2011-01-17, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Ok, då har han säkert köpt plastsäckar, tape, klorin och kanske en såg... det blir svårt att ta sig ur en sådan sitts. Om han köpt föremålen innan försvinnandet så kan det tala för att det är planerat och inte en impulshandling som vi tidigare antagit.
Samtidigt så verkar det konstigt att han åkt runt och kastat ut delarna i skogen, nära vägar och skidspår där det kan upptäckas. Om SB nu under en längre tid planerat detta så borde han ju kunnat slänga delarna på ställen där de inte lätt upptäcks, tycker man. Utan kroppen är det svårt för polisen, nu är det bara en tidsfråga när de hittar de övriga delarna
Citera
2011-01-17, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Möjligen utifall att dödsorsaken framgår av huvudet, men inte av resten av kroppen. Det är ju inte bara vi krimnördar här på forumet som höll koll på Linda Chen-fallet, utan också den tidningsläsande allmänheten lär ha fått hyfsat klart för sig svårigheterna med att fälla någon för mord utan vare sig brottsplats eller eller dödsorsak, också om den misstänkte har en otrovärdig och bitvis bevisligen lögnaktig story.
Det är riktigt tänkt, men då borde han varit mer noga med de andra delarna med, eller hur? Nu dumpar han de i diken och runt skidspåren.
Citera
2011-01-17, 11:25
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Exakt, jag fattar inte. Skulle diesel och gummi reagera på något sätt?

Bildäck innehöller en hög koncentration av energi, tanken är att tända så att däcken ska smälta, rinna ner bland dieselvirket och kroppen.. på det sättet hålla processen igång..
Tänk er GM dränka in torrt virke med diesel, tansportera däck och kropp, gräva en grop stor nog för att rymma en elefant osv.. troligt va?
Det var meningen att utföras på natten pga rökutvecklingen,, men även på natten luktar det, någon kommer att reagera och och elden skulle synas på långt håll..

Hela det urspungliga inlägget, även mitt, är OT eftersom det inte gått till på det här sättet.
Citera
2011-01-17, 11:25
Bannlyst
[quote=MrsMagoo]Nej jag skrev i något inlägg att det kändes planerat.
Så där jäkla mycket grejer har man inte med sig direkt .
Sen de där konflikträdd är en sak jag reagerat på en som inte orkar ta en konflikt
Hon satte väl ultimatum eller så visste hon något som han inte ville skulle fram
Och guldkedjan glöm inte den....

Det missade jag kanske, ja just det, guldkedjan ja..
Citera
2011-01-17, 11:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan du förklara hur länge likstelheten håller i sig och hur det kommer sig att den sedan upphör??
Normalt ett par dygn - längre om kroppen är kall. Den upphör när det börjar bli proteinnedbrytning i muskelcellerna, så att den fysiska bindningen mellan aktinet och myosinet blir svagare. (För en mer vederhäftig länk om likstelhet än wikipedias rätt förenklade redogörelse, se http://wiki.du.se/index.php?title=Subjects/Medical_Science/Kurser/Medicinsk_baskurs,_anatomi_och_fysiologi/Ordlista_A%26F/LIKSTELHET_%28RIGOR_MORTIS%29 .)
Citera
2011-01-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan du förklara hur länge likstelheten håller i sig och hur det kommer sig att den sedan upphör??

Stelheten uppkommer av att muskelcellerna i kroppen får syrebrist och därmed slut på energimolekylen ATP (adenosintrifosfat). Cellernas ATP-krävande jonpumpar slutar fungera. Det är sådana pumpar som svarar för den låga kalciumnivån i en vilande muskelcells cytosol.En stigande kalciumnivå orsakar att de kontraktila proteinerna aktin och myosin binds samman till en rigid gel. Detta får effekten att musklerna stannar i det läge de befann sig i när bristen uppstod. Likstelheten försvinner när autolysen sätter in och nedbrytning av muskelcellernas inre struktur tar vid.

-----

Tvåa på bollen...
Citera
2011-01-17, 11:32
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Det är riktigt tänkt, men då borde han varit mer noga med de andra delarna med, eller hur? Nu dumpar han de i diken och runt skidspåren.
Jag håller med om att den fullständiga moralen av Linda Chen-fallet är att man visserligen kan undvika att bli fälld för att ha orsakat själva dödsfallet om man ser till att varken dödsorsak, brottsplats eller brottstidpunkt går att fastställa, men att det är betydligt svårare att undvika att bli fälld för brott mot griftefrid och att i allmänhetens ögon se som skyldig till mordet. Och en figur som Mats Alm kan ju flytta till ett nytt ställe och börja på ny kula utan att egentligen förlora särskilt mycket. SB, däremot, har investerat väldigt mycket i att vara just SB. För honom skulle det vara ett väsentligt större offer att byta identitet och flytta nån annan stans. Han lär ju inte kunna få den typen av jobb han är kvalificerad för utan att vidgå vem han faktiskt är.
Citera
2011-01-17, 11:33
Medlem
[quote=polisrapport]
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej jag skrev i något inlägg att det kändes planerat.
Så där jäkla mycket grejer har man inte med sig direkt .
Sen de där konflikträdd är en sak jag reagerat på en som inte orkar ta en konflikt
Hon satte väl ultimatum eller så visste hon något som han inte ville skulle fram
Och guldkedjan glöm inte den....

Det missade jag kanske, ja just det, guldkedjan ja..
Hur reagerar en annars mycket lugn, sansad och konflikträdd person om den blir trängd? Kanske svämmar alla år av rädsla över och han blir "oxtokig".
Citera
2011-01-17, 11:37
Bannlyst
Jag vet inte om vi tagit upp detta tidigare, säg till mig i så fall.
Vi har varit inne och snuddat vid SB:s sambo. Kan hon ha gett SB i "uppdrag" att röja E ur vägen?
AA kan ju defacto ha fått reda på förhållandet, ställt ultimatum på SB att röj E ur vagen, annars så drar jag...... det har ju hänt tidigare.. även om Knutby var lite omvänt.
Citera
2011-01-17, 11:41
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Jag kan se GM sitta där med handskar och försöka få till tejpningen. Sånt där är knepigt med latexhandskar på.
Med lite tur kanske de har kommit något fiber från hans kläder, eller saliv på tejpen, när han jävlades med tejpen. Rena CSI
Att använda tejp är en tjejvariant. En karl använder buntband och fler sopsäckar dubbelt eller tredubbelt och ett buntband runt varje säck. Silvertejp kan användas att dra runt hela "paketen" för att ev få det att bli stabilt.
"Kärleken kan ha kostat Eva livet"
http://www.expressen.se/nyheter/1.2293439/polisens-teori-karleken-kan-ha-kostat-eva-livet
Kan det verkligen vara så att klemakteriehäxan inte förstod att ett nej är ett nej även från oss män
Citera
2011-01-17, 11:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Hur reagerar en annars mycket lugn, sansad och konflikträdd person om den blir trängd? Kanske svämmar alla år av rädsla över och han blir "oxtokig".

Ja det kan man fråga sig därför psykologer och rättspsykläkaren är med i rikskrimsgruppen för att ge någon slags bild av hur en sån människa agerar och tänker

Men man kan vara rätt så säker på att en psykisk störning finns hos GM.

Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Att använda tejp är en tjejvariant. En karl använder buntband och fler sopsäckar dubbelt eller tredubbelt och ett buntband runt varje säck. Silvertejp kan användas att dra runt hela "paketen" för att ev få det att bli stabilt.
"Kärleken kan ha kostat Eva livet"
http://www.expressen.se/nyheter/1.2293439/polisens-teori-karleken-kan-ha-kostat-eva-livet
Kan det verkligen vara så att klemakteriehäxan inte förstod att ett nej är ett nej även från oss män

Men även om man är en klimateriehäxa så ska man inte behöva bli mördad och styckad av någon
Har du det fullständigt klart för dig!
Dessutom är man jävligt störd om man utför den här sortens dåd.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-01-17 kl. 11:45.
Citera
2011-01-17, 11:43
Medlem
Jag kan tänka mig att SB har placerat ut kroppsdelarna dels för att fördröja letandet och dels för att få polisen att tro att de kommer hitta allt i ungefär samma område. I själva verket har han nog redan tidigt gjort sig av med en vital kroppsdel, jag tippar på huvudet, någon helt annanstans. Jag läste någonstans här i tråden att ni diskuterat sopstationer, komposter och sådant. Ja, varför inte? Medan man letar efter övriga kroppsdelar hinner huvudet försvinna långt ut i sophanteringen. Kallhamrad jävel det där. Usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in