2011-01-17, 10:17
Medlem
bagarn29s avatar
Om vi antar att hon dör t.ex. 09.00 hur lång tid tar det då innan kroppen blir svår att hantera?
Citera
2011-01-17, 10:21
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarginalMan
För att stycka en kropp så är det bra om man har lite jägarkunskaper i att slakta. Denna kille har ju gjort åt helvete fel kan man ju konstatera efter vad som framgår här.
Det man ska göra är att först frysa ner kroppen innan man kör den igenom en industribandsåg, detta eftersom en ned-frusen kropp inte skitar ner lika mycket och klareringsarbetet efter blod och DNA således blir mycket enklare. Kroppen ska styckas i 6 bitar, ben och armar kapas så nära thorax som möjligt, huvudet avlägsnas varefter tänderna åker ut med polygrip. Tänderna hamras sen till mjöl som kan spridas för vinden.
Detta görs enbart för att underlätta transporten till nästa förfarande.

Det som sen ska göras är att en grav ska grävas, i graven ska man lägga dieselinpregnerat virke, på det lägger man kroppsdelarna och på kroppen lägger man bildäck, detta eftersom kombinationen bildäck och diesel ger en fruktansvärd värmeutveckling varpå skelettet smälter, det blir alltså inte ett jävla skit kvar av kroppen.

Detta måste göras nattetid eftersom rökutvecklingen blir enorm, när kremeringen är klar skottar man bara igen graven och vipps, personen borta, för alltid.

När jag läser om GMs förfarande så är det mest troligt utfört i panik.

Kan inte riktigt släppa ditt inlägg, var har du hämtat informationen ifrån, eller är det en egen uppfinning det där med dieselimpregnerat virke och bildäck?? Menar du att värmeutvecklingen startar "automatiskt" s.a.s. eller måste man tända på?

Nej, jag tänkte inte testa receptet, men är väldigt nyfiken på huruvida detta är legio i något sammanhang, t.ex. rysk maffia
Senast redigerad av allegrageller 2011-01-17 kl. 10:23.
Citera
2011-01-17, 10:22
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om vi antar att hon dör t.ex. 09.00 hur lång tid tar det då innan kroppen blir svår att hantera?

Citat wikipedia:

"Likstelhet (latin rigor mortis) är den förlust av en biologisk kropps normala rörlighet och plasticitet som successivt inträder inom de första timmarna efter döden och är fullt utvecklad efter 10-14 timmar efter dödsögonblicket. Stelheten uppkommer av att muskelcellerna i kroppen får syrebrist och därmed slut på energimolekylen ATP (adenosintrifosfat)."
Citera
2011-01-17, 10:24
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Till och från så dyker det upp kommentarer från användare som tror att den misstänkte GM inte är inblandad. Förklara då för mig varför han först påstår att han inte känner henne för att sedan, när han konfronteras med det faktum att det finns bildbevis på att hon kliver in i hans bil, ändra sig.

För mig är det solklart att han är inblandad. Med eller utan hjälp återstår att se.
Vad får dig att tro att han har sagt så? Finns det sådan reliabel fakta att tillgå? Jag för min del tror ingenting för närvarande. Det är nog en sund inställning i nuläget.
Citera
2011-01-17, 10:24
Medlem
bagarn29s avatar
Det har ju rests en del ? om ifall det var E som åkte på Nygatan på morgonen den 29:e.Hon hade tillsynes inget skäl att åka denna väg.

Jag tycker mig ha sett ett skäl: Ett av de styrelseproffs som är inblandad i hennes företag är skriven på K O gatan/vägen så hon kan ha åkt dit innan jobb för att hämta några affärshandlingar.
Citera
2011-01-17, 10:26
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Till och från så dyker det upp kommentarer från användare som tror att den misstänkte GM inte är inblandad. Förklara då för mig varför han först påstår att han inte känner henne för att sedan, när han konfronteras med det faktum att det finns bildbevis på att hon kliver in i hans bil, ändra sig.

För mig är det solklart att han är inblandad. Med eller utan hjälp återstår att se.

fast det kan ju faktiskt bero på att hon var hans älskarinna och han inte ville att det skulle komma fram
Citera
2011-01-17, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan inte riktigt släppa ditt inlägg, var har du hämtat informationen ifrån, eller är det en egen uppfinning det där med dieselimpregnerat virke och bildäck?? Menar du att värmeutvecklingen startar "automatiskt" s.a.s. eller måste man tända på?

Nej, jag tänkte inte testa receptet, men är väldigt nyfiken på huruvida detta är legio i något sammanhang, t.ex. rysk maffia
Exakt, jag fattar inte. Skulle diesel och gummi reagera på något sätt?
Citera
2011-01-17, 10:28
Medlem
Långskott

Men någon som vet om SB har någon (ens liten) koppling till Latorps gård. Gården ligger strategiskt "bra", i området för fynden av kroppsdelarna samt ägs av en familj med samma efternamn som SB.

Säkert "lätt" att hänga upp en kropp, stycka och spola och städa undan efter sig i den miljön, stall bl.a.

Men som sagt långsökt, svårt att göra det obemärkt och utan att någon mer får vetskap om det.

Men sökte lite på namnen: EM och SB och AA och fick lite träffar på ägaren för gården och AAs namn i samma tråd på en facebooksida. MEN namnen är ju väldigt vanliga, så kan ha varit en ren slump. Dock verkar användaren med samma namn som AA inte längre finnas som aktivt facebook-konto då hennes namn endast kom upp i googlessökningen...

Långsökt, ja men en fundering
Citera
2011-01-17, 10:29
Medlem
Nån som vet vad sb:s sambo jobbar med?
Citera
2011-01-17, 10:31
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Det är ju väldigt tätt med mossar i området - om man kollar kartbilden på Eniro.se. Någon som är bevandrad i mossar? Fyser de vintertid? Eller är det möjligt att gömma saker i dem?
En gång till: Det har varit (och fortfarande är till stor del) såpass mycket snö i skogarna där uppe så att det nog krävs snöskoter om du ska ta dig ut i terrängen. Det eller skidor men då måste du ta med i beräkningen att han i så fall släpat på tunga säckar.

Jag tror för övrigt att man bör leta efter huvudet längs vägen mellan Lockhyttan och Klockhammar:

http://kartor.eniro.se/m/I40Mf
Citera
2011-01-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det har ju rests en del ? om ifall det var E som åkte på Nygatan på morgonen den 29:e.Hon hade tillsynes inget skäl att åka denna väg.

Jag tycker mig ha sett ett skäl: Ett av de styrelseproffs som är inblandad i hennes företag är skriven på K O gatan/vägen så hon kan ha åkt dit innan jobb för att hämta några affärshandlingar.
Är det Kasten Otter du menar så stryk det. Det är återvändsgata vid Köpmangatan.
Citera
2011-01-17, 10:34
Medlem
NA har uppdaterat.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1069754--vi-har-gjort-en-del-fynd-

Örebropolisen fortsätter sökandet i området vid Bocksbosjön i Kilsbergen.
Området är fortsatt avspärrat och det rör sig om en stor avspärrning.

Det fortsatta sökandet pågår tillsammans med specialutbildade polishundar. Vi har gjort en del fynd i området. Jag har bekräftat att vi fann en kroppsdel i helgen och att det finns misstanke om att den är från Eva Magnussons kropp, definitivt vet vi först då rättsmedicinska kommit med sitt utlåtande. I övrigt kan jag bara säga att det handlar om en del fynd som jag inte närmare går in på. Fortfarande finns ingen komplett kropp, säger polisens informationschef Torbjörn Carlson.

Beskedet från rättsmedicinska enheten väntas komma närmaste dagarna.
Polisen väntar också svar på den bedömning av fallet som Rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp arbetar med.
Tidigare har en del av Eva Magnussons kropp hittats vid Lockhyttan, mellan Örebro och Nora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in