Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Jag sa aldrig att man ska vara ohälsosam, alla måste ju såklart motionera och hålla hälsan på topp, men att ta det till en sådan överdrift att musklerna ska synas såpass mycket, de tär bara löjligt. De flesta idag använder/behöver inte så mycket muskler, alltså är det bara för syns skull.
Jag och min sambo motionerar (cyklar, joggar, promenerar, gymmar, simmar) för hälsans skull och är i de flesta ögon "normalbyggda", en timme om dagen räcker till valfri aktivitet för att hålla sig på samma nivå utan att varken gå upp eller ner. Kan inte ens tänka mig hur mycket tid varje dag en muskulös människa lägger ner på träning varje dag. Eller jo, förresten, jag har en kompis som tränar väldigt mycket, och precis som alla säger (inkl jag själv) är han väldigt omysig att krama, samt är han allmänt stöddig för han tror är lite bättre än alla andra...
Det var någon tidigare i tråden som snackade om att det handlar om vad en muskelknutt symboliserar i våra ögon, jag tyckte det stämde in väldigt bra:
Troligtvis mycket mindre tid än vad du tror. Jag tränar 2-4 timmar per vecka och äter det mesta, inkl pizza och annan fet mat. Så har jag tränat i ett par år och av tråden att döma så skulle jag nog ses som överdrivet muskulös av flertalet användare(90+).
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Jag håller helt med här, det är precis så jag uppfattar en muskulös man, likaväl som jag uppfattar en fetblek man mitt i sommaren som en nörd av något slag. Hur ska man kunna vara tillsammans, eller ens kompis, med en person som bryr sig så mycket om sin kropp och det tar upp hela dennes vardag att hålla upp sin "standard"? Var passar man in i vardagen där?
Håller med, och det är väl där många träningsfreak misstar sig. Istället för att vara social när tillfälle ges verkar många istället koncentrera sig på nästa träningspass eller räknar kalorier inför veckans konstintag. Det är mycket mer attraktivt med folk som kan slappna av och inte får panik när de inte ätit någon proteinrik kost på ett par timmar.