2011-01-23, 01:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Ja hela tiden, men om kontakten med masten är tillräckligt bra sker nästa pollning med längre intervall. Iphone och en del androider pollar eller kan väckas/spåras även i avslaget läge.

Okej, då har jag fått fel info.
Och isf borde de, som personen i tråden skrev, kunna spåra hennes(telefonens) väg fram tills den dog.
Eller hur?
Citera
2011-01-23, 01:25
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Ja, det klassiska "min fru förstår mej inte" och "jag ska skilja mej , bara det och det..(mågna ursäkter) går kanske mågna kvinnor på.
De ser inte till handlingarna bara orden. Har det gått så många år som i det här fallet så tror jag nog att de flesta hade fattat att det var just bara - ord.
Det är en "grundbult" i relationer, kärringarna vill bara pladdra och ser det uttalade ordet mer viktigt än vad som egentligen händer i verkliga livet.
Nu tror jag inte att SB har kört någon sådan vals med EM
Citera
2011-01-23, 01:26
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är nog lättare för en tioåring, som inte är jättevan vid den vanliga sortens sågar...

Nu vet jag inte åldern på dig, men ge mig en mening, och tio sekunder så klarar du det lika bra som tioåringen. Kan du såga med en bågfil, så klarar du en dragsåg.. så även den förmodade GM/adjunkten.
Citera
2011-01-23, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Ja, det klassiska "min fru förstår mej inte" och "jag ska skilja mej , bara det och det..(mågna ursäkter) går kanske mågna kvinnor på.
De ser inte till handlingarna bara orden. Har det gått så många år som i det här fallet så tror jag nog att de flesta hade fattat att det var just bara - ord.

De hade de flesta nog gjort men förnekelse är ju inget ovanligt att leva i. Man hittar på rationella förklaringar för att inte bli av med den man älskar. Men det går ju inte att säga hur Eva fungerade i det här fallet. Man vet inte om hon var medveten om att hon skadade någon annan eller om hon på något sätt kunde rättfärdiga det för sig själv och därmed trodde att hon förstörde något för hon resonerade kanske som så att det redan var förstört.
Citera
2011-01-23, 01:32
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katamari.damacy
Hur ska jag då uppfatta:

Jag är trött nu men ska göra ett försök..
Om min man skulle vara otrogen så är det ju honom jag anklagar för det.
Det är ett val han har gjort. Ingen har stulit honom.
MEN jag skulle inte vilja ha nåt med en gift att man att göra med vetskapen om att jag gör en annan kvinna illa.
Där har jag ett ansvar.
Kallas också systerskap.
Blev det klarare nu?
It takes two to tango
Citera
2011-01-23, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag håller med dig till fullo. Det verkar så osannolikt att detta enbart skulle handla om att någon skulle lämna den andre.Eller att det enbart var sexrelaterat. Måste vara större intressen på spel
Det tror jag med. Och jag tror fortfarande att nån annan än SB är GM
Citera
2011-01-23, 01:34
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Han verkar vara en manipulativ player i sina kvinnoaffärer, och på det viset inte riktigt som de flesta andra. (Bortsett från de moraliska bitarna med svikande av tillit etc skulle jag personligen tycka att det skulle vara ett alldeles för krångligt och besvärligt sätt att leva på...). Men det räcker inte alls för att psykopatklassa någon - alldeles bortsett från att psykopati inte finns som officiell diagnos längre.

Öht märker jag i många trådar i AB&K en stark reflex av det moderna diagnossamhället. Väldigt många människor har uppenbarligen behov av att få brott och ondska förklarad med en diagnos. Jag antar att det delvis är drömmen om att kunna dra en gräns mellan farliga brottslingar och oss andra so kockar. Men jag tror inte att det är så enkelt. Det kan mycket väl bara vara så att SB var en manipulativ och i sina relationer lögnaktig player, och att tills slut ljög sig in i ett hörn som han bara såg sig kunna komma ur med ett mord. Stabila, socialt etablerade människor utan varje form av uppenbar psykiatrisk diagnos kan mörda, det har vi sett förr.
Förvisso, men då är det ändå märkligt när mordoffret är EM som är beskriven som en dam som har huvudet mer på skaft än under armen. Varför skulle hon av någon anledning få för sig att "ställa ultimatum" eller framföra "hot" om att avslöja något hon kände till om SB´s sociala liv, hans jobb eller andra relationer?
Hon har ju framställts som mer mogen och civiliserad än en en hormonstinn tonåring som får utbrott.
Det verkar fortsatt främmande med att SB skulle var GM samt att motivet skulle vara att EM skulle ha gett SB en verbal pungspark eller framfört barnsliga hot.
Citera
2011-01-23, 01:35
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och isf borde de, som personen i tråden skrev, kunna spåra hennes(telefonens) väg fram tills den dog.
Eller hur?

Nja det beror på, telefonen talar om att "här är jag" med vissa intervaller. Vid ett inkommande samtal så kopplas det fram till den mast som senast hade kontakt med telefonen. Vissa uppgifter i tråden har visat på att mottagningen på den första fyndplatsen var dålig. Reportrar och andra närvarande fick gå en bit ifrån för att få kontakt. Är kontakten noll så är den noll... oavsett pollning, batteristatus eller inbyggda specialfunktioner.
Citera
2011-01-23, 01:36
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Eller hur?
Du behöver inte nödvändigtvis ha fått fel info (om du menar det där med att de bara sänder pollningssignaler en gång per timme).

Vid grustaget är det förmodligen mycket bra mottagningsförhållanden mot flera master. Ju bättre mottagningsförhållanden desto längre mellan pollningarna.

Sedan kanske det inte är så mycket som en timme utan snarare 5-10 minuter.

Och det känns väl inte omöjigt att de kunnat spåra hur hennes telefon rört sig under dagen. I alla fall i stora drag.
Citera
2011-01-23, 01:40
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Nja det beror på, telefonen talar om att "här är jag" med vissa intervaller. Vid ett inkommande samtal så kopplas det fram till den mast som senast hade kontakt med telefonen. Vissa uppgifter i tråden har visat på att mottagningen på den första fyndplatsen var dålig. Reportrar och andra närvarande fick gå en bit ifrån för att få kontakt. Är kontakten noll så är den noll... oavsett pollning, batteristatus eller inbyggda specialfunktioner.
Oops, nu måste jag förtydliga mig: Tyckte att att Ull-Strumpa skrev "fram tills hon dog". Och det var det jag svarade på.

Och det tror jag fortfarande på eftersom jag gissar att hon var död i grustaget.

Men att följa telefonen fram till den dog är mera tveksamt. Då borde man väl ha hittat platsen där hon blev ...ja. Så på den punkten instämmer jag med perVers2.1.

In
Citera
2011-01-23, 01:43
Medlem
Kavelduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Vad vet du ifall EM,skulle vara älskarinna till SB.Känner du
vederbörande? ... Vi bedömer människor,vilka har uppnått respektabel ålder och
relationer. Icke tonåringar!

Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Har man som kvinna,trots skillsmässa, fött och uppfostrat 3 pojkar,är man
en riktigt stark och god kvinna.
En viss typ "macho-men" kan icke acceptera kvinnans frigörelse.
Därutav,denna tragiska händelse.

Av de omkring 9000 inlägg som gjorts i tråden plus vad media uppger så har SB och EM haft en relation. För mig är en relation mer än att träffas över en kopp kaffe varannan vecka. Snarare något mer intimt och det är nog så man får tolka de uppgifter som framkommit.
Alltså: För mig har EM varit älskarinna åt SB.

Visst bedömer vi människor som uppnått både respektabel ålder och relationer. Men, faktum är att en person är död och styckad. Vi vet inte vem det är, men här på FB tillåts vi komma med hypoteser och antaganden - oavsett deras ålder eller eventuella relation. Helt klart är att ingen av misstänkt GM eller BO är tonåringar, vilket är totalt ointressant med tanke på vad som hänt.

Enligt uppgift har EM aldrig varit gift, så det är fel att tala om skilsmässa. Helt klart har hon, såvitt jag vet, fött tre barn. Förhoppningsvis har hon också uppfostrat dem, ifall inte hennes förra make gjort det då hon varit alltför upptagen med luftbilar och eventuella andra aktiviteter. Att för den skull tala om henne som en riktigt stark och god kvinna är en värdering som får stå för dig. Det finns ingenting som talar för att en kvinna som fött tre barn är vare sig stark eller god på något sätt. Du talar också om macho-män och den kvinnliga frigörelsen. På vilket sätt skulle detta ha med det inträffade att göra, så länge vi inte vet något om vem som är GM eller vad som faktiskt har hänt mer än att en kvinna är funnen död och styckad.
Citera
2011-01-23, 01:44
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVatson
Sannolikt har bägges mobiler kunnat pejlas till det grustag där polisen började leta och där likhundarna markerade. Det tyder deras kryptiska uttalanden på. Eva kan redan vara död när hennes telefon ringer vid lunchtid den 29/12, men SB svarar av misstag när han försöker stänga av hennes telefon. SB vet att en död kropp måste ut ur bilen snarast för att inte likhundar skall kunna markera när hans bil undersöks. Han gömmer henne därför tillfälligt i grustaget för att sedan, efter ha skaffat sig diverse alibi, återkommer i ett senare skede, möjligen i ett annat fordon ( den bil som brinner i Örebro senare på kvällen?).
Precis så tror jag att det har gått till! En enkel och i sammanhanget logisk händelskedja.

Dock med ett frågetecken för den brinnande bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in