2011-01-16, 17:26
Medlem
perVers2.1s avatar
Paketeringen talar väl sitt tydliga språk, kroppen var tänkt att transporteras bort från styckplatsen. Hade mordet skett i skogen skulle han väl knappast behöva stycka kroppen.
Lgh eller tvättstugan är de troligaste platserna, mellanlagring av kroppen/delarna i källarförrådet kanske?
Citera
2011-01-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
Lars GW Perssons resonemang slår med högsta sannolikhet ut alla goda, samt patetiska utlägg och spekulationer i den här tråden. Som exempelvis att Mördaren skulle sprida ut kroppsdelarna med skidor till att det rör sig om en massa droger, skulder och skit.
Kan inte folk för en gång skulle förstå att det inte behöver vara så förbannat invecklat och banalt.
Bara en mindre bra relation i kombination med ett mindre bra psyke som har lett till det fruktansvärda.

http://www.expressen.se/kronikorer/gw/1.2292396/gw-persson-statistik-ar-ett-tydligt-sprak
Hej,
Det resonemang som förs i dagens krönika av Leif GW har också förts i denna tråd. Allt han skriver kan du även hitta här i tråden. Det enda jag inte förstår med hans krönika är faktadelen under krönikan
Citera
2011-01-16, 17:30
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nu tillåter jag mig att spåna fritt eftersom alla andra också gör det. För min egen del tror jag att EM dog i sin lägenhet redan på kvällen/natten till onsdagen den 29 december.
Båda huvudpersonernas bilar har av och till setts parkerade i närheten av lägenheten redan från den 28 december. Antagligen tillbringade EM och den misstänkte natten tillsammans.
Nu skriker säkert någon i högan sky eftersom det påstås att EM skickat ett SMS till sin son 07.45 på onsdagsmorgonen och dessutom att hennes bil setts i trafik några timmar senare. Det påstås också att EM - den 29 december - setts kliva in i en svart bil av samma märke som den misstänkte GM äger. Detta ska finnas på övervakningskamera.
Jag frågar mig dock: Vet vi med säkerhet att det var EM som skickade SMS:et? Vet vi med säkerhet att det var EM som satt bakom ratten? Kanske var det GM som körde, iklädd EM:s vita jacka och med luvan uppdragen över huvudet? Vet vi säkert om övervakningsbilderna verkligen härstammar från den 29 december? Vad jag förstår har polisen inte knystat ett ord om vilket datum övervakningskameran fångade EM på bild.
Som sagt, jag tror att mordet skedde i hennes lägenhet. Jag gissar på strypning. Under natten och de tidiga, mörka morgontimmarna har GM haft god tid på sig att frakta bort kroppen med hjälp av hennes bil. GM har tillfälligt gömt henne uppe vid Rusakulan, kört hem hennes bil, parkerat den i garaget och i sin panik glömt nycklarna kvar. Därefter har GM sannolikt promenerat tillbaka till EM:s lägenhet, kört iväg i sin bil för att skaffa fram "lämpliga" redskap för en styckning. Han återvänder snarast till kroppen och genomför styckningen utomhus, packar delarna och styckningsredskapen i kanske fem, sex svarta sopsäckar. Sedan kör han runt i området och dumpar några av säckarna på olika ställen. Nu är det bråttom. Det börjar ljusna. Han måste också tänka på sitt alibi. Iskallt lämnar han några säckar kvar på "styckplatsen" för att skynda hem till tvättstugan. När tvätten är klar spelar han golf för att därefter åka tillbaka till Rusakulan där han fortsätter att gömma ytterligare säckar. Han kör tillbaka till Örebro och visar sig på jobbet några gånger. Han är "stissig" och beter sig märkligt, enligt kollegerna. Kanske ligger det ytterligare någon säck kvar i skogen - och han far som en skottspole mellan Örebro och Rusakulan tills "jobbet" är utfört. Kanske han till och med återvände till Rusakulan under torsdagen för att "åka skidor"...

Jag kan svära på att jag läste att båda bilarna setts parkerade mellan den 28: och den 30:e, men utan "av och till".

Stod alltså hans bil i hennes parkeringsgarage, eller?

Beträffande övervakningsbilden så har jag läst att det inte går att styrka vilken tid bilden togs, han har ju sagt att han skjutsade henne på em, men tydligen påstods att bilden var tagen på morgonen.

Huruvida det kommer från en säker källa eller ej, låter jag vara osagt.
Citera
2011-01-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
Lämna dem utanför. Dom är lika mycket offer som EM och dennes barn.
Snacka om att göra en Höna av en fjäder.
Mja, handlar snarare om att ha ett öppet sinne för alternativ. Känns inte bra att snöa in på ett spår och blunda för alternativen.
Citera
2011-01-16, 17:31
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6tasy
Jag tror inte barnen har någonting med det här att göra och ser helst att vi skiter i att ta upp dem här. De har nog svårt som det är just nu.
Är det nåt mer som inte får tas upp här nu när du ändå är den som bestämmer?
Offret själv kanske? Eller den misstänkte GM?
Spekulationer runt dom och deras sexliv skadar väl också barnen då?
Citera
2011-01-16, 17:33
Medlem
rabarberpinglans avatar
I ett inlägg tidigare idag skrev nån att fyndet igår bestod av ett underben till 99% säkerhet och att de delar som saknas är ytterligare ett underben samt två lår, två armar och ett huvud. Det förra fyndet har jag fått uppfattningen om är torson. Men i expressen står det idag att :
Vi har säkrat ett fynd som består av en kroppsdel. Vi misstänker att det har ett samband med de kroppsdelar som tidigare hittats, säger Örebropolisens presstalesman Torbjörn Carlson.
Det måste alltså ha varit fler kroppsdelar än torson som hittades förra gången. Vet någon nåt mer om detta?
Citera
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag kan svära på att jag läste att båda bilarna setts parkerade mellan den 28: och den 30:e, men utan "av och till".

Stod alltså hans bil i hennes parkeringsgarage, eller?

Det där kommer från någon som tidigt i tråden var inne och skrev att båda bilarna stått på en parkering nära EM:s bostad mellan 28-30/12. Ingen har kunnat bekräfta detta och det verkar inte vara en helt tillförlitlig uppgift om man säger så...
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Jag kan med 99,99 procents säkerhet säga att det är en underdel av ett ben ( från knät och neråt)som hittats igår kväll i plastpåsen dom hittade. Min källa vill jag inte avslöja men den är väldigt pålitlig!

Då är hon förmodligen grovstyckad i 8-10 delar. Och då skulle jag tro att alla delar var för sig, om han inte blev stressad på slutet.
Citera
2011-01-16, 17:34
Medlem
När skall SB ha hunnit med att göra det som det spekuleras om här?
Glöm inte att det är obduktionsprotokollet efter torson som ger vid handen att mord och styckning ägt rum utomhus.
Teckna gärna ner en tänkbar timetable här för då har vi något att hålla oss till och dra slutsatser av.
OBS! Glöm inte ta hänsyn till de alibin SB har.
Citera
2011-01-16, 17:35
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Är det nåt mer som inte får tas upp här nu när du ändå är den som bestämmer?
Offret själv kanske? Eller den misstänkte GM?
Spekulationer runt dom och deras sexliv skadar väl också barnen då?

Jag personligen tycker vi kan ta upp allt i denna tråden.....man måste ju utreda alla utvägar även här på fb men därför behöver vi inte nämna namn osv här i tråden.....om ni förstår vad jag menar
Citera
2011-01-16, 17:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
När skall SB ha hunnit med att göra det som det spekuleras om här?
Glöm inte att det är obduktionsprotokollet efter torson som ger vid handen att mord och styckning ägt rum utomhus.
Teckna gärna ner en tänkbar timetable här för då har vi något att hålla oss till och dra slutsatser av.
OBS! Glöm inte ta hänsyn till de alibin SB har.

Det har alltså bekräftats att kroppen har styckats ute, det har jag missat.
Citera
2011-01-16, 17:37
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctura
Helst ville han nog inte att delarna skulle hittas, men han hade troligen ej något val. Med kylan, snön och knappt om tid har han nog gjort vad han kunnat. Tror att styckningen syftat till att försvåra fastställande av dödsorsak. Om det ej kan fastställas att hon dött för någon annans hand kommer han kanske undan med brott mot griftefriden, jfr Mats Alm.
Jag har funderat lite på sambon. Inte för att rota i hennes identitet, men man undrar varför han var så mån om att hålla fast vid henne. Kanske har hon bra ekonomi och är värdefull på detta sätt? För han verkar inte speciellt mån känslomässigt om sina kvinnor. Hade han varit det hade han inte varit notoriskt otrogen. Verkar som om det finns ett personlighetsdrag hos honom som är ganska känslokallt.

Tryggt. Kanske var det därför han ville vara sambo. Han ville väl ha familjelivet med jul osv. Kanske började han också förstå att han faktiskt inte är forever young. Kanske var han rädd för att sitta ensam på ålderns höst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in