2011-01-18, 13:50
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vad arbetar den riktiga kvinnan med .
Skriv lite gåtfullt om det är sökbart
Uppfattning om GM har du det?
Jag vet inte vad hon arbetar med, men enl tidigare uppgift i tråden verkar hon tjäna ca 40 000:-/mån.
Citera
2011-01-18, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rostigspik
Vad skulle hända om man ringer SB nummer, alt söker han via vx på universitetet? Vem svarar, vad svarar växeln?
Prova du vet ja...
Citera
2011-01-18, 13:52
Medlem
vinflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Andra fetningen: Jag måste verkligen ha gjort ett dåligt intryck!

Första fetningen: Det har redan gått bra, tack. Jag är i andra ändan av livet, så att säga. (En lustigt namn och en knäppig Avatar kan förvilla!)

Man får hoppas att våra vänner på Fb inte dömmer oss hur avatarerna ser ut. OT -åter till fallet.
Säckarnas placering ger oss ännu mera huvudbry om vad och hur det har rört sig i GM:s skalle efter upphittandet. Det verkar så huvudlöst ( aj aj aj vad skrev jag nu) sorry ,jag har vistats förlänge i tvivelaktigt sällskap.
Citera
2011-01-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag vet inte vad hon arbetar med, men enl tidigare uppgift i tråden verkar hon tjäna ca 40 000:-/mån.

ungefär som en mellanchef på Bank tror jag

Ingen koppling till GM Sambo utan mer en reflektion
Citera
2011-01-18, 13:53
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampBobPsykfall
Den ena rör kvinna nr 2 vid skilsmässan samt en person han hade ihop det med 08 (ej AA ell BO).
Tack!

De kvinnor vi vet att SB har haft kärleksförhållanden med är alltså:
1. Hans tidigare hustru
2. En (för oss andra okänd) älskarinna under äktenskapet
3. Eva (älskarinna under äktenskapet)
4. En (för oss andra okänd) kvinna då han var singel
5. Hans nuvarande sambo

Fem stycken under en tioårsperiod (förmodligen plus någon vi inte känner till).

Jag tycker inte att detta ger fog för uppfattningen att han har "knullat runt". Och även om SB naturligtvis agerat omoraliskt då han haft två otrohetsaffärer (Eva och en okänd kvinna) medan han var gift så gör det inte honom mer omoralisk än övriga cirka 40 procent av alla svenska män (och cirka 25 procent av alla svenska kvinnor) som enligt olika undersökningar varit otrogna.
Citera
2011-01-18, 13:53
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Några fakta om utspridandet av säckarna:

- Polisen bedömer att det inte gjorts av någon som tagit sig fram på skidor.

- Polisen har - såvitt vi vet - inte hittat några spår efter lik eller delar i vare sig SBs eller EMs bil.

Så en spekulation om utspridandet:

Som någon så riktigt påpekade så är det inte så väldigt gott om biltrafik i området. Speciellt inte nattetid som väl kanske är den mest naturliga tidpunkten för en GM.

En bil som åker runt och stannar här och där kan trots allt väcka uppmärksamhet och i glesbefolkade områden tenderar boende att vara vaksamma på sådana bilar och lägga på minnet.

Men fordon som har legitima ärenden i området bryr man sig inte om. Vad kan finnas här: Plogbil, sand/salt-bil, timmerbil, bärgningsbilar, andra transporter eller nyttofordon?
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-01-18 kl. 13:55.
Citera
2011-01-18, 13:54
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostigspik
Vad skulle hända om man ringer SB nummer, alt söker han via vx på universitetet? Vem svarar, vad svarar växeln?

Att han inte kan nås för tillfället?
Citera
2011-01-18, 13:54
Medlem
Citat:
Om nu skidåkare har hittat påsar senaste dagarna kam man fråga sig varför ingen skidåkare sett något tidigare. Så mycket hade det väl inte töat uppe i Kilsbergen fram till i söndags? Hade det töat över huvud taget? Däremot har det snöat åtskilligt sedan nyår så det som gömts då borde ha begravts under rejält med snö.

Plus att en av skidåkarna som larmade polisen gjorde det därför att hon såg konstiga spår i snön. Så som det har snöat har de flesta spår som gjordes före nyår snöat igen.
Det gick ju nästan två veckor från försvinnandet tills dess att första fyndet gjordes.

Kan det vara så att säckarna först låg samlade på något annat ställe under en tid. Och att de sedan, av någon anledning, flyttats och spridits ut?

På två veckor kan mycket hinna hända.

Back to topic. Jag "roade mig" med att kolla en historisk vädersajt igår (sorgligt, jag vet) Den gällde iofs Örebro, och förhållandena kan skilja en del från de som gäller uppe i Kilsbergen. Utan att gå in på för mycket detaljer så avslöjar både den och mitt eget minne att det snöade ymnigt från den 4:e januari fram till sent den 6:e. Därefter har det snöat, töat och varit blåsigt om vartannat. Nu är det väl inte klarlagt när de "mystiska spåren" upptäcktes, men om det är de senaste dagarna så är det verkligen märkligt. Men, det kan ju också vara så att de upptäcktes tidigare, men att man i det läget inte satte det i samband med detta.
Citera
2011-01-18, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Tack!

De kvinnor vi vet att SB har haft kärleksförhållanden med är alltså:
1. Hans tidigare hustru
2. En (för oss andra okänd) älskarinna under äktenskapet
3. Eva (älskarinna under äktenskapet)
4. En (för oss andra okänd) kvinna då han var singel
5. Hans nuvarande sambo

Jag tycker inte att detta ger fog för uppfattningen att han har "knullat runt". Och även om SB naturligtvis agerat omoraliskt då han haft två otrohetsaffärer (Eva och en okänd kvinna) medan han var gift så gör det inte honom mer omoralisk än övriga cirka 40 procent av alla svenska män (och cirka 25 procent av alla svenska kvinnor) som enligt olika undersökningar varit otrogna.

Nej, många kvinnor kan man vä inte säga att han haft på så sätt. Det som kan visa något om hans personlighet är ju i vilken omfattning han har gått bakom ryggen på den. Hur lång tid och hur ofta har han träffat de som han har träffat under samma tidsperiod. Och vad har han fått dem att tro.

Det är ju mer intressant hur han har betett sig mot dessa kvinnor än att han bara haft förhållande med dem.
Citera
2011-01-18, 13:59
Medlem
vinflaskans avatar
Citat:
Några fakta om utspridandet av säckarna:

- Polisen bedömer att det inte gjorts av någon som tagit sig fram på skidor.

- Polisen har - såvitt vi vet - inte hittat några spår efter lik eller delar i vare sig SBs eller EMs bil.

Så en spekulation om utspridandet:

Som någon så riktigt påpekade så är det inte så väldigt gott om biltrafik i området. Speciellt inte nattetid som väl kanske är den mest naturliga tidpunkten för en GM.

En bil som åker runt och stannar här och där kan trots allt väcka uppmärksamhet och i glesbefolkade områden tenderar boende att vara vaksamma på sådana bilar och lägga på minnet.

Men fordon som har legitima ärenden i området bryr man sig inte om. Vad kan finnas här: Plogbil, sand/salt-bil, timmerbil, bärgningsbilar, andra transporter eller nyttofordon?

Kan det vara den lokala ICA-handlaren - den har nog lite styckningsvana. Vi har sopbilar,posten,polisbilar hemtjänsten äsch, dom vill jag inte tro så illa om.
Citera
2011-01-18, 14:00
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus

Jag tycker inte att detta ger fog för uppfattningen att han har "knullat runt".

Med "knulla runt" menar nog folk i det här fallet att han har varit otrogen upprepade gånger.
Citera
2011-01-18, 14:01
Medlem
exurbs avatar
Citat:
Om nu skidåkare har hittat påsar senaste dagarna kam man fråga sig varför ingen skidåkare sett något tidigare. Så mycket hade det väl inte töat uppe i Kilsbergen fram till i söndags? Hade det töat över huvud taget? Däremot har det snöat åtskilligt sedan nyår så det som gömts då borde ha begravts under rejält med snö.

Plus att en av skidåkarna som larmade polisen gjorde det därför att hon såg konstiga spår i snön. Så som det har snöat har de flesta spår som gjordes före nyår snöat igen.

Det gick ju nästan två veckor från försvinnandet tills dess att första fyndet gjordes.

Kan det vara så att säckarna först låg samlade på något annat ställe under en tid. Och att de sedan, av någon anledning, flyttats och spridits ut?

På två veckor kan mycket hinna hända.

Jag har också funderat på detta, att ngt inte stämmer, men inte kunnat sätta fingret på riktigt... Varför dyker påsarna (eller vad det handlar om) upp när de dyker upp? Kanske finns en naturlig förklaring, men lite märkligt är det med snöandet, töandet, snöandet igen och så tö igen nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in