[quote=CROSS-i-taket]Jag har påbörjat ett skelett till ett tidsschema här, hjälp mig komplettera, jag har svårt att hitta ursprungliga källor!
Onsdag 29/12
SB hämtar EB på hennes nya arbetsplats, vilket ev fångats med övervakningskamera. Tid?
SB uppger att han tränat på träningslokal, ev med en kollega. Tid? Källa?
Under förmiddagen uppges SB ha gått ut och in på arbetsplatsen.
09.20 SB köper 2 förpackningar sopsäckar och tejp på Willys nära universitetet
09.30-10.00 SB fikar med kollegor på universitetet
Vid lunchtid tar SB en tvättstugetid från en granne,
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8370260.ab
(finns en annan uppgift att det var tidigare på förmiddagen)
12.25 Kvitto finns från Vivalla golfhall, där personalen känt igen SB.
14.30 Fika på universitetet?
Någon gång under dagen inköp av Klorin hos Handlar´n i Närkes kil. Se inlägg #
11744
Denna livsmedelsaffär ligger bara några kilometer från platserna där hennes kvarlevor hittats.
Tack, ett utmärkt skelett!
Tycker man ser ett mönster klart o tydligt vad som utspelade sig på onsdagen OM SB nu är gärningsmannen. E mördas mellan kl 8-9 påonsdagsmorgonen i hastigt mod/oplanerat.
SB börjar tänka rationellt direkt... han köper säckar o tejp på vägen till universitetet, dit han vill för att skaffa sig någon typ av alibi genom att visa sig o fika med kollegor. Mellan kl.10-11 hanterar han kroppen på något vis.. (exempelvis gömmer,flyttar,?) i samband med detta smutsas hans kläder ner, behöver inte vara blod, kan vara grus/jord el annan smuts i samband med att han släpar, lyfter en tung kropp. Kanske blir de bara blöta av snöslask så att han behöver torka dem i torktumlare. Därför blir han iallafall tvungen att fara hem, byta om och stjäla en tvättid av grannen för att tvätta dessa kläder. (Finns en logisk förklaring till allt.) Sedan till golfhallen för att skaffa sig ytterligare alibi. Efteråt detta åker han hem och byter tillbaks till sina nu rena/torra "morgonkläder" varefter han tar sig tillbaks till universitetet för att visa sig där ytterligare.
...