2011-01-17, 09:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CriticalAcclaim
Fast det där är ju ingen av poliserna som uttalar sig, utan en kriminolog vid Mittuniversitetet.
Polisens ståndpunkt behöver ju inte ha ändrats pga detta.
Polisen har inte klart sagt att hon mördats ute. De sa "längs vägen" vilket är lite dubbeltydigt.

Jag antog att den kriminolog de frågade var insatt i fallet men det kanske var fel. Det kan ju också ha varit den enda som tidningen fick kommentarer ifrån.
Citera
2011-01-17, 09:37
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Till och från så dyker det upp kommentarer från användare som tror att den misstänkte GM inte är inblandad. Förklara då för mig varför han först påstår att han inte känner henne för att sedan, när han konfronteras med det faktum att det finns bildbevis på att hon kliver in i hans bil, ändra sig.

För mig är det solklart att han är inblandad. Med eller utan hjälp återstår att se.

Jag har fått för mig att det är hans polare som desperat letar efter bevis som kan fria deras kompis.
Citera
2011-01-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Det finns väl egentligen inga konkreta uttalanden från polisen hur många delar och vad man hittat. Dock är det vid tre tillfällen (som jag förstått) som man gjort fynd. Resten bygger nog mest på antaganden, rykten och spekulationer.
Men det första fyndet verkar med stor sannolikhet vara bålen efter vad som framkommit.
Ett vid Rusakulan, ett vid Bocksboda. Ett vid......?
Citera
2011-01-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Till och från så dyker det upp kommentarer från användare som tror att den misstänkte GM inte är inblandad. Förklara då för mig varför han först påstår att han inte känner henne för att sedan, när han konfronteras med det faktum att det finns bildbevis på att hon kliver in i hans bil, ändra sig.

För mig är det solklart att han är inblandad. Med eller utan hjälp återstår att se.

Det kanske kan bero på att han dels aldrig förnekat att han känner henne och dels aldrig förnekat att han skjutsade henne hem från arbetet den 29:e.
Under utredningens gång har jag själv lutat åt skyldig och icke skyldig beroende på de fakta som offentliggjorts, så att döma någon på uppgifter som inte varit kända tidigare är ju fnåssigt.
Nu återstår för mig att lägga SB´s tidspussel. Hur många resor till och från fyndplatserna och hur mycket tid har han fått lägga ner på att döda, stycka och kasta ifrån sig delarna? Och till sisst det väl alla funderar över: VARFÖR?
Citera
2011-01-17, 09:47
Bannlyst
Citat:
Det finns väl egentligen inga konkreta uttalanden från polisen hur många delar och vad man hittat. Dock är det vid tre tillfällen (som jag förstått) som man gjort fynd. Resten bygger nog mest på antaganden, rykten och spekulationer.
Men det första fyndet verkar med stor sannolikhet vara bålen efter vad som framkommit.
Ok, tack för info, har kollat lite tidningar nu och det verkar som om det är tre delar vid tre tillfällen
Citera
2011-01-17, 09:47
Medlem
Rohannas avatar
Ursprungligen postat av s-tefan
http://kartor.eniro.se/m/I4926

OT i så fall. Men denna ligger bara stenkast från lägenheten.

Bästa tipset på styckningsplats hittills
Citera
2011-01-17, 09:49
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepitt
Ett vid Rusakulan, ett vid Bocksboda. Ett vid......?

Två fynd vid Bocksboda som det verkar. Se länk.
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=6915.msg57887#msg57887

Edit: Varje fynd kan förståss bestå av flera kroppsdelar. Exempelvis har det stått att man hittat "kroppsdelar" vid minst ett fynd. Men hur media väljer att formulera ska man ta med en nypa salt. Inga konkreta uppgifter från polisen om hur många kroppsdelar man hittat finns ännu.
Senast redigerad av novolette 2011-01-17 kl. 09:56.
Citera
2011-01-17, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Ursprungligen postat av s-tefan
http://kartor.eniro.se/m/I4926

OT i så fall. Men denna ligger bara stenkast från lägenheten.

Bästa tipset på styckningsplats hittills
Nej..... skulle han gått in till gubben i affären, som knappt kan svenska, och sagt; Halloj, jo det är så att jag skulle vilja låna ert styckningsrum för jag tänkte stycka min fd. älskarinna....
Inte troligt i min värld, eller har ni någon annan teori som jag inte tänker på?
Citera
2011-01-17, 09:51
Medlem
Det är ju väldigt tätt med mossar i området - om man kollar kartbilden på Eniro.se. Någon som är bevandrad i mossar? Fyser de vintertid? Eller är det möjligt att gömma saker i dem?
Citera
2011-01-17, 09:53
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Polisen har inte klart sagt att hon mördats ute. De sa "längs vägen" vilket är lite dubbeltydigt.

Jag antog att den kriminolog de frågade var insatt i fallet men det kanske var fel. Det kan ju också ha varit den enda som tidningen fick kommentarer ifrån.

Jäpp. I gårdagens Aftonbladet stod de utanför en gammal lada utmed vägen. Det kan ju finnas många sådana. I en av dem kan hon ha blivit styckad. Borde vara mindre jobbigt att kolla igenom alla lador inom tre mils radie än att gräva igenom all snö i samma område.
Senast redigerad av jamenvaddårå 2011-01-17 kl. 09:56.
Citera
2011-01-17, 10:00
Medlem
Citat:
Två fynd vid Bocksboda som det verkar. Se länk.
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=6915.msg57887#msg57887

Edit: Varje fynd kan förståss bestå av flera kroppsdelar. Exempelvis har det stått att man hittat "kroppsdelar" vid minst ett fynd. Men hur media väljer att formulera ska man ta med en nypa salt. Inga konkreta uppgifter från polisen om hur många kroppsdelar man hittat finns ännu.
Tack, miss av mig.
Citera
2011-01-17, 10:06
Medlem
Citat:
Eftersom han verkar ha paketerat likdelarna väl, men sedan spridit ut dom utan att gömma dom med större omsorg verkar vara en gåta.

Kan det då vara så här?
Efter mordet så styckade han och paketerade omsorgsfullt, detta ville han ha gjort direkt och på ett bra sätt. Nu börjar tiden bli knapp och han behöver alibi. Terrängen var var snörik och vattnet fruset, därför svårt att snabbt göra sig av med detta, han sprider därför ut delarna för att åka och träna och golfa.
Tanken är att han ska återvända till platserna på skidor eftersom han är en van skidåkare ska ingen tycka detta är konstigt. Han planerar att med ryggsäck plocka upp delarna för att gömma dom mer omsorgsfullt och väl.
Polisen och häktningen hinner dock före.
Han kan ju också ha lagt delarna på en skidpulka och dragit dem efter sig för att sedan göra sig av med dem utmed skidspåret med tanke på att man inte hittat några spår i bilarna.Det finns bra pannlampor som man kan använda sig av nattetid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in