2011-01-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, tack för svar.

Detta skapar bara ytterligare frågor, varför skulle han vara vid hennes stuga ensam?

Du hade inte svar på mina andra frågor?

Har mordet varit planerat så kan man tänka sig att SB rekat vid stugan.
Citera
2011-01-21, 22:07
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
De kanske bara hade SB:s bil i hushållet och den är kvar i Tyskland och då kanske stadsjeepen är en hyrbil
Citera
2011-01-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ändrade han inte sin första uppgift att det skulle vara em till fm? Om det är så varför gjorde han det?

Jag har också läst bägge tidsangivelserna och tagit upp just detta här eftersom jag reagerade på det, men jag tror vi enades om att tryckfelsnisse varit framme. Det kan vara så att SB famlar i det okända, men har kameran fångat honom på f.m. så har den säkert även fångat honom på e.m. tycker man.
Citera
2011-01-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Familjen hon tillhör är inom husbranschen kan man säga. Så det sista var onödigt.

Onödigt eller ej vet jag inte.. men för mig är inte en skolförken involverad it 3 förtag och har inte en massa fastigheter.. kanske är jag old fashion.. men fn?
Senast redigerad av prostan 2011-01-21 kl. 22:24.
Citera
2011-01-21, 22:12
Medlem
lowlifescumbags avatar
Enligt en skvallrig uppgift så skall sambon till häktad ha flyttat från stan (Örebro) redan. Vad nu det kan tyda/peka på.......snabba papper typ..........
Citera
2011-01-21, 22:15
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
ÄNTLIGEN har Aftonbladet uppe artikeln som dom hade i papperstidningen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8442848.ab

Vidare i artikeln...
Enligt polisuppgifter har styckningen gjorts med en fintandad såg samt med kniv. Allt har sedan förpackats mycket noga i tre- eller fyrdubbla svarta sopsäckar som omsorgsfullt har tejpats samman.
– Det är för att det inte ska rinna ut blod eller några andra vätskor, uppger källan.
I sopsäckarna har även Evas kläder packats ner.
Tillvägagångssättet har lett polisen till två hypoteser. Antingen har gärningsmannen förberett sig noga och köpt allt han behövde före mordet. Eller så har han införskaffat det i panik efteråt. De arbetar nu efter båda spåren.

När jag skrev detsamma tidigare idag, högg ni som krokodiler.

Planering av ett dåd likt detta är inget en normal, normalsjuk eller ens riktigt sjuk person gör.
Då har vi att göra med en psykopat, en riktigt, riktigt sjuk person. Kan den personen verkligen vara SB?

Finns det ett mellanting, planering/fantasi att mörda utan att ens själv riktigt tro på det för att sedan vakna upp och inse att man gjort slag i saken?
Citera
2011-01-21, 22:16
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowlifescumbag
Enligt en skvallrig uppgift så skall sambon till häktad ha flyttat från stan (Örebro) redan. Vad nu det kan tyda/peka på.......snabba papper typ..........
Hon kanske har hittat en ny SMS-kung någon annanstans?
Citera
2011-01-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Nu är jag inte bekant med Örebro med omnejd, men som van och trägen längdskidåkare håller jag med pellepitt av följande anledning:

1: Tränar man längdåkning regelbundet åker man gärna till det ställe i området som är snösäkrast. Av det som skrivits i tråden verkar det som om det är kallare och snösäkrare uppe i Kilsbergen än nere runt Örebro.

2: Tränar man för Vasaloppet åker man ofta långt - 2-5 mil. Då vill man helst inte åka 5-km-slingor på golfbanor, det blir många varv och alltför tradigt.

3: När man hållit på i några år har man blivit vanemänniska och åker hellre till samma ställe varje gång (eftersom man kan det utan och innan) hellre än att chansa på något ställe man inte besöker så ofta och inte kan så bra.

För övrigt tycker jag det är konstigt att SBs golfande och skidåkande används som ett argument för att han skulle vara nån slags underhuggare eller katt bland hermelinerna; bland mina golf- och skidåkningsvänner finns flera högre chefer, läkare, akademiker och andra högpresterande. Och flera av dem är påtagligt duktiga även i spåret och på golfbanan.

Hur lång tid tar det att "skida" 5 mil?
Citera
2011-01-21, 22:18
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostan
Onödigt eller ej vet jag inte.. men för mig är inte en skolförken involverad it 3 föprteag och har inte en massa fastigheter.. kanske är jag old fashion.. men fn?

Det är inte hennes fastigheter efter vad jag har förstått - jag har bara nämnt att hon kan ha haft tillgång till dem.
Citera
2011-01-21, 22:18
Medlem
Citat:
Jo, förvisso. Nu vet med säkerhet redan SB vid vilken tidpukt han hämtade henne. Han är tekniskt lagd och borde förstå att även polisen vet detta, om han får reda på att de har en bild. Information om att det finns en bild borde hans advokat kunna förmedla till honom för de kan inte belägga en advokat med yppandeförbud gentemot hans klient.

Självklart vet SB att polisen har en övervakningsbild och vad den visar. Det vore tjänstefel av advokaten att inte vidarebefordra uppgiften. Vad jag menar är att SB kan ha varit på platsen mer än en gång. Klart är att SB uppgivit e.m. som tidpunkt vid ett tillfälle i alla fall.
Citera
2011-01-21, 22:20
Medlem
exurbs avatar
Citat:
Jo, förvisso. Nu vet med säkerhet redan SB vid vilken tidpukt han hämtade henne. Han är tekniskt lagd och borde förstå att även polisen vet detta, om han får reda på att de har en bild. Information om att det finns en bild borde hans advokat kunna förmedla till honom för de kan inte belägga en advokat med yppandeförbud gentemot hans klient.

Ja, det är lite snurrigt detta med bilderna. Advokaten måste ju ha upplyst sin klient om att det finns kamerabilder på när EM kliver in i hans bil och då faller det på sin egen orimlighet att han skulle ljuga om när han skjutsar henne.

Nu har vi ju inte hört ngt från SB på ett tag, det senaste var väl att han håller fast vid sin (detaljerade) historia (med små ändringar?). Men detta med bilderna borde ju han och polisen kunna komma överens om, helt klart.
Citera
2011-01-21, 22:21
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Tyckte att jag såg inlägg här inne för ett tag sedan att SB skulle åka skidor med sin son....Har för mig att jag läst att han enbart har 2 döttrar. eller har jag fel ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in