2011-02-02, 23:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctura
]Vad undrar du över?
En folkbokföring? Som är ett statligt register?
Eller varför hans far sponsrade den lokala idrottsföreningen ?
Vad adressen hade för sysselsättning under uppväxten är osäker däremot
Men i dagsläget är det ett skogsbruk på adressen

Mrs Magoo

Har du haft en dålig dag idag? Du verkar ha mycket inombords som behöver komma ut...

Jag har fetat det som jag avsåg, om du tyckte det var svårt att förstå Jag undrade över Bengans tvärsäkra påstående att inget skogsbruk bedrevs när SB bebodde adressen. Men kanske man inte kan utesluta detta eftersom det iaf nu är skogsbruk på adressen.

Absolut inte men jag utgår ifrån att då en källa anges såsom en del av mina inlägg har då det gäller adresser uppväxt orter boende födslar vigslar och andra register utdrag att man vet vad en folkbokföring är och att man faktiskt kan ta till sig den informationen utan att ifrågasätta

Man kan se det som att det är tvärsäkra källor,
Det här landet har en guldgruva av källor att ta till.

Citat:
Det stämmer inte att adressen är ett skogsbruk. Om du slår på eniro.se ser du tydligt att adressen är en villa på gatan. Eftersom jag själv bott i Valla för många, många år sedan vet jag hur det ser ut.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-03 kl. 00:00.
Citera
2011-02-02, 23:08
Medlem
Arcturas avatar
[quote=MrsMagoo]
Citat:
Ursprungligen postat av Arctura

Absolut inte men jag utgår ifrån att då en källa anges såsom en del av mina inlägg har då det gäller adresser uppväxt orter boende födslar vigslar och andra register utdrag att man vet vad en folkbokföring är och att man faktiskt kan ta till sig den informationen utan att ifrågasätta

Snälla rara Mrs Magoo
Du har så bråttom att försvara dej så du inte ens läser vad som skrivs. Jag har inte ifrågasatt registret. Tvärtom har jag refererat till detsamma, såsom varande en säker källa på att det åtminstone nu bedrivs skogsbruk på den omnämnda adressen. Jag tycker DU skall ta dej tid att läsa ordentligt så du inte hasplar ur dej en massa smörja av typen "goddag yxskaft".
Citera
2011-02-02, 23:10
Medlem
MrsMagoos avatar
[quote=MrsMagoo]Absolut inte men jag utgår ifrån att då en källa anges såsom en del av mina inlägg har då det gäller adresser uppväxt orter boende födslar vigslar och andra register utdrag att man vet vad en folkbokföring är och att man faktiskt kan ta till sig den informationen utan att ifrågasätta

Notera att jag skrev att adressen i dag är ett skogsbruk.
Adressen som den mg bodde på med sina föräldrar och syskon 1970 hade för verksamhet vet inte jag.
Men det är den adressen som gäller i folkbokföringen 1970 Sk*gsv 26 V*ll*
1980 är mg skriven i Katrineholm enligt mantalslängden .
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-03 kl. 00:00.
Citera
2011-02-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Inte?
http://www.wedoo.se/630215MUIA/jansson-arne

http://www.wedoo.se/skogsbruk/valla
Den som bor på adressen idag bedriver skogsbruk men uppenbarligen inte på villatomten där han bor. I så fall äger han odlingsbar mark någon annan stans.
Så här ser satellitbilden ut [url="http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=Skogsv.+26+Valla[/URL]
Citera
2011-02-02, 23:11
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Nej men har han råd att dra runt denna damen då han krängde bildäck på blocket för en tusenlapp?

Kanske detta ger oss en bild av att han faktiskt försökte vara lite hermelin i alla fall.
Tänker på andra uttalanden om bondpojk eller liknande.

Icke med den klädstilen,tillrika med skjortan hängande utanför,och en knapp för mycket uppknäppt!
Typisk bondpöjk.(tolkar bilderna från prisutdlening "Four Some Golf").

Foto 1;Dessutom kan man ytterligare tillägga att SB icke verkar känna sig bekväm i situationen, med tom blick och ett tafatt försök till ett leende i denna situation.

Foto 2; Ser rent utav ilsken ut med tydlig skäggstubb,med halsband bakåfram.
Ett synneligen dåligt försök,att vara lite hermelin.
En bild säger mer än tusen ord!
Citera
2011-02-02, 23:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangan
Den som bor på adressen idag bedriver skogsbruk men uppenbarligen inte på villatomten där han bor. I så fall äger han odlingsbar mark någon annan stans.
Så här ser satellitbilden ut [url="http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=Skogsv.+26+Valla[/URL]

Vad är adressen till Skogsbruket?

Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Icke med den klädstilen,tillrika med skjortan hängande utanför,och en knapp för mycket uppknäppt!
Typisk bondpöjk.(tolkar bilderna från prisutdlening "Four Some Golf").

Foto 1;Dessutom kan man ytterligare tillägga att SB icke verkar känna sig bekväm i situationen, med tom blick och ett tafatt försök till ett leende i denna situation.

Foto 2; Ser rent utav ilsken ut med tydlig skäggstubb,med halsband bakåfram.
Ett synneligen dåligt försök,att vara lite hermelin.
En bild säger mer än tusen ord!

Det har jag funderat på många gånger och anser att katten bland hermelinerna inte passar in.
Något stör bilden om man säger så.
Ja om nu klockan existerar så skulle den direkt avgöra enligt mig om det är en klockren katt !
Citera
2011-02-02, 23:14
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Jag spånar så här: Tvättstugan var enbart ett sätt att skapa sig alibi, inget annat. Han hade panik över att skaffa sig så många alibin som möjligt. Inte fan åker han hem och tvättar kläder, efter ett styckmord!
Har han lyckats gömma de kroppsdelar, som inte är hittade så nog sjutton har han klarat av att göra sig av med några klädesplagg! Tror inte en bråkdels sekund på att han tvättade kläder efter ett styckmord.
Nej, det var ett alibi han var ute efter och det lyckades han ju med!

Min tanke var snarast att SB kunde ha en legitim anledning att tvätta.Detta var dessutom en dag mellan jul och nyår och kanske hade han mycket tvätt som han ville få ordnad innan nyår.Kanske hade han smutskläder som han skulle behöva ha rena till nyårsafton tex. Under helger brukar ofta tvättstugan inte få användas i flerbostadshus. Jag menar att tvätten inte behövde vara ett sätt för SB att skaffa sig ett alibi eller tvätta blodiga kläder.

Vad är det som talar för SB`s skuld egentligen?
Att de haft en relation
Att han skjutsat henne under dagen för försvinnandet
Att hans mobil pejlats nära den plats kroppsdelar senare hittats på
Mobiltrafik mellan Eva och SB (av för oss okänt innehåll)
Mer???

Mobilen är ju ett stort aber för SB förstås
Citera
2011-02-02, 23:15
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det mest frapperande var hur gjort upplägget med hela inslaget. Man drog paralleller, vinklingar och antaganden med Linda så pass hårt att man lade ut ihopklippta bilder på Linda Chen och Eva etc etc.
Så fick jag uppfattningen när det gäller bilarna att: de vill ha uppgifter om någon ev sett Cadillacén + att de vill ha in uppgifter om den ”mörka” bil som Eva går in i. Alltså 1 st Cadillac + 1 st golf + 1st "mörk" bil
Jens Lapidus verkade vilja dämpa ner de andras iver över att den nu misstänkte skulle vara GM till 100%. För övrigt verkade han mer sansad i de andra inslagen också än vad de andra två tomtarna var.
Fick en känsla av att de hade med inslaget för att locka tittare och det var mer som ”utfyllnad” i ett för övrigt ganska blekt avsnitt.
Man bör som du kritiskt granska efterlyst för de kan emellanåt vara mediavinklat.
Citera
2011-02-02, 23:17
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy

Vad är det som talar för SB`s skuld egentligen?
Att de haft en relation
Att han skjutsat henne under dagen för försvinnandet
Att hans mobil pejlats nära den plats kroppsdelar senare hittats på
Mobiltrafik mellan Eva och SB (av för oss okänt innehåll)
Mer???

Mobilen är ju ett stort aber för SB förstås

Mer??? Att man inte har hittat en annan tänkbar GM. Det är en omständighet i sig som beaktas.
Citera
2011-02-02, 23:19
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Vad är adressen till Skogsbruket?

Det har jag funderat på många gånger och anser att katten bland hermelinerna inte passar in.
Något stör bilden om man säger så.
Ja om nu klockan existerar så skulle den direkt avgöra enligt mig om det är en klockren katt !

Klockren? Svar;JA
Citera
2011-02-02, 23:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Big_Boy
Precis. Men som någon skrev i ett föregående inlägg så kan man ändå förstå människor som begår en sådan handling. Att tvingas välja mellan att stycka någon eller att skiljas från sin familj, vänner och sociala liv och sitta i många många år i fängelse. Jag tror att många trots allt skulle klara av att i en sådan situation stycka en annan människa. Men det är ju enbart spekulationer.
Jag tror det jag också. Det har visst funnit ögonskenligen normala styckmördare. Timeout tog upp bankjuristen Wilhelm Rodius, han som brände upp tandläkaren Aspelin i kakelugnen, och jag har tagit upp Dr Crippen. Rodius bodde ju i Uppsala efter frigivningen och blev gammal som gatan, jag såg honom ibland och har vid något enstaka tillfälle bytt något ord med honom. En mycket artig och verserad herre, en typisk gentleman av den gamla skolan. Lika förbannat hade han ihjäl Aspelin och styckade honom utan att ens vara säker på om Aspelin verkligen var död.
Citera
2011-02-02, 23:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Mer??? Att man inte har hittat en annan tänkbar GM. Det är en omständighet i sig som beaktas.

Om jag inte minns helt fel så sa dom på Efterlyst också att i 9 fall av 10 så är mördaren en närstående till offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in