2011-01-23, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Vi vet ju att det inte var ett öppet äktenskap. Frun tog ut skilsmässa när hon fick reda på hans otrohet. Dottern var ledsen har vi fått höra av en vän till henne här itråden.
Att vissa kvinnor nöjer sej med smulor från den gifta kvinnans bord tycker jag närmast tyder på desperation och hänsynslöshet.
Lika hänsynslöst som den otrogne mannens handlande.
Otrohet händer, inget nytt under solen. Är mänskligt. Men att frita den ena parten från ansvar köper jag inte. Många far väldigt illa av en partners otrohet.
Ne j -inget ursäktar ett mord. Det är väl ingen som tycker? Behöver väl knappast påpekas?

En person kan ju ändå påstå att man lever i ett öppet äktenskap oavsett om man gör det eller inte, eller säga att man ändå är på väg att bryta upp eller på annat sätt framställa det som om man inte har ett pågående kärleksförhållande med sin partner och på så sätt få den andre att uppfatta det som att det är mer okej än vad de annars skulle ha gjort om de vetat sanningen att personen har två förhållanden som är lika aktiva bägge två.
Citera
2011-01-23, 01:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Virkon är ett desinfektionsmedel, det tar inte bort någon lukt alls. Öht ska man ha klart för sig att man inte alls lika lätt kan lura en hunds luktsinne som en människas med starka dofter av något annat, utan finns doftspåret där, så hittar hunden det normalt, oavsett vilka andra dofter som också föreligger. Men om likdelarna har transporterats omsorgsfullt inslagna i ett flertal plastpåsar inneslutna i stabila väskor, så är det inte säkert att det blir några doftmolekyler kvar till hundarna.

OK. Men visst är det konstigt om han skulle ha paketerat så noggrant, att inte hundarna markerade överhuvudtaget.
Om han dödade henne i rent vredesmod, bestämde sig för att få undan kroppen, då borde han handlat mer eller mindre i panik.
Jag får inte ihop det riktigt. Hade mordet och resten varit planerat så köper jag noggrannheten, då kan han ha läst på innan.

Nej, endera har han haft en sagolik tur, eller också har de mycket mer på honom än vad vi kan ana.
Hans bil måste väl vara klar, iom att den gick till Tyskland. Nu minns jag inte vilket datum den fraktades till Tyskland, men det känns som att de borde ha jobbat längre med bilen om den innehöll nåt i bevisväg. Om hundarna inte visade nåt intresse så kanske inte andra spår, hårstrån, fibrer etc. var intressant, för det skulle en advokat slå hål på direkt iom att hon hade åkt i bilen några dagar tidigare.
Citera
2011-01-23, 01:09
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Då ska man vara van vid en sån såg. Den är rätt kontraintuitiv för någon som är ovan vid dragsågar.

Det håller jag då rakt inte med om!
Som slöjdlärare (jag) behöver du bara tala om hur sågen fungerar och en 10-åring fattar direkt..
För övrigt är det samma funktion på en bågfil...
Citera
2011-01-23, 01:12
Avslutad
Citat:
Han verkar vara en manipulativ player i sina kvinnoaffärer, och på det viset inte riktigt som de flesta andra. (Bortsett från de moraliska bitarna med svikande av tillit etc skulle jag personligen tycka att det skulle vara ett alldeles för krångligt och besvärligt sätt att leva på...). Men det räcker inte alls för att psykopatklassa någon - alldeles bortsett från att psykopati inte finns som officiell diagnos längre.

Att de plockade bort diagnosen psykopati var ett misstag i mitt tycke, för de existerar i allra högsta grad. Dagens samhälle tycks vara en utmärkt spelplan för just psykopater.
Citera
2011-01-23, 01:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Telefonen "pollar" hela tiden mot tillgängliga master, dvs talar om att "här är jag". I vissa lägen och platser kan flera master "tävla" om mot vilken av dom som telefonen ska ha kontakt med. Vid dålig mottagning sker pollningen ofta vilket resulterar i en kraftigt ökad batteriåtgång,, dvs minskad standby tid.

Sker detta även när telefonen inte används, bara är standby? För det var det jag menade, alltså inte under samtal.
Citera
2011-01-23, 01:13
Medlem
Kukz0rs avatar
Finns det bild på hans sambo samt exfru?
Citera
2011-01-23, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Att de plockade bort diagnosen psykopati var ett misstag i mitt tycke, för de existerar i allra högsta grad. Dagens samhälle tycks vara en utmärkt spelplan för just psykopater.

jag tror helt enkelt att diagnosen är borttagen eftersom det dels är många kriterier som skall uppfyllas för att få epitetet Psykopat, och dels för att kriterierna troligen ändras över tid beroende på samhällsklimat, folks värderingar osv

det jag vill säga är att en psykopat för 20 år sen skulle förmodligen inte falla inom ramen för vad som anses vara en psykopat idag
Citera
2011-01-23, 01:16
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Det håller jag då rakt inte med om!
Som slöjdlärare (jag) behöver du bara tala om hur sågen fungerar och en 10-åring fattar direkt..
Det är nog lättare för en tioåring, som inte är jättevan vid den vanliga sortens sågar...
Citera
2011-01-23, 01:17
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
En person kan ju ändå påstå att man lever i ett öppet äktenskap oavsett om man gör det eller inte, eller säga att man ändå är på väg att bryta upp eller på annat sätt framställa det som om man inte har ett pågående kärleksförhållande med sin partner och på så sätt få den andre att uppfatta det som att det är mer okej än vad de annars skulle ha gjort om de vetat sanningen att personen har två förhållanden som är lika aktiva bägge två.

Ja, det klassiska "min fru förstår mej inte" och "jag ska skilja mej , bara det och det..(mågna ursäkter) går kanske mågna kvinnor på.
De ser inte till handlingarna bara orden. Har det gått så många år som i det här fallet så tror jag nog att de flesta hade fattat att det var just bara - ord.
Citera
2011-01-23, 01:20
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Sker detta även när telefonen inte används, bara är standby? För det var det jag menade, alltså inte under samtal.

Ja hela tiden, men om kontakten med masten är tillräckligt bra sker nästa pollning med längre intervall. Iphone och en del androider pollar eller kan väckas/spåras även i avslaget läge.
Citera
2011-01-23, 01:22
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Vad vet du ifall EM,skulle vara älskarinna till SB.Känner du
vederbörande? Eller är du sexfixerad. Livet handlar om seriösa
relationer.Ikke kun sex!
Vi bedömer människor,vilka har uppnått respektabel ålder och
relationer.
Icke tonåringar!
Hur fan tänket du
Seriös relation kan man väl knappast kalla det för om man är knullkompisar?
Är du så imbicill att du tror att dt bara är tonårskillar som skaffar sig picksnurror vid sidan av så har du troligtvis inte haft din sexdebut ännu
Om EM nu har en pciksnurra år SB + 14 andra till, vd har det egentligen med saken att göra, mer än att konstatera att hon tyckte om att knulla runt.
Det som däremot kan diskuteras är hur många som verkligen skulle gå till handgripligheter efter en dispyt och ta död på någon som man knullat med X antal år, eller för att denna personen ev skulle skvallra för tanten?
Citera
2011-01-23, 01:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
jag tror helt enkelt att diagnosen är borttagen eftersom det dels är många kriterier som skall uppfyllas för att få epitetet Psykopat, och dels för att kriterierna troligen ändras över tid beroende på samhällsklimat, folks värderingar osv

det jag vill säga är att en psykopat för 20 år sen skulle förmodligen inte falla inom ramen för vad som anses vara en psykopat idag

Men psykopaterna har väl inte förändrats genom historien. De är ju knappast "snällare" idag. Fortfarande verkar kvacksalvande psykläkare bolla med idén om att det skall gå att "rehabilitera" psykopater. Man blir mörkrädd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in