2011-01-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
En timmersax menar du? En sån skulle kunna användas för att släpa kroppen med, men det borde bli ganska stora märken efter en sån. Rent teoretiskt skulle ett tag runt halsen göra kroppen mer lättflyttad, plus att man inte riskerar att tappa greppet.

Timmersax, Ja sa ju det
Citera
2011-01-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Slarvig läsning av mig, jag misstolkade en syftning.
Tack för att du påpekade. Nej, jag har ingen anledning tro att han bodde i Pershyttan.
har du koll på om SB flyttade från Karlstad direkt till Fjugesta och när det skedde?

Man kan ju bo,låna hyra andra hand etc var som helst utan vara skriven där. som sommarställe avkoppling till naturen eller nära till jobb
Vet jag många som gör.
Han kan väl bott lånat i pershyttan om han jobbade i Nora då.
Det var ju en kvinna enligt NA som försvann spårlöst i Nora på 80talet,
han kanske har gjort mer, han går igång med lugna perioder mellan.

Är jag helt fel ute eller??
Citera
2011-01-20, 16:51
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardeljus
Ja, det är rätt uppfattat. Hon hade tydligt uttryckt att hon nu skulle gå vidare i livet. En ny fas hade börjat.
Vad jag hört också. Hon var tillfreds med att förhållandet var över. Hon har uttryckt att han inte var så snäll, men sa inte på vilket sätt.
Citera
2011-01-20, 16:55
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadvetman
Han kan väl bott lånat i pershyttan om han jobbade i Nora då.

Det är möjligt, men mitt hintande om Pershyttan berodde på ett rent misstag från min sida.
Citera
2011-01-20, 16:55
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Jag ska göra ett förnyat försök att få ordning på kronologin. Svara gärna med PM så att det inte drunknar i allt övrigt.

När började SB vid ÖrU.
När arbetade han vid Karlsängskolan i Nora. Något arbete mellan denna skola och ÖrU?
När studerade han i Karlstad? Lärarutbildning eller något mer?
Har han haft FN-tjänst i Libanon?

Jag undrar också om han hade militär anknytning? Hemvärnet? Sysslade EM med militära saker?

Varför undrar du om det militära?
Citera
2011-01-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolin
Vad jag hört också. Hon var tillfreds med att förhållandet var över. Hon har uttryckt att han inte var så snäll, men sa inte på vilket sätt.
Skulle vara intressant att få veta om det funnits anmälningar mot honom som det har antytts om tidigare i tråden.
Citera
2011-01-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Skulle vara intressant att få veta om det funnits anmälningar mot honom som det har antytts om tidigare i tråden.
tänker på den politikerna i Linde som 20 år bakåt i tiden mördat sin flickvän och kört med henne i backluckan..Man vet ju inget om SB heller.
Han har klarat sig hittils men blir sugen igen...........................................
Citera
2011-01-20, 17:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Det är möjligt, men mitt hintande om Pershyttan berodde på ett rent misstag från min sida.

Ok!

Men även om man bara kan vara folkbokförd på en adress i taget, så hindrar de ju inte att man har bostäder lite varstans. Eller som skrevs innan, att man har lånat en bostad.

ApolloGreken!

Skatteverket har endast uppgifter från 1991, då de tog över folkbokföringen. Äldre uppgifter ligger hos Landsarkivet.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-01-20 kl. 17:08.
Citera
2011-01-20, 17:06
Medlem
FruGondols avatar
Det är ett par saker som jag undrar över :

1. Hur kan SB:s kontakt med sin advokat tänkas sett ut dom sista veckorna?
Hörs/syns dom nästan dagligen eller lite då och då, och kan SB ringa advokaten när han vill
eller vice versa?

2. Hur ser advokatens kontakt med polisen ut innan han fått ett ev. FUP?
Måste polisen hålla advokaten uppdaterad och à jour vad som framkommer
under utredningens gång. Är advokaten närvarande vid varje förhör?
Citera
2011-01-20, 17:15
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Varför undrar du om det militära?
Därför att man ska vända på alla stenar. En postare antydde något om MUST. Och jag tror det finns skyddsobjekt i närheten av fyndplatserna.
Citera
2011-01-20, 17:16
Medlem
[quote=vadvetman]tänker på den politikerna i Linde som 20 år bakåt i tiden mördat sin flickvän och kört med henne i backluckan..Man vet ju inget om SB heller.
Han har klarat sig hittils men blir sugen igen................................

Denna Eliasson kommunchef i lindesberg som dumpade sin tjej i en Gödselbrunn,blånekade också
vilken kall människa, han fick 6 mån på rättspsyk och tillbringade dagarna på cafe med sin vårdare.

Jag menar vår GM blånekar man kan dra paraleller, de kommer uppsig i samhället är omtyckta duktiga

Psykopater kallas det.
Citera
2011-01-20, 17:17
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
https://www.flashback.org/sp28352304

Jag vet att människor förändras genom åren men efter att ha läst den här beskrivningen av SB i högstadiet förstärks min bild av honom som en som ”ställde in sig” i olika situationer för att försöka passa in.

Eva och han har ju följts åt under många år och det får mig att tro att hon stöttat honom i många olika situationer. Hans ställning i den akademiska världen har ju diskuterats, det kanske var tack vare Eva han fick sin anställning på Öru.

Hon kanske blev och genom åren förblev hans enda nära vän som han kunde tala i förtroende med.

Kvinnoaffärerna kanske var ett sätt för honom att höja sin självbild och få en av känsla att han var åtråvärd?

Hur jag än försöker kan jag inte frammana bilden av en häradsbetäckare när det gäller den här guldkedjeprydde mannen.

Omgiven av starka kvinnor med högre status gör ju inte saken bättre.

Jag tror att Eva har talat om för honom att hon inte längre tänker ”backa upp” honom, ha honom hängandes i hasorna.

Tror helt enkelt att allt rasade när Eva konfronterade honom med det. Han slår ihjäl henne för att hämnas hennes ”svek”.

Mer komplicerat än så kanske det inte var?
Eva var inte heller disputerad och med tanke på ganska så väsensskilda institutionstillhörigheter dem emellan så tvivlar jag på att Eva skulle ha varit behjälplig vad gäller hans anställning.

Nu får ni alla ta och skärpa till er i era spekulationer, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in