utan Flashback är mer representativt för folk med relativt avvikande åsikter, åsikter som ofta förknippas med, ja, okunskap för att vara uppriktig. Dessa åsikter verkar dock, enligt noggranna empiriska undersökningar från min sida, haha, vara överrepresenterade bland Flashbackmännen/pojkarna.

Nåväl, jävligt OT. Kass tråd ändå, så det spelar väl ingen roll.

Jomen det är inte en halv miljon kvinnor. Kvinnor blir det fler av, men de är fortfarande inte lika många som männen, så klart att männen har en viss syn på hur kvinnor som sitter vid Flashback ser ut.

Och allt har egentligen med dagens samhälle att göra eftersom vi lever där och diskuterar allt som händer där. Måste ändå säga att Flashback är en rätt "kunnigt" forum om man jämför med flera andra. Bara att här är man rätt oseriös, det finns många som överdriver och ljuger gärna. Men det är lite det som är det roliga med Flashback, att allt inte är seriöst.

Men just att en kille nämner att vi kvinnor som kommenterat här är fula bevisar ju bara hur osäker han är i sitt egna utseende eller att han är en för utseendefixerad person och har därför inte lyckats få något ligg eftersom han är så kräsen. - Typisk bitchkommentar. Men väljer att skriva det ändå så jag inte är för OT
Citera
2011-03-22, 20:41
Medlem
Citat:
Nej, det talar väl snarare för att det finns olika människor med olika preferenser?

ja men jag kmr iaf inte sluta hänga på gymmet o bli en otränad tjockis så att alla snygga tjejer lämnar mig så att ni fula tjejer får mig kmr inte hända tyvärr
Citera
2011-03-22, 20:53
Medlem
Citat:

En halv miljon användare, sedan får du räkna med att varje person har 3 konton var. Det är 167000 personer som NÅGON gång använt flashback. Sedan är ca en tredjedel av dom tjejer, alltså 56000 tjejer.
Citera
2011-03-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikk0

Det är ju sant att det finns snygga tjejer här på flashback, självklart. Och det har mer med personligheten att göra än utseendet. Men du måste ju ändå hålla med om att det finns en viss sorts koppling. Det är ju sant att snygga tjejer i tidig ålder till viss del dras mer till andra snygga tjejer med vilka dom bildar sin umgängeskrets. På så sätt dras den tjejen in i de andra tuffa tjejernas vanor o beteende då hon egentligen kanske skulle bli den mer lugna och ordentliga tjejen som skulle hänga på flashback i framtiden. Så på så sätt tror jag medelsnyggheten för tjejer på flashback ligger en bit under medel för sverige.

(forts i nästa för jag kan inte skriva längre.)
Senast redigerad av illusi0n 2011-03-22 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in