2011-01-16, 15:51
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Ungefär såhär såg det ut.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8378702.ab?nomobileredirect=true
Tack!

Har inte sett det fotot förut. Ser ju faktiskt ut som om man kan ha tagit grus där strax innan. Bara litet snö på botten av gropen och det ser inte ut som om det funnits snö där som plogats eller grävts bort.
Citera
2011-01-16, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Nästan så man undrar om den som placerade ut säckarna ville att de skulle upptäckas.

En varning till någon annan? Ett försök att peka ut någon som alla vet känner området?
Tog upp det i början av tråden. Ett spår kan vara att någon annan gjort detta för att komma åt SB. Spelskulder, narkotikaskulder e.t.c..
Citera
2011-01-16, 15:54
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Någon var inne på att GM kanske hade valt ut en plats, men när han väl kom dit så sket det sig eftersom det redan fanns annat folk på platsen, hundägare osv...och då kanske panik uppstod.

Om det ville upptäckas så lämnar man väl det nära spår, rastplats eller liknande.
Ja, plötsligt panik är förstås möjligt.

De säckar som har hittats har ju hittats i en plogvall och nära en parkering (verkar det som när det gäller dagens säck) och den som placerade dem där måste ha förstått att de skulle upptäckas mycket snart efter snösmältningen.
Citera
2011-01-16, 15:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack!

Har inte sett det fotot förut. Ser ju faktiskt ut som om man kan ha tagit grus där strax innan. Bara litet snö på botten av gropen och det ser inte ut som om det funnits snö där som plogats eller grävts bort.
Andra foton har visats tidigare och jag tror att det var mer snö på dem. Det här fotot kan ju vara taget efter att de har grävt i flera timmar och när de har hunnit få undan en del snö.
Citera
2011-01-16, 15:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Ja, statistiken talara definitivt emot SB. Men det är rätt mycket som talar till hans fördel också och det är naturligtvis irriterande för statiskikerna.
(Kul att vara djävulens försvarare ibland).
Det är en del som synes tala till hans fördel. Men vi får se. Man ska vidare ha klart för sig att också a priori mycket osannolika händelser kan vara de mest sannolika, om de enda möjliga alternativa händelserna är a priori ännu mer osannolika. Jag hade anledning att utveckla konceptet med betingade sannolikheter i arbogatråden, när somliga tyckte att CS var alldeles för osannolika som gärningsman. Vi får se hur det blir med den saken i den här tråden.
Citera
2011-01-16, 15:59
Medlem
NKBs avatar
Angående snö så kan jag berätta att det har töat av och till i Örebro det senaste dygnet.
Citera
2011-01-16, 15:59
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är en del som synes tala till hans fördel. Men vi får se. Man ska vidare ha klart för sig att också a priori mycket osannolika händelser kan vara de mest sannolika, om de enda möjliga alternativa händelserna är a priori ännu mer osannolika. Jag hade anledning att utveckla konceptet med betingade sannolikheter i arbogatråden, när somliga tyckte att CS var alldeles för osannolika som gärningsman. Vi får se hur det blir med den saken i den här tråden.

Intressant! Länka till inlägget/inläggen då du har tid är du snäll.
Citera
2011-01-16, 16:00
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Och skulle inte förvåna mig, om de nu har rätt man häktad, att bevis kanske endast leder till "brott mot griftefriden", om ens det.

Inte ens om hans bil kan spåras till platsen för fynden, tillsammans med hennes DNA i bilen, hans DNA på henne, mobiler till master osv., så är det knappast mer än indicier.
Indicier går det dock utmärkt att döma folk på, så länge de är tillräckligt bra. Minns arbogafallet!
Citera
2011-01-16, 16:01
Medlem
Telomers avatar
Nya fynd....bevisen hopar sig. Det börjar klarna för mig var SB har styckat EM
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8417429.ab
Citera
2011-01-16, 16:01
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xdeadbabe
Tog upp det i början av tråden. Ett spår kan vara att någon annan gjort detta för att komma åt SB. Spelskulder, narkotikaskulder e.t.c..
Kommer ihåg ditt inlägg! Känns inte orimligt.

Tänk hur mycket spår SB har lämnat efter sig. Bland annat:

- Skjutsade EM i egen, lätt igenkänd bil som bara han har.

- Biltelefonen har förmodligen positionerats i närheten av grustaget eller fyndplatsen. Vid rätt tidpunkt.

- Säckarna utplacerade i ett område som han känner till bra.

Borde han inte ha tänkt på att stänga av mobilen, åtminstone?

Och hur smart var det att hämta henne utanför jobbet i den unika bilen - med all risk för igenkänning som det innebär - om han tänkte mörda henne under åkturen?

Är det han (och det är väl iofs fortfarande det troligaste) så har han verkligen inte agerat smart. Eller också hade han inte några planer på mord när han hämtade upp henne.
Citera
2011-01-16, 16:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telomer

Intressant, vad har du för teori om styckplats?
Citera
2011-01-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telomer

Och vart är det, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto