Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Virkon är ett desinfektionsmedel, det tar inte bort någon lukt alls. Öht ska man ha klart för sig att man inte alls lika lätt kan lura en hunds luktsinne som en människas med starka dofter av något annat, utan finns doftspåret där, så hittar hunden det normalt, oavsett vilka andra dofter som också föreligger. Men om likdelarna har transporterats omsorgsfullt inslagna i ett flertal plastpåsar inneslutna i stabila väskor, så är det inte säkert att det blir några doftmolekyler kvar till hundarna.
OK. Men visst är det konstigt om han skulle ha paketerat så noggrant, att inte hundarna markerade överhuvudtaget.
Om han dödade henne i rent vredesmod, bestämde sig för att få undan kroppen, då borde han handlat mer eller mindre i panik.
Jag får inte ihop det riktigt. Hade mordet och resten varit planerat så köper jag noggrannheten, då kan han ha läst på innan.
Nej, endera har han haft en sagolik tur, eller också har de mycket mer på honom än vad vi kan ana.
Hans bil måste väl vara klar, iom att den gick till Tyskland. Nu minns jag inte vilket datum den fraktades till Tyskland, men det känns som att de borde ha jobbat längre med bilen om den innehöll nåt i bevisväg. Om hundarna inte visade nåt intresse så kanske inte andra spår, hårstrån, fibrer etc. var intressant, för det skulle en advokat slå hål på direkt iom att hon hade åkt i bilen några dagar tidigare.