2011-01-05, 15:20
Medlem
Jag tror nog att AA kan ha någonting med det här att göra. Svårt att se att SB ska ha klarat av det här utan att AA haft kännedom om det.
Citera
2011-01-05, 15:22
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midlifecrises
Jag tror nog att AA kan ha någonting med det här att göra. Svårt att se att SB ska ha klarat av det här utan att AA haft kännedom om det.

Citera
2011-01-05, 15:35
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Nu jävlar ringer jag polisen och ber dem hålla kolla på fb, det är här proffsen huserar
Farbor blå har redan full "span" i Flashback´s olika trådar
Citera
2011-01-05, 15:36
Medlem
Karaffs avatar
Så här har det gått till; OBS spekulationer!

SB o EM har nyligen (igen alltså) haft sexuellt umgänge. EM tror att de ska bli ett par, men SB var inte inne på det. EM ställer honom mot väggen och hotar att avslöja deras affär, tidsfristen går ut vid nyår.

SB o EM träffas för att snacka, de åker tillsammans i EM:s bil till ett ställe som SB föreslår (kanske känner även hon till det stället), de kanske rentav har träffats där förut...

Väl där tas diskussionen upp igen och det flippar för SB. Han tar henne av daga, kör tillbaka bilen, och lämnar den i parkeringshuset. Han hoppar in i sin egen bil och kör därifrån, alternativt går bara därifrån.

EDIT: Finns det nån bra "kärleksplats" i utkanten, där man kan vara lite ifred?
Senast redigerad av Karaff 2011-01-05 kl. 15:38.
Citera
2011-01-05, 15:39
Medlem
glints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Jag körde en chansning på google och sökte på cachade bilannonser och hittade den här:
http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

Gissa vem som äger den, jo SB.

Kan du se om SB äger fler bilar eller annat av intresse? Kan du söka på hans sambo?

EDIT: insåg att reg skylten finns med på bilden och att du kanske inte har tillgång till sökning på personer....
Citera
2011-01-05, 15:43
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glint
Kan du se om SB äger fler bilar eller annat av intresse? Kan du söka på hans sambo?

EDIT: insåg att reg skylten finns med på bilden och att du kanske inte har tillgång till sökning på personer....
Nope jag har bara tillgång till google.
Citera
2011-01-05, 15:44
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Finns det nån bra "kärleksplats" i utkanten, där man kan vara lite ifred?

Jaa, det finns en sån väg som jag kommer på på rak arm. Den ligger ganska nära universitetet, en liten väg som går in från Norrköpingsvägen (mitt emot grustaget, en bergtäkt) strax efter att man har åkt förbi Brickebacken.

Där vet jag att folk har använt som kärleksmötesplats, men även avställningsplats för stulna bilar och dylikt. Är osäker om man skulle använda den idag dock - då bergtäkten är väldigt trafikerad. Och - ja, vägen är plogad.

Det måste finnas ett otal oländiga platser som är lockande för vissa...
Senast redigerad av LaGrenoille 2011-01-05 kl. 15:54.
Citera
2011-01-05, 15:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Vi får ju inte glömma att SB kan vara oskyldig, vad är det för bevis som behövs "ungefär" för att bli häktad på sannolika skäl? Tänk er tanken att SB är oskyldig och har varit med EM under natten och dom har haft en "affär". Hon lämnar sedan SB på morgonen och någon kanske hämnas? Allt DNA dom hittar från EM är från SB...... Jobbigt läge isåfall.

För att häkta någon på sannolika skäl ska det anses klarlagt att det är just sannolikt att personen begått brottet. Alltså det ska inte bara finnas skäl att anta det. Ska man tala om procentsatser så ska det till en säkerhet på 50-60 procent och uppåt, så som jag fattat det.

Men SB är väl skäligen misstänkt? Om det inte ändrats under dagen...

DNA-spår på hennes kropp? Halvjobbigt läge, ja. Men knappast något som räcker för åtal.
Citera
2011-01-05, 15:51
Medlem
vicsars avatar
Det har varit relativt stor polisaktivitet på väster (bor längs Hertig Karls Allé) senaste tio minuterna, sammanlagt tre polisbilar med blåljus på. Behöver ju dock inte betyda att det har något med den här saken att göra.
Citera
2011-01-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glint
Man kan vara adjunkt OCH chef inom akademin! Adjunkt anger "utbildningsnivå" och inte chefsnivå

Jo då, MEN i personalförteckningen på Örebro Universitet så står även TJÄNSTETITEL, dvs om de är chefer, t ex enhetschef, prefekt eller liknande så står det klart och tydligt. Det gör det inte alls på SB.
Citera
2011-01-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
DNA-spår på hennes kropp? Halvjobbigt läge, ja. Men knappast något som räcker för åtal.

Sen är det väl ganska givet att hans DNA kan finnas på hennes kropp om dem har haft en sexuell relation.
Citera
2011-01-05, 16:01
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vicsar
Det har varit relativt stor polisaktivitet på väster (bor längs Hertig Karls Allé) senaste tio minuterna, sammanlagt tre polisbilar med blåljus på. Behöver ju dock inte betyda att det har något med den här saken att göra.

Någon som har möjlighet att kika lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in