Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
De flesta av dem som känner honom tycks ha en mycket positiv bild av honom, men visst, "egoistisk" och "egen" finns också bland omdömena. Vad det gäller kvinnoaffärer så känner jag inte till mer än att han haft ett förhållande med Eva och en annan kvinna i slutet av sitt förra äktenskap - samt att han fortsatt att ha kontakt med Eva även sedan deras kärleksförhållande upphört och han funnit en ny kvinna (AA) som han flyttat ihop med. Det ser jag inte som något märkligt med tanke på att han och Eva arbetat tillsammans.
Vidare - att man är djurvän utesluter absolut inte någon som mördare, men däremot gör det faktum att man ogillar nöjesdödande (om nu det är skälet till att han varken jagar eller fiskar) och gör militärtjänst som sjukvårdare (om nu den uppgiften stämmer) att man är mindre sannolik som styckmördare.
Mördare tror jag nästan vem som helst kan bli, men att såga eller skära sönder en människa i bitar - och då i synnerhet någon man känt sedan ungdomen, arbetat tillsammans med, älskat och älskat med - är något som kräver en människotyp som åtminstone jag inte kan se i de beskrivningar av SB som getts av dem som känner honom personligen.
Enligt uppgift har han haft ett flerårigt förhållande med Eva bakom ryggen på sin förra fru - och tydligen en kvinna till? Han bedrar alltså både Eva och sin fru. Han fortsätter träffa Eva, och har ett pågående förhållande med henne samtidigt som han flyttar ihop med en annan. Han döljer för Eva att han flyttar ihop med en ny sambo. I alla fall enligt de uppgifter som bekanta och anhöriga till Eva har lämnat. Det tycker jag tyder på en person som är egoistisk och sätter sina egna behov främst, och har mycket liten omsorg om andra personer som
borde stå honom nära. Det gör honom inte till en mördare, men en person som har så liten empati för andra och ger sig själv så stora friheter för att tillfredställa sina behov ger mig vibbar av en ganska hänsynslös person. En sån person som
skulle kunna mörda. En hänsynslös person kan förmodligen också stycka - om det skulle vara nödvändigt.