2011-01-25, 16:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
När vår ena bil är på service gör jag och min fru exakt lika dant. Snabbt från jobbet och lämnar bilen. Blir tillbakaskjutsad och hämtad vid dagens slut. Jag tycker det lutar åt något liknande här och ger ju också ett acceptabelt svar på varför nycklarna satt kvar i bilen.
Vad har Stubbengatan för koppling till EM. Kan det va så enkelt att sonen bodde där?

Jo, du kan ha rätt. Har dålig koll på gatunamnen, men låg inte Stubbengatan vid hennes nya jobb?
Citera
2011-01-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Det skulle kunna vara en rimlig förklaring, visst. Men nu har det väl varit en del skriverier om just denna detalj, och att det har förbryllat polisen att nycklarna suttit kvar. Skulle det inte ha framkommit vid det här laget om detta hade klarats ut?

Är det som jag tror så har polisen rett ut detta nu utan att meddela pressen.
Ju mer jag tänker på det blir det bara rimligare att hon lånat ut bilen och därför behövde skjuts hem.
Den som ev. lånade bilen kan ju inte gärna bara trava iväg med nycklarna i fickan.
Citera
2011-01-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Ja, det vet jag att man måste ha. Men om in/ut passage loggas, det är jag osäker på. Men det vet ju i såfall polisen.

All passage loggas, och listor är lämnade till polisen.
Citera
2011-01-25, 17:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
JO
Men vart får du detta med kraftigt våld mot huvudet ifrån?

Om någon ströp henne som tycker jag att skulle förekommit någon form av strid innan som i sin tur borde lämnat märke på GM.

Om någon använder kraftigt våld mot huvudet så skulle även en mindre atletisk kvinna kunna göra det.
Citera
2011-01-25, 17:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det skulle kunna vara en dödsorsak, våld mot huvudet eller strypning/kvävning.
Om hon hade drunknat eller fått i sig nåt giftigt så hade bålen räckt för att faställa dödsorsaken, eller hur?

Vill det sig illa så kan ett enda slag mot huvudet vara dödande.

Ponera att någon har dödat EM, kanske av misstag. Ringt till nån i panik och fått hjälp med resten, för att klara sig undan.
Fria fantsier, men ändå fullt möjligt.

Som jag skrev tidigare så kan jag tänka mig att det finns två brott i detta fallet.

1. X tar livet av E med kraftigt våld mot huvudet.
2. S är den som gör det andra halvan med styckning, förpackning och transport.

X har jag en uppfattning om men ännu så länge vill jag inte skriva något.
Citera
2011-01-25, 17:13
Medlem
Kan man bli hur störd som helst av att delta i ett krig?
Citera
2011-01-25, 17:15
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Var bildörrarna olåsta och nyckeln i tändningslåset? Då låter det som om man bara har ett mycket kort ärende.
Enligt Expressen, som den 5 jan nämnde att man hittat Evas bil, låg nyckeln i bilen:
"Hennes jobbdator hittades påslagen, passet låg kvar i hemmet och i bilen låg bilnyckeln kvar, enligt obekräftade uppgifter till NA."
Den 4 jan skrev Nerikes Allehanda: "Enligt uppgifter till NA hade hon inte slagit av sin jobbdator när hon försvann. Bilnycklarna fanns kvar i bilen och hennes pass har man hittat hemma i bostaden.
I den sistnämnda artikeln står det också att bilen "hittades tidigt i utredningen". Man kan väl anta att garaget var ett av de första ställen de kontrollerade när hon anmälts försvunnen. Huruvida startnyckeln satt i tändningslåset eller låg i bilen är alltså oklart.
Citera
2011-01-25, 17:18
Medlem
rullerojs avatar
[Ursprungligen postat av mercy
Var bildörrarna olåsta och nyckeln i tändningslåset? Då låter det som om man bara har ett mycket kort ärende.

Ja någon knackade på rutan och hon klev ur för att prata med denne -kidnappare-?
Citera
2011-01-25, 17:21
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Är det som jag tror så har polisen rett ut detta nu utan att meddela pressen.
Ju mer jag tänker på det blir det bara rimligare att hon lånat ut bilen och därför behövde skjuts hem.
Den som ev. lånade bilen kan ju inte gärna bara trava iväg med nycklarna i fickan.
Om det är vem som är GM du menar så borde ju Rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp ha varit överflödig?

Ang bilar; vår ena bil (min) lämnas olåst lite då och då men tantens bil som jag bara får låna då och då låses alltid!
Nu beror det på att hennes bil är vesäntligt dyrare än min, men det beror på även på att centrallåset på min krånglar.
Vad hade EM för bil exakt, jag menar om den låstes med nyckel eller inte.

Så har det väl inte framkommit att nycklarna verkligen satt i tändningslåset utan bara att de fanns i eller i närheten av bilen?
Var det EM´s orginalnycklar till bilen eller var det reservnycklar?
Jag har mina privata nycklar på samma nyckelknippa som min bilnyckel och mina jobbarnyckar få en särskild.
Citera
2011-01-25, 17:23
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Enligt Expressen, som den 5 jan nämnde att man hittat Evas bil, låg nyckeln i bilen:
"Hennes jobbdator hittades påslagen, passet låg kvar i hemmet och i bilen låg bilnyckeln kvar, enligt obekräftade uppgifter till NA."
Den 4 jan skrev Nerikes Allehanda: "Enligt uppgifter till NA hade hon inte slagit av sin jobbdator när hon försvann. Bilnycklarna fanns kvar i bilen och hennes pass har man hittat hemma i bostaden.
I den sistnämnda artikeln står det också att bilen "hittades tidigt i utredningen". Man kan väl anta att garaget var ett av de första ställen de kontrollerade när hon anmälts försvunnen. Huruvida startnyckeln satt i tändningslåset eller låg i bilen är alltså oklart.

Är väl troligt att bildörren var olåst om nycklarna låg i bilen
Citera
2011-01-25, 17:24
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Som jag skrev tidigare så kan jag tänka mig att det finns två brott i detta fallet.

1. X tar livet av E med kraftigt våld mot huvudet.
2. S är den som gör det andra halvan med styckning, förpackning och transport.

X har jag en uppfattning om men ännu så länge vill jag inte skriva något.

Jag tycker också att det börjar luta åt det hållet. Det skulle få en del saker att stämma bättre in.
Att sedan SB sitter kallt och blånekar tyder väl på att det är en närstående han i så fall skyddar.
Citera
2011-01-25, 17:24
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Kan man bli hur störd som helst av att delta i ett krig?

Ja, det kan man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in