Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är nog inte SKL utan Rättsmedicinalverket, för det första. Men för det andra håller jag med. Uppgiften att kroppen var sakkunnigt styckad med specialverktyg har genererat en oerhörd massa varmluft här i tråden. Jag skulle väldigt gärna ha reda på vilka specialverktyg det gällde, och hurpass sakkunnigt styckningen egentligen var utförd, innan jag spann loss i hypoteser om annan gärningsman eller medhjälpare till följd av detta. Och om det skulle finnas en medhjälpare till styckningen som inte varit medskyldig till själva mordet, tror jag att det är "a first" i svensk kriminalhistoria.
Beträffande specialverktygen så tror jag att en kniv och ett brynstål räcker, åtminstone för att inte slabba till det.
Sakkunskapen kan komma från en halv gris till jul.
Och att GM skulle vara två personer finner jag högst osannolikt. Men om så skulle vara, borde det hela vara ganska välplanerat. För vem skulle ställa upp på en styckning och bortforsling av en kvinnokropp?
Isf lättare att beställa ett mord och stå för styckningen själv.
Om den länkade bilden tidigare är ett av fynden, så ser det inte ut som att en såg har använts, med tanke på längden.