Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Sådant leder ju knappast fram till något. Vi har ett fall där många ställer sig tveksamma i mer eller mindre grad till att rätt GM är häktad (ja, så är det även IRL). För att få en så klar bild av läget så måste man ju även titta på BO:s handel och vandel. Det finns sidor på Facebook och antagligen andra ställen där man kan uttrycka sin sorg och sympatier för BO och hennes anhöriga, för FB är väl kanske inte den lämpligaste platsen att göra det. Alltså, det här säger jag inte för att vara spydig utan i ett försök att få dig att förstå hur åtminstone jag och kanske andra som är intresserade av fallet ser på saken. Att utmåla MT som fan själv och helgonförklara BO - helt grundlöst i båda fallen - är inte ett direkt fruktbart sätt att försöka nå fram till sanningen.
Sedan är jag övertygad om att det skulle vara en lättnad för de anhöriga (och naturligtvis även för MT:s familj) om det kunde konstateras att den som varit EM:s vän sedan flera decennier inte var den skyldige. Rätta mig gärna om jag har fel.
Jag har sett att du lägger ner mycket tid på att försöka luska ut hur detta har gått till. Inte minst imponerad blev jag av din guidning med fotografier

Tack för tipset om Facebooksidan, jag har varit där också. Att försöka kartlägga EM:s förehavanden är minst lika viktigt som att utreda SB:s för att få veta vad som hänt. Där är jag helt med dig.Men jag motsätter mig respektlöshet mot en mördad person. Man behöver inte h
elgonförklara SB och utmåla EM som fan själv.....Självklart skall RÄTT GM straffas för brottet. Dessvärre är jag helt övertygad om att det är SB.