2024-11-02, 12:13
Medlem
Fick hem red alert PWO igår och testade som tur va inför helgen tog den vid 8-tiden på kvällen, 20-30min innan träningen som rekommenderad, i början va den som vilken PWO som helst. Min mage rasar alltid 10-20min efter tagit PWO om jag har fuskat med dieten men efter det är det lugnt. Efter 30min så börjar jag kallsvettas, får riktig känsla att vara mer fokuserad, pigg, skakningar, lite kallsvettningar och näsan börja rinna på en som man va förkyld första 15-20min i gympasset.

Gympasset gick bra man hade känsla av att man hade lite högre och jämn fokus samt ork genom hela passet, så kunna mata på med Cirkelträning i 1timme utan problem. Problemet som uppstod efter passet va att kallsvettningar och fokus biten försvann som vilket annat PWO jag har testat efter passet men det nya va man fick feber/influensa liknande symptom att man kände sig lite frusen men va ändå pigg.

feber/influensa känslan försvann efter 1-2timmar efter träningen.

Men piggheten försvann först efter 12-14timmar efter första intaget av Red alert och det va riktigt surrealistisk känsla. Andra PWO jag har tagit så har jag utan problem kunnat gå och lägga mig i sängen för att sätta i gång någon film/serie för att sova vid 10-tiden. Men inte nu låg man i sängen helt klarvaken och bara väntade på att sömnen skulle omfamna en som vilken kväll som helt. Nopp klockan blev 2 på natten 4, 6 vid 7-tiden så blev det skitsamma då äter jag frukost nu och lägger mig sen igen, först vid 8 tiden på morgonen så kände man att piggheten börja släppa vid 9 tiden så somnade jag till slut och vaknade nu vid 11 tiden hur pigg som helst som man har sovit riktigt gott i 8-timmar

Så efter denna upplevelse så kommer jag nu bara ta red alert mot helger alt extremt tuffa pass...
Citera
2024-11-23, 10:40
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Stim free PWO kommer inte att påverka sömnen negativt, men kolla alltid ingredienserna och vad dom gör för säkerhet skull. Annars rekommenderar jag att göra din egen bara bestående av: beta-alanin (ska iofs tas varje dag som kreatin och har mest fördelar i cardio syfte om du inte kör set längre än 60-90 sek.), taurine (1.5g, två gånger om dagen, även på vilodagar), l-citrullin (den viktigaste ingridensen, 6-8g om malate annars hälften), TMG (betain) 1.5-3g (rätt dyr ingrediens, så fråga dig själv om det är värt efter ha läst), rosenrot 200mg och 1/2 tesked rosa Himalaya salt.

Klart billigare och innehåller allt som har vetenskapligt stöd.

Vill bara tacka igen för bra råd nu när jag kört med stim free pwo i några månader, det har varit en game changer för min kvällsträning.
Citera
2024-11-23, 13:21
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Fick hem red alert PWO igår ...

Den lät potent. Är det den från Hero eller Domin8r?
Citera
2024-11-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Vill bara tacka igen för bra råd nu när jag kört med stim free pwo i några månader, det har varit en game changer för min kvällsträning.

Kul att höra 😊 vilken kör du?

Hoppas att det går bra för dig.
Citera
2024-11-23, 15:03
Medlem
Citat:
Den lät potent. Är det den från Hero eller Domin8r?

Hero
Citera
2024-11-23, 15:28
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Kul att höra 😊 vilken kör du?

Hoppas att det går bra för dig.

Solid Pump (Blue raspberry). Tar några gram mer än den rekommenderade maxdosen, då blir det riktigt bra uthållighet.
Citera
2024-11-23, 15:35
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Tips på någon bra, koffeinfri PWO?

SOLID Nutrition BLACK LINE Pump. Okej pump men mycket bra uthållighet.
Citera
2024-11-23, 19:17
Medlem
Citat:
Solid Pump (Blue raspberry). Tar några gram mer än den rekommenderade maxdosen, då blir det riktigt bra uthållighet.

Härligt, kollade lite snabbt och den har ju rätt mängd citrullin vilket många pwos har för lite av.

Antog att den skulle ha beta-alanin i sig då du nämnde uthållighet, men det kan ju kanske vara något du kan addera själv om du vill, svin billigt.

Kul att den gett dig en boost i din träning iaf! Kör hårt, bra att skippa koffeinet måste nog själv köra en detox gällande det snart, intar nog 400-500mg/dag alltid på förmiddagen iofs men halveringstiden är ju 6 timmar så när det är dags att slagga ligger ju det fortfarande där och stör.
Citera
2024-11-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonhh
Är supplements4muscle en grön fungerande sida? utgår ifrån vart? bodyshock låg i UK vilket gör det dyrare med imort osv. även till andra EU länder tror jag
Har du testat att beställa från supplement4muscle ?
Citera
2024-11-25, 06:50
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Härligt, kollade lite snabbt och den har ju rätt mängd citrullin vilket många pwos har för lite av.

Antog att den skulle ha beta-alanin i sig då du nämnde uthållighet, men det kan ju kanske vara något du kan addera själv om du vill, svin billigt.

Kul att den gett dig en boost i din träning iaf! Kör hårt, bra att skippa koffeinet måste nog själv köra en detox gällande det snart, intar nog 400-500mg/dag alltid på förmiddagen iofs men halveringstiden är ju 6 timmar så när det är dags att slagga ligger ju det fortfarande där och stör.

Kan man ta beta-alanin på kvällen utan att det stör sömnen?

Oj det var rejält med koffein, tar du det i ett svep? Varför så mycket?
Sen kanske man bryter ner det mindre effektivt med åldern tex om det funkade säg 5 år sen så kanske det inte funkar lika bra idag.
Citera
2024-11-25, 11:50
Medlem
Citat:
Kan man ta beta-alanin på kvällen utan att det stör sömnen?

Oj det var rejält med koffein, tar du det i ett svep? Varför så mycket?
Sen kanske man bryter ner det mindre effektivt med åldern tex om det funkade säg 5 år sen så kanske det inte funkar lika bra idag.

Du måste ladda upp det under en tid, som kreatin, så det kommer ge effekt efter en månad ungefär och ska därmed tas varje dag. Det stör inte sömnen, gör så att mjölksyran slår till lite senare så om du är uppe i en sprint kan du hålla sprinten under längre tid.

Men va obs på att du kommer få stickningar i kroppen efter intag, vissa hatar det och vissa älskar det, jag är väl mitt emellan.

Tror det är därför många PWOs har det i sig för att det ger stickningar så personen ska tänka ”oh shit det händer ju något”.

Gällande koffienet så är det bara i form av kaffe, dricker typ 4 starka koppar ibland mindre, men toleransen ökar ju så jag sover bra ändå, ibland blir det energidryck före gym. Men tror att det är nyttigt att resetta receptorerna ibland, tar en vecka att göra det utan, igår blev det bara 50mg så det är ju bra 😊
Senast redigerad av FB007 2024-11-25 kl. 12:04.
Citera
2024-11-26, 16:30
Medlem
cetniks avatar
Går det fortfarande att köpa PWO som innehåller DMAA? Var isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in