Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
SMS:et: Hon sms-ar till sin son. Barn brukar känna igen sina föräldrars sms-språk och -vanor. Eftersom polisen inte ifrågasatt att detta sms skickats av EM ser jag det som att sonen bekräftat att det är hans mor som skickat det.
Vi vet inte vem som gjort observationen så vi kan inte vara 100. Dock är iakttagelsen ganska speciell och borde ha dementerats av polisen om den varit felaktig.
Jag är beredd att ändra dessa uppgifter om de skulle visa sig vara felaktiga.
Övervakningsfilmen: Ja, enligt polisen är den från onsdagen. Tidpunkten vet vi inte och det har jag också skrivit. Så vad är problemet?
Jo, det är säkert så att hon var vid liv onsdag fm, vilket SMS:et och iakttagelsen skulle bekräfta.
Då är förmodligen denna iakttagelse sista gången EM ses vid liv, d v s förrutom då antingen: GM=SB träffar henne alternativt: SB då han skjutsar henne (när är fortfarande oklart, eller? SB hävdar em om jag inte missminner mig) och sedermera okänd GM ser henne vid liv.
Att jag tjatar om detta med SMS och iakttagelsen beror på att de inte är särskilt säkra uppgifter (för polisen kanske dock...), vilket får mig att minnas en post från helgen e dy, där ngn föreslog att hon kanske förolyckades alt dräptes/mördades och möjligen hanterades under tisdagen alt natten mot onsdag. Kanske kunde det förklara den något märkligt fullbokade dagens SB hade under onsdagen, som ngt slags krångligt alibibyggande tillsammans med ett falskt SMS? Nåväl, vilda spekulationer... Polisen har kanske uppgifter på att hon var vid liv tisdag kväll och natten till onsdag, vi borde kanske hört om det annars, vad vet jag?