2011-01-15, 19:35
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Om man ska vara lite petig har inte polisen sagt ett pillevitt om obduktionen.
Det enda jag hittar om obduktionen och som polisen uttalat sig om, är från NA

Pillevitt=vanligt uttryck från GW, precis som "Det är hugget, som stucket" som svar på om liket styckades på platsen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8414325.ab

Ooops, redan besvarat.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-01-15 kl. 19:40.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprida
OT: Bor du i trakten, Mrs Magoo?

Hur så !! OT
Följ tråden så ser du tidslinjen som beskrivits här inne.
Den utgick jag ifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Postare
Synd att det inte kommer mer uppgifter om henne, vore intressant. Jag kan inte posta o vill eg. ej delta men har hört att polisen ska ha beslagtagit dator från den gemensamma bostaden o där ska sökningar i loggen finnas med ord som "försvunnen". Sammanträffande eller? Jag undrar bara om det är SB eller AA som gjort detta - om mina uppgifter nu stämmer. Det vet jag ju inte.

Men sambon borde vara intressant att diskutera... Hoppas fler vågar.

Förhoppningsvis har polisen alla dörrar öppna om nu FB visar lite för mkt "hänsyn"..

Självklart är Sambon intressant i teorin om att hon direkt eller indirekt har påverkan utgången, dvs. som ex. att det kan vara hon som ställt/påverkat SB att ta tagit i "problemet" EM...

Saken är den, att tyvärr finns det inget ang. denna kvinna som någon har delgett i tråden.
Citera
2011-01-15, 19:38
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Notera, att SB är häktad misstänkt för Mord i Örebro Län onsdagen den 29/12 eller någon dag därefter.

De är alltså inte ens säkra på vilken dag hon bragdes om livet. Men hon kom inte till lunchmötet på onsdagen och svarade inte på telefon.

Arbetar polisen med hypotesen att hon hållits fången? Eller legat skadad någonstans?

Om jag inte minns fel så anhölls han på kvällen den 1/1. Förundersökningen började på nyårsafton.
Citera
2011-01-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Polisen uttalar sig inte... om du läser artikeln så heter det poliskälla och källa... vilket kan betyda att polisen läcker information med vilje... för att få upp intresset så att folk håller ögonen öppna och resten av kroppen hittas.

Från artikeln.

Enligt protokollet har gärningsmannen behandlat kroppen på ett specifikt sätt, säger en poliskälla. Därför har polisen nu en tydlig teori om vilken typ av plats som det brutala dådet bör ha skett på.
Använde specialverktyg
Gärningsmannen har gått tillväga på ett mycket välplanerat sätt och tycks vara väl insatt i det praktiska utförandet. Obduktionssvaret ger också information om att specialverktyg använts.
Allt tyder också på att kroppen har varit upphängd, det visar bland annat två tydliga märken.
– Det här är omänskligt, ovärdigt och vidrigt, säger en annan källa.
Det var därför jag skrev "om man ska vara lite petig " har polisen inte uttalat sig om obduktionen, för det har de inte. Sen kan man fråga sig varför uppgifterna inte finns i någon annan tidning än AB. Men jag har bara kollat i ett par andra, det kanske står i nån annan.
Citera
2011-01-15, 19:39
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangan
I någon av tidningarna stod att läsa att SBs kollegor reagerade på att han försvann från jobbet flera gånger den aktuella dagen. Det verkar ju minst sagt underligt att man samma dag som man jobbar passar på att både tvätta, träna på gym och spela lite golf. Polisen borde ju också reagera på det underliga i detta.
Ja, det där är litet konstigt.

Man kan av följande skäl nästan ifrågasätta om kollegor verkligen ha sagt så där:

1: En person med hans arbetsuppgifter har normalt en hel del möten och försvinner från sitt rum/korridor flera gånger per dag. Alltså inget onormalt om det var så även denna dag.

2: Den 29/12 var en mellandag och sannolikt var många lediga och andra jobbade bara delar av dagen. Några var ute och bytte julklappar. Jag har svårt att tro man då skulle reagera specifikt på att just han också är ute några vändor.

3: Jobbade han över huvud taget den dagen? Tvätt, gym, golf, träffa EM. Nej, var han på jobbet så var det nog inte så att han försvann flera gånger. Det var snarare så att han tittade förbi några gånger.
Citera
2011-01-15, 19:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Citatet är hämtat ur et inlägg av Troian.

En tänkbar tid för fikat är väl runt 15.00.

Vad innebär "tränade med en kollega"? Han har väl inte tränat en gång på f.m sedan spelat golf för att sedan träna med en kollega på e.m?

Jag har läst... någonstans.... om en fikatid vid 9 tiden...
Citera
2011-01-15, 19:42
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangan
I någon av tidningarna stod att läsa att SBs kollegor reagerade på att han försvann från jobbet flera gånger den aktuella dagen. Det verkar ju minst sagt underligt att man samma dag som man jobbar passar på att både tvätta, träna på gym och spela lite golf. Polisen borde ju också reagera på det underliga i detta.

Du tror inte de har reagerat...?
Citera
2011-01-15, 19:42
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om jag inte minns fel så anhölls han på kvällen den 1/1. Förundersökningen började på nyårsafton.
Jaa, joo. Misstanken avser mord den 29:e eller 30:e och det motsäger ju inte att förundersökningen inleddes den 31:a.

Eller är det något annat du tänker på?
Citera
2011-01-15, 19:43
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Finns det något belägg för swingersryktet ö.h.t?? Var inte det ett tidigt rykte här på tråden som nu cementerats.

Första gången jag såg det var det någon som påstod att dennes bekant sett henne flera gånger på en swingersklubb i Norrköping. (Först sa dom Linköping men någon rättade och sa att stället låg i Norrköping.)
Citera
2011-01-15, 19:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag har läst... någonstans.... om en fikatid vid 9 tiden...

Samma källa som tidigare:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Inkorgen
Fikat är ca 09.30 och 14.30. Det torde vara det på em.
Citera
2011-01-15, 19:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

1 januari
Polisen har fått reda på att Eva haft ett förhållande med 51-åringen. Klockan 20.27 håller polisen ett förhör med honom. Efter 49 minuter anhålls mannen misstänkt för människorov.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8397920.ab

Vad har dom på honom för att anhålla honom efter 49 minuter och sen leta så intensivt efter Eva???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in