2011-01-23, 15:10
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det var tydligen inte den lokalen de tränade i, det lär finnas en fräschare.
Ändamålet kan ju helga medlet....Sa till kompisen att vi kan väl smyga och träna där nu PÅ ARBETSTID så ingen behöver störa sig på det och fixade så dörren inte gick i lås...Tja, vad vet man
Men var hade Eva placerats under tiden Jag blir vansinnig på detta
Senast redigerad av Kam 2011-01-23 kl. 15:14.
Citera
2011-01-23, 15:11
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det verkar ganska klart att SB bytt upp sig ett steg i den sociala hierarkin i och med att han flyttade ihop med sin nya sambo. Han har bland annat beskrivits som "en katt bland hermelinerna" eller något liknande."]Det verkar ganska klart att SB bytt upp sig ett steg i den sociala hierarkin i och med att han flyttade ihop med sin nya sambo. Han har bland annat beskrivits som "en katt bland hermelinerna" eller något liknande.

Nej, det är inte klart. Hans förra fru är läkare i chefsposition. Hur mycket mer hermelin än så kan man vara i Örebro? Rimligen bör SB således ha varit katt bland hermelinerna redan innan. Möjligen är det så att SB:s relationsstrategi är att roa sig vid sidan av med kattor, men söka stabila relationer med hermelinhonor, som kan höja hans egen sociala position.

En av de bästa slutsatser jag har läst så länge.
SB:s proletärbakgrund spökar i bl a hans fixering vid status markörer. Han har gjort en rejält stor klassresa, delvis med sina "stabila" relationer som språngbräda. (Tror dock att inget förhållande är mer "stabilt" eller åtminstone svårt att bryta sig lös ifrån än ett så symbiotiskt sådant som EM och SB verkade ha)

Att pga Eva förlora (igen) hans surt förtvärvade position bland hermelinerna är för mig ett mycket rimligt motiv till mord.
Senast redigerad av urkinha 2011-01-23 kl. 16:02.
Citera
2011-01-23, 15:25
Medlem
bagarn29s avatar
Ca 1-2 km norr om Närkes Kil ligger det en idrottsplats med omklädningsrum, enligt satellitbilder, används dessa vintertid? Denna IP verkar ligga lite undanskymd.
Citera
2011-01-23, 15:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
SB:s proletärbakgrund spökar i bl a hans fixering för status markörer. Han har gjort en rejält klassresa, delvis med sina "stabila" relationer som språngbräda. (tror dock att inget förhållande är mer "stabilt" eller åtminstone svårt att bryta sig lös ifrån än ett så symbiotiskt sådant som EM och SB verkade ha)

Att pga Eva förlora (igen) hans surt förtvärvade position bland hermeliner är för mig ett mycket rimligt motiv till mord.

Så du menar att det är ett tillräckligt starkt motiv för att chansa, och mot alla odds gå fri från det, på att mörda henne med allt, inklusive hans egen frihet och hans restrerande framtid, på spel.

Nej, jag tror även han förstod att han skulle åka dit på det. Dessutom är jag lite tveksam till att strypning är vanligt förekommande när man planerar mord. Om SB gjort detta tror jag att det uppstod ett våldsamt gräl alternativt att han argumentationsmässigt hamnade i ett svårt underläge så han gick till anfall handgripligen.

Med andra ord så fanns det inget motiv till mordet. Dock fanns det ett motiv/skäl till att de troligtvis argumenterade, vilket troligtvis ledde fram till mordet.
Citera
2011-01-23, 15:28
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ca 1-2 km norr om Närkes Kil ligger det en idrottsplats med omklädningsrum, enligt satellitbilder, används dessa vintertid? Denna IP verkar ligga lite undanskymd.

Ja, det kan man lugnt säga. Mitt ute i urskogen sist jag var där... Typ över 20 år sedan.
Citera
2011-01-23, 15:37
Medlem
ReedMes avatar
Om GM har ihjäl EM inomhus och redan efter ett par minuter hänger upp kroppen och den sedan hänger där ett antal timmar (utan att röra vid några ytor), hur mycket doftspår stannar då kvar i rummet för hundarna att känna efter ett par dagar? Nån här som vet?
Citera
2011-01-23, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Så du menar att det är ett tillräckligt starkt motiv för att chansa, och mot alla odds gå fri från det, på att mörda henne med allt, inklusive hans egen frihet och hans restrerande framtid, på spel.

Nej, jag tror även han förstod att han skulle åka dit på det. Dessutom är jag lite tveksam till att strypning är vanligt förekommande när man planerar mord. Om SB gjort detta tror jag att det uppstod ett våldsamt gräl alternativt att han argumentationsmässigt hamnade i ett svårt underläge så han gick till anfall handgripligen.

Med andra ord så fanns det inget motiv till mordet. Dock fanns det ett motiv/skäl till att de troligtvis argumenterade, vilket troligtvis ledde fram till mordet.

SB kanske ser sig som en övermänniska som alltid kommer undan. Det verkar han ju ha gjort hittills, antagligen med förtäckta hot och andra härskartekniker. Om GM är psykopat som jag tror så finns ju konsekvenstänkande inte på kartan. De lever alltid i nuet.

Om han trots allt visste att han åker dit så kanske han skiter i det. Han kanske inte orkar spela teater mer?
Citera
2011-01-23, 15:53
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

OBS, inte till mord utan dråp menade jag i princip. Om hon på något sätt hotade hans -tack vore nya relationen- återhämtade sociala status, kan visionen av en socialt degraderad framtid gjort att det "svartnar" (som blivit poppis säga bl mördare numera) för honom.

Vidare, om alternativet var antingen förlora allt eller "chansa" som du säger, tja, tror inte att det är så orimligt heller.
Senast redigerad av urkinha 2011-01-23 kl. 16:00.
Citera
2011-01-23, 16:14
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
SB:s proletärbakgrund spökar i bl a hans fixering vid status markörer. Han har gjort en rejält stor klassresa, delvis med sina "stabila" relationer som språngbräda. (Tror dock att inget förhållande är mer "stabilt" eller åtminstone svårt att bryta sig lös ifrån än ett så symbiotiskt sådant som EM och SB verkade ha)

Att pga Eva förlora (igen) hans surt förtvärvade position bland hermelinerna är för mig ett mycket rimligt motiv till mord.

Om han är skyldig till mordet så har han för alltid förlorat sin status och position i samhället.
Citera
2011-01-23, 16:15
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
SB kanske ser sig som en övermänniska som alltid kommer undan. Det verkar han ju ha gjort hittills, antagligen med förtäckta hot och andra härskartekniker. Om GM är psykopat som jag tror så finns ju konsekvenstänkande inte på kartan. De lever alltid i nuet.

Om han trots allt visste att han åker dit så kanske han skiter i det. Han kanske inte orkar spela teater mer?

Jo, han vill förtsätta spela teater. Han är redo att döda för att kunna förtsätta med skådespeleriet.
Och han säkert tror på hans övermakt (var inte hans grepp på Eva bevis på det?) och hans förmåga att gå obestraffad förbi. (Eventuellt, när allt annat mysslyckas finns alltid Silbersky )
Citera
2011-01-23, 16:16
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:

Men knappast att då är otrohet som ligger bakom för när en man förlorad status, position pg av otrohet? Det gjorde inte Clinton, det gjorde inte kungen och det gör inte nån Svensson heller.
Citera
2011-01-23, 16:17
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Om han är skyldig till mordet så har han för alltid förlorat sin status och position i samhället.
Jo, så är det. Gm kan ju ifs vara säker på att aldrig trilla dit i samband med att han begår brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in