2011-01-31, 17:47
Medlem
[quote=MeMajk][quote=vadvetman]
Beror nog på i vilka kretsar man rör rör sig.
Det har aldrig förekommit någon catfihgt bland de kvinnliga personerna i min bekantskapskrets
Låter föga troligt att AA och EM av någon outgrundlig anledning börja puckla på varandra.
Håller mig till teorin att EM´s pojk ströp sin morsa.[/

Kan säga att jag sett det mesta i alla kretsar. Kärleken är lika överallt.
Om han nu är skyldig, vilken krets tillhör han?
Hur rangordnar man människor i kretsar? Intressant.
Citera
2011-01-31, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
SB jobbade i Nora flera år på 80-talet, när EMs barn var små. Eftersom de jobbade på samma skola finns väl en god chans att han träffat barnen där nån gång eller två om inte annat.

På 80 talet försvann en kvinna spårlöst i Nora,man undrar ju?
Citera
2011-01-31, 17:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
En sak som jag tycker har tappats bort helt här i tråden är det som framkommit i denna artikel:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8377589.ab

”– Jag är helt säker på att det var Eva. Jag känner igen henne eftersom vi är från samma ställe, har gått i skola tillsammans och är i samma ålder.
– Och jag vet att det var den dagen jag var i Nora, jag hade ett inbokat läkarbesök och har kvar kvittot från Ica. Klockslaget på kvittot är 14.37, och sen gick jag direkt till bilen. Då mötte jag Eva, säger kvinnan.”

Givetvis skall man se kritiskt på uttalandet men att bara förkasta det rakt av tycker jag enbart är dumt. OM det vittnet säger stämmer, så skulle det alltså innebära att Eva var i livet strax efter halv tre på onsdagens eftermiddag och att vittnet var den sista som såg henne i livet, om man undantar GM vill säga.
Det är bra att inte tappa bort saker men det här är svårt att tro på eftersom hon uteblev från sitt lunchmöte.
Citera
2011-01-31, 17:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
En sak som jag tycker har tappats bort helt här i tråden är det som framkommit i denna artikel:

”– Jag är helt säker på att det var Eva. Jag känner igen henne eftersom vi är från samma ställe, har gått i skola tillsammans och är i samma ålder.
– Och jag vet att det var den dagen jag var i Nora, jag hade ett inbokat läkarbesök och har kvar kvittot från Ica. Klockslaget på kvittot är 14.37, och sen gick jag direkt till bilen. Då mötte jag Eva, säger kvinnan.”

Givetvis skall man se kritiskt på uttalandet men att bara förkasta det rakt av tycker jag enbart är dumt. OM det vittnet säger stämmer, så skulle det alltså innebära att Eva var i livet strax efter halv tre på onsdagens eftermiddag och att vittnet var den sista som såg henne i livet, om man undantar GM vill säga.

Detta skulle också kunna förklara varför SB var så lugn och samlad när han var och golfade, helt enkelt därför att inget konstigt hade hänt då.

Enligt en annan artikel så har bland annat detta uttalande gjorts av en bekant till SB när de träffades på torsdagen:

”– Han var inte så social som han brukar utan spänd och lite kort i tonen. Det kändes som om allt inte var som det skulle.”

Länk till artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8370260.ab

Anledningen till att han varit osocial och kort i tonen kan ju ha varit att han försökt kontakta EM men inte lyckats och därför blivit orolig för att något kunde ha hänt henne.

Detta är givetvis bara mina spekulationer men jag håller med dem som anser att man ska hålla öppet för att någon annan än SB kan vara GM.

Om person verkligen mötte E så vid den tidpunkten kan S ha varit och fikat med kollegorna på Öru.
Citera
2011-01-31, 17:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är bra att inte tappa bort saker men det här är svårt att tro på eftersom hon uteblev från sitt lunchmöte.

Det kan vara så att den som hon skulle möta var i Nora och hon åkte dit. Vet vi vem hon skulle möta? Kan det vara så att mötet skulle ske i Nora?
Citera
2011-01-31, 17:59
Medlem
Citat:

inget konstigt,om man är utarbetad att ta sig lite ledigt,Det var ju snart nyår och kanske en massa annat att ordna,Alla har nog någon gång struntat att åka till ett möte el dyl pga av annat.
Citera
2011-01-31, 17:59
Medlem
VVatsons avatar
Jag har funderat kring swingerspåret och bdsm. Kan "The Mansion" ha varit ett hemligt kärleksnäste? http://www.bdsm-mansion.se/
Även den försvunna Marina Johansson misstänktes ju ha varit där på något evenemang i somras.
Av hemsidan framgår endast att det är beläget en halvtimme från Örebro.
Någon som kan pricka in det på en karta?
Ligger det möjligen inom det område som mobilerna pejlats till?
Citera
2011-01-31, 18:01
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Det var inte hon som uteblev. Den hon skulle möta lämnade återbud.
Citera
2011-01-31, 18:04
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:

Detta skulle också kunna förklara varför SB var så lugn och samlad när han var och golfade, helt enkelt därför att inget konstigt hade hänt då.

Enligt en annan artikel så har bland annat detta uttalande gjorts av en bekant till SB när de träffades på torsdagen:

”– Han var inte så social som han brukar utan spänd och lite kort i tonen. Det kändes som om allt inte var som det skulle.”

Länk till artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8370260.ab

Anledningen till att han varit osocial och kort i tonen kan ju ha varit att han försökt kontakta EM men inte lyckats och därför blivit orolig för att något kunde ha hänt henne.

Detta är givetvis bara mina spekulationer men jag håller med dem som anser att man ska hålla öppet för att någon annan än SB kan vara GM.
Detta skulle kunna stämma bra med Kavelduns lista om det var så att det var EM som åkte till sonen och inte tvärtom.

Bra att du tog upp detta; det kan ju vara en viktig pusselbit.
Citera
2011-01-31, 18:06
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det skulle isåfall vara helt sensationellt, givet att det är ett mord i icke-kriminell miljö, dessutom med sannolik relationskomponent.

Om det verkligen är korrekta uppgifter att polisen har börjat laborera med tanken på en medhjälpare på samma sätt som det alltid laboreras med medhjälpare här på Flasback, då skulle jag personligen gissa på att de har fel misstänkt.

Om det verkligen är SB som är gärningsmannen, och det finns en medhjälpare, då ser jag bara två möjligheter. Den ena är att SB har dvalts i helt andra miljöer än vi vet om. Den andra är att medhjälparen är någon som dels har lika starkt incitament som SB att få bort Eva, och som SB dels kan lita på fullständigt. Och då ser jag ingen annan tänkbar kandidat än AA.
Ja, det verkar nog vara det mest troliga om uppgifterna stämmer. Då har kanske också polisen börjat glida i den frågan.
Citera
2011-01-31, 18:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, förvisso - men man skulle inte helt ha kunnat utesluta att hon glömt/missat detta möte, alt. förlagt sin mobil någonstans - om inte en av sönerna försökt ringa henne och då hört hur någon svarade; sedan ett skrapande ljud, för att vid ett nytt uppringsförsök mötas av en avstängd mobil. - OK, man kan ju inte heller utesluta att det varit något fel på EM:s mobil, men sannolikheten för att det redan vid den tidpunkten hänt något extraordinärt är stor.
Citera
2011-01-31, 18:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det var inte hon som uteblev. Den hon skulle möta lämnade återbud.
Det har jag fullständigt missat. Jag trodde att någon försökte ringe henne för att hon uteblev. Då hamnar saken i ett helt annat läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in