2011-01-16, 18:37
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hörde nyss på Tvärsnytt att de pratar om delar, "flera delar har hittats".
Frågan är om "den säkra källan" hade fel om underbenet?

Vet nån förresten om SB är jägare?
Man kan ju ha hittat fler säckar fast media inte fått korn på det.

SB sägs varken jaga eller fiska.
Citera
2011-01-16, 18:37
Medlem
Det enda rimliga skälet för GM att stycka kroppen måste vara att omöjliggöra hur EM dog. Och då räcker det ju med att avlägsna den delen ex. huvudet för att uppnä målet. Identifiering sker ju med DNA.
Kan inte få in i min skalle varför SB skulle ta sig an allt detta makabra slitgöra och samtidigt exponera sig till ingen nytta? I mina snok luktar det lustmord hela vägen.
Att skära av bägge benen, armarna och huvudet utan anledning och sedan sprida delarna i skogen låter inte riktigt friskt. Håll med om att det är något tvärgalet över beteendet.
Citera
2011-01-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det finns statistik om människor som har ihjäl sin partner. Och ur den kan man läsa ut både det ena och det andra. Underlaget är förvisso inte så stort som en statistiker skulle vilja ha det för att få bra konfidensintervall, men viss vägledning kan den ge.

Men nu handlar det inte om en partner utan om en före detta älskarinna med vilken GM sägs inte ha haft något förhållande på ett bra tag. Dessutom har den misstänkte ett till synes stabilt samboförhållande sedan flera år.

Det gör att statistiken inte är riktigt tillämpbar.

Vidare finns ingen som helst statistik över människor som har ihjäl och sedan styckar sin partner. Ännu mindre än före detta älskarinna.

Däremot är jag tämligen säker på att statistiken över dem som har ihjäl sin partner visar att gärningsmännen i väldigt många fall visat tecken på våldsamhet eller obalans under ganska lång tid.

Detta verkar inte alls vara fallet med den nu misstänkte.

Så vilken statistik är det du åberopar?

Åberopar ingen statistik. Nyttjar logik utifrån uppgifter som är BEKRÄFTADE och inte på en massa spekulationer.
Citera
2011-01-16, 18:39
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Håller helt med dig! Det pågår som sagt en alldeles egen tråd bland vissa genom pm och det förstår jag inte riktigt, lämnar man viktiga uppgifter till tex TS för att nämna några exempel så ska väl hela tråden få ta del av dessa uppgifter, annars har man ju inte förstått vad FB är för något, här ska vi ju hjälpas åt att luska ut och förstå saker kring mordet på EM och inte diskutera bakom ryggen så bara vissa får veta viktiga detaljer som skulle kunna tillföra tråden mera ledtrådar.......

Är detta sant då är det anmärkningsvärt. Vem vet var dessa uppgifter hamnar!
Skriv direkt i tråden för sjutton.
Citera
2011-01-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hörde nyss på Tvärsnytt att de pratar om delar, "flera delar har hittats".
Frågan är om "den säkra källan" hade fel om underbenet?

Vet nån förresten om SB är jägare?

Nej, SB är varken jägare eller fiskare. Tvärtom sägs han vara djurvän.
Citera
2011-01-16, 18:41
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Det enda rimliga skälet för GM att stycka kroppen måste vara att omöjliggöra hur EM dog. Och då räcker det ju med att avlägsna den delen ex. huvudet för att uppnä målet. Identifiering sker ju med DNA.
Kan inte få in i min skalle varför SB skulle ta sig an allt detta makabra slitgöra och samtidigt exponera sig till ingen nytta? I mina snok luktar det lustmord hela vägen.
Att skära av bägge benen, armarna och huvudet utan anledning och sedan sprida delarna i skogen låter inte riktigt friskt. Håll med om att det är något tvärgalet över beteendet.
Även händer bör avlägsnas eftersom det kan finnas hudavskrap från GM mm under naglarna.

Annars håller jag helt med dig.

Förutom lustmord skulle det kanske kunna vara en varning till andra. Å andra sidan blir det litet konstigt om man gömt säckar i snön så de inte är tänkta att upptäckas förrän efter 3-4 månader. Skrämseleffekt vill man väl normalt ha så snart som möjligt?
Citera
2011-01-16, 18:42
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Är detta sant då är det anmärkningsvärt. Vem vet var dessa uppgifter hamnar!
Skriv direkt i tråden för sjutton.

Ta det lugnt bara, och fortsätt att spekulera. Visst finns det silverryggar
och alfahannar här som påstår sig veta bättre (och oftast, men inte alltid,
så gör de det). Men ignorera kritiken (om inte MOD säger till!) och var inte
så förbaskat känsliga! Om man har bra information eller en ny infallsvinkel
så är det helt OK att tillföra det till diskussionen.
Citera
2011-01-16, 18:43
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Det kan jag verkligen hålla med om.Tvärgalet hela vägen.Ska bli intressant om polisen lyckas bena upp denna rysare.Jag har också svårt att få ihop den här historien. Är det GM som planerat och iskallt förvillat eller är det en helgalen lustmördare?
Citera
2011-01-16, 18:43
Medlem
cavaliers avatar
Citat:

[OBS: ej ironi!]: Många jägare och fiskare betraktar sig som djurvänner. Bara mina 2 cents worth...
Citera
2011-01-16, 18:44
Medlem
Troians avatar
Citat:

Vilket? Att omöjliggöra att upptäcka dödsorsak, eller att det rör sig om ett lustmord?

Kan det uteslutas att det rör sig om ett "vanligt" styckmord, alltså att syftet var att underlätta transporten? (Det kanske det kan, har inte helt hängt med i tråden i helgen.)
Citera
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Alltid en början

Yep.
Det som jag grubblar på är det här med bilarna.
Hade verkligen båda bilarna varit ute och farit i trakterna kring Klockhammar samtidigt?
Båda hade väl synts där dessa dagar, eller?
Om det var så, måste ju någon annan kört dit den ena. Det är här sambon kommer in ev.
Citera
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:

Intressant. Människovän är han däremot inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in