2011-01-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Kanske lite OT, men vad fan såg dessa kvinnor i denne man? Hur kan man vara player om man är 51 år och ser ut som en inavlad bonde i rutig skorta och guldhalsband? Han må varit trevlig, men det är likväl fascinerande hur han kunnat välja och vraka bland kvinnor.

Player, 51 år, rutig skjorta, guldhalsband och inavlad bonde? Har du källor på detta, förutom att han hade rutig skjorta, guldhalsband på en bild samt är 51 år. Dessutom så handlar det väl bara om tre kvinnor under ca 10-15år. Det ser inte jag som något märkvärdigt.
Citera
2011-01-18, 11:32
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exurb
Vet vi att det är EM som SMS:ar onsdag morgon?
Hur säker är iakttagelsen av EM kl 07.XX onsdag morgon?
Är övervakningsfilmen från onsdagen? (dagen liksom att det är EM tror jag polisen bekräftat, men är osäker, tidpunkten har vi inte...)
SMS:et: Hon sms-ar till sin son. Barn brukar känna igen sina föräldrars sms-språk och -vanor. Eftersom polisen inte ifrågasatt att detta sms skickats av EM ser jag det som att sonen bekräftat att det är hans mor som skickat det.

Vi vet inte vem som gjort observationen så vi kan inte vara 100. Dock är iakttagelsen ganska speciell och borde ha dementerats av polisen om den varit felaktig.

Jag är beredd att ändra dessa uppgifter om de skulle visa sig vara felaktiga.

Övervakningsfilmen: Ja, enligt polisen är den från onsdagen. Tidpunkten vet vi inte och det har jag också skrivit. Så vad är problemet?
Citera
2011-01-18, 11:32
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jisses nu ska vi kanske skrota tråden och det brukar ju vara jag som är mest nitisk och kräver alla källor
Men i alla fall så tror jag just denna gången att artikelförfattaren har rätt.
Säkert en bilkunnig rackare

Eftersom polisen inte släppt bilden på när Eva kliver in i den svarta bilen, så kan knappast heller artikelförfattaren ha fått se den. Det enda alla fått se är bilden på SB:s svarta Cadillac ja, men det finns inget som säger att det måste vara samma svarta bil som den som Eva klev in i.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaveldun
Ursäkta om jag har fel, men var det inte Polisen som publicerade en bild på en svart Cadillac, tagen i Polisens garage?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8401760.ab

1) Polisen har sagt att de har bildbevis på att Eva kliver in i en svart bil (ett foto som inte allmänheten har fått se).
2) Polisen har fotograferat SB:s svarta Cadillac och släppt det fotot till allmänheten.

Problemet är nu att folk blandat ihop dessa två och tror att polisen sagt att Eva klivit in i en svart Cadillac, vilket det aldrig har sagt.

Se även mitt svar till MrsMagoo ovan.
Citera
2011-01-18, 11:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Den i tråden som var först med att påtala SB.s förhållningssätt till kvinnor var DampBobPsykfall. Han uttalade sig med ett påfallande engagemang, och sade sig ha kunskap om hur han betedde sig i relationer från personer som han har haft förhållanden med (https://www.flashback.org/sp28018037). DampBobPsykfall var först i tråden med uppgifterna om att SB skulle vara en player som bollade runt med flera relationer samtidigt, och samtliga uppgifter som sedan kom ut i pressen om SB.s kärleksliv kom först å tråden från h*n**. H*n har alltså mycket hög trovärdighet. Och h*n hade alltså kännedom om SB:s beteende i negativa termer från personer i pluralis som han hade haft förhållanden med. Samtidigt har h*n inte uppvisat några tecken på att känna EM närmare. H*n bör alltså känna minst en person som har haft ett förhållande med SB utöver dem vi känner i tråden

Jag tycker att man ska ta och läsa om DampBobPsykfalls tidiga inlägg, innan man i alltför hög grad ger sig på uppgiften att "normalisera" SB:s personlighet med avseende på relationer.

Det finns en person till som verkar känna till en hel del... lorentz eller något liknande.
Hinner tyvärr inte leta reda på exakta namnet nu.
H*n har liknade uppgifter i tråden som DampBob.
Citera
2011-01-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielthatsme
Vad vet vi om vilken typ av kvinnor som föll för honom?
Kaka söker maka...
Frågan är hur efterhängsen BO hade varit. Hur långt det hade gått, kanske aldrig gav sig?
Var det efter en lång och jobbig tid som det till sist brast för GM?

Oavsett så hade inte en "normal" människa tagit till handlingen mord, för att få slut på det.

Det märkliga är att BO var retoriker. Nu är ju människans psyke inte alltid rationellt, så vi vet inte vad BO sa och gjorde. Men om nu GM var så jobbig och manipulativ med sina kvinnor fattar jag inte hur en retoriker inte retar ihjäl sig på honom och drar jävligt snabbt med någon fin fras. men som sagt, en språkvetare behöver inte bete sig som en språkvetare privat.
Citera
2011-01-18, 11:34
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Kanske lite OT, men vad fan såg dessa kvinnor i denne man? Hur kan man vara player om man är 51 år och ser ut som en inavlad bonde i rutig skorta och guldhalsband? Han må varit trevlig, men det är likväl fascinerande hur han kunnat välja och vraka bland kvinnor.

Det kan nog bero på vilka kvinnor man vrakar mellan?
Ingen av dom ser väl ut som nåra hot babes precis.
Glöm inte heller att om man jämför en 51-årig man med en 51-årig kvinna så har mannen ett betydligt högre marknadsvärde.
För kvinnor i den åldern är det betydlgit svårare att hitta en partner
De kanske tar den uppmärksamhet de får? Och blundar både för e n hustru i bakdgrunden och låtsas att de inte ser den hemska guldkedjan?
Han kanske lyckas med det som en karriärinriktad kvinna oftast saknar: Att bli sedd som kvinna.
Citera
2011-01-18, 11:36
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Mera sannolikt hade väl varit att EM hade soppat sönder SB i bitar...Först delat honom med fru och en annan älskarinna, sedan när han väl kickas ut av frun så väljer han inte EM utan träffar en ny som han sedan flyttar ihop med. Många påstår ju att detta var utan EM:s vetskap men det vete fan är verkligen Örebro så stort att detta skulle kunna hållas hemligt? Nej, jag hade inte blivit så förvånad om det som sagt hade varit hon som haft ihjäl honom.
Citera
2011-01-18, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns en person till som verkar känna till en hel del... lorentz eller något liknande.
Hinner tyvärr inte leta reda på exakta namnet nu.
H*n har liknade uppgifter i tråden som DampBob.
Är Lorentz ett nic eller är det en person som känner till SB eller känner SB?
Mycket viktig uppgift, för är det så att SB känner en person vid namn "Lorentz" kan det knyta upp en hel del saker
Citera
2011-01-18, 11:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exurb
Jag lutar också åt det (men som sagt, det är ännu för mkt oklarheter). Förutom statistik mm talar SB:s beteende i förhörsrummet mot honom. Som jag meddelade via Troian förra veckan har jag uppgifter på att han faktiskt nekat till att ha träffat EM och sedan ändrat detta vid konfrontation, dessutom har han nekat till att ha varit i Lockhyttan de aktuella/den aktuella dagen men senare också ändrat detta.

Nu är ju inte dessa uppgifter 100-procentiga men om de är riktiga, tycker jag att de talar för att det är rätt kille som sitter häktad. Delvis tycker jag också att SB:s "märkliga" beteende i förhörsrummet talar emot honom; om han inte var inblandad borde han rimligen åtminstone inledningsvis (innan EM:s död konstaterats) ha försökt att hjälpa till att återfinna henne. Så verkar inte vara fallet.

Tack för detta!
Det hade jag för mig jag sett ja!
Alltså ljög han direkt !
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Eftersom polisen inte släppt bilden på när Eva kliver in i den svarta bilen, så kan knappast heller artikelförfattaren ha fått se den. Det enda alla fått se är bilden på SB:s svarta Cadillac ja, men det finns inget som säger att det måste vara samma svarta bil som den som Eva klev in i.

1) Polisen har sagt att de har bildbevis på att Eva kliver in i en svart bil (ett foto som inte allmänheten har fått se).
2) Polisen har fotograferat SB:s svarta Cadillac och släppt det fotot till allmänheten.

Problemet är nu att folk blandat ihop dessa två och tror att polisen sagt att Eva klivit in i en svart Cadillac, vilket det aldrig har sagt.

Här står att NA skriver att övervakningsfilmen visar att EM kliver in i en svart Cadillac som kan tillhöra SB:

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.527775-mordmisstankt-pa-bild-med-sitt-offer

I så fall har man kunnat identifiera EM och bilmärket, men inte föraren eller reg.numret.
Citera
Medlem
Det här med bilen, vad VET man egentligen? Att en 'stor svart bil' helt klart blev en Caddilac för att det passar in? Eller är det klart att det syns på filmen?
På filmen syns ju inte regnr, och inte vem som kör.
Citera
2011-01-18, 11:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tack för detta!
Det hade jag för mig jag sett ja!
Alltså ljög han direkt !

Citat:
Ursprungligen postat av QEX13

NU sa polisen vid första frågan om Caddilacen och BOs instigande i den att det stämde inte
Sen sa polisen inga kommentarer.
Så nu ska vi hålla oss till det korrekta här
Och enligt NA som är den media som är mest trovärdig nu och i området så ska nog det stämma annars hade vi hört dementier om detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in