2011-01-15, 19:26
Medlem
doktor-millers avatar
Det måste väl gå att kolla upp om han har besökt gymet eller ej. Helt solo lär han väl inte ha varit där
Citera
2011-01-15, 19:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenmanniska
I AB-artikeln som det nyss länkades till står det att hon bragts om livet och "kort därefter" styckades. Där föll min teori om att GM väntade någon längre tid, tills kroppen bar fryst.

<bryr mig inte om AB
För det stämmer inte tidsmässigt i så fall 1,5 timme på sig mörda stycka och gömma`.
Dessutom utan bil så ska han ha hyrt en också tar det sin lilla tid
Citera
2011-01-15, 19:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Det låter lite väl mycket att gå på gym först och spela golf sen. Kan inte ha varit mycket till träning först i så fall.
Jodå, det är inte alldeles ovanligt att man gymmar litet före ett golfpass. Speciellt om man kommit upp litet i åren.

Det är inget vidare att slå bollar ouppvärmd och eftersom man bara betalar för en begränsad tid i hallen så värmer man inte gärna upp där.
Citera
2011-01-15, 19:30
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
I AB-artikeln som det nyss länkades till står det att hon bragts om livet och "kort därefter" styckades. Där föll min teori om att GM väntade någon längre tid, tills kroppen bar fryst.

Jag hittar inte den artikeln med det avsnittet - kan du visa?
Citera
2011-01-15, 19:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Var någonstans i artikeln uttalar sig polisen?

Polisen uttalar sig inte... om du läser artikeln så heter det poliskälla och källa... vilket kan betyda att polisen läcker information med vilje... för att få upp intresset så att folk håller ögonen öppna och resten av kroppen hittas.

Från artikeln.

Enligt protokollet har gärningsmannen behandlat kroppen på ett specifikt sätt, säger en poliskälla. Därför har polisen nu en tydlig teori om vilken typ av plats som det brutala dådet bör ha skett på.
Använde specialverktyg
Gärningsmannen har gått tillväga på ett mycket välplanerat sätt och tycks vara väl insatt i det praktiska utförandet. Obduktionssvaret ger också information om att specialverktyg använts.
Allt tyder också på att kroppen har varit upphängd, det visar bland annat två tydliga märken.
– Det här är omänskligt, ovärdigt och vidrigt, säger en annan källa.
Citera
2011-01-15, 19:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Inkorgen:
Citat:
Onsdagen den 29 var han på jobbet där han tränade med en kollega och deltog i det gemensamma fikat. Där berättade han att han skulle ut och åka skidor dagen därpå.

Jag vet dock inte vilken tid men man kan anta på att det skedde på em.

Han verkar haft en hysterisk dag, men välplanerad. Han visar upp sig, lämnar olika spår och berättar om sina planer. Blir allt svårare att få ihop med ett dåd i hastigt mod.

Citatet är hämtat ur et inlägg av Troian.

En tänkbar tid för fikat är väl runt 15.00.

Vad innebär "tränade med en kollega"? Han har väl inte tränat en gång på f.m sedan spelat golf för att sedan träna med en kollega på e.m?
Citera
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Därför att han vet att hon har mördats på förmiddagen, och därför drar en vals om att detta var på eftermiddagen (han vet väl inte om att det ev finns tidangivelser på filmen där de ses tillsammans) för på f.m hade han ju aktiviteter för sig, och om han påstår de har träffats på e.m så kan ju inte han bli misstänkt gällande förmiddagen.
Jag kan ändå tycka att han fixat sitt alibi ganska bra.... Hade själv inte hunnit med hälften vad han har pysslat med... Lägg därtill ett mord. Nästa fråga: Om någon vet... Har han full "täckning" för sin eftermiddag??? Om inte, vore det fullkomlig galenskap att uppge eftermiddagen...Då tillkommer det också en kväll....Att redogöra för.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Att han bragt henne om livet samt gömt undan kroppen tror jag är samma dag men en styckning behöver ju inte ske samma dag.

Citat:
Notera, att SB är häktad misstänkt för Mord i Örebro Län onsdagen den 29/12 eller någon dag därefter.

De är alltså inte ens säkra på vilken dag hon bragdes om livet. Men hon kom inte till lunchmötet på onsdagen och svarade inte på telefon.

Arbetar polisen med hypotesen att hon hållits fången? Eller legat skadad någonstans?
Citera
2011-01-15, 19:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Ni har alltså inte gett upp hoppet om att hitta ytterligare fynd?
– Nej, men vi har sökt kolossalt mycket i det här området och vi kan inte gör mer just nu. Vi har i alla fall inget behov av att stänga ute allmänheten.
Det finns uppgifter i Aftonbladet om att polisen skulle ha sökt i ett helt nytt område i fredags kväll. Men det avfärdas helt av Torbjörn Carlson.
– Vi har funnits nordväst om Örebro hela tiden. Vi har inte sökt i något nytt område.
I veckan obducerades den kroppsdel som polisen hittade i måndags. Vad obduktionen gav vill inte Torbjörn Carlson säga.
– Men det är klart att vi har fått en hel del svar på frågor som vi har haft.
http://na.se/nyheter/orebro/1.1068312-avsparrningarna-vid-fyndplatsen-ar-borta

AB i ett nötskal
Citera
Medlem
Spridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
<bryr mig inte om AB
För det stämmer inte tidsmässigt i så fall 1,5 timme på sig mörda stycka och gömma`.
Dessutom utan bil så ska han ha hyrt en också tar det sin lilla tid
OT: Bor du i trakten, Mrs Magoo?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Enligt Ratsit så är den innehavaren född 1974 med ett utländskt namn... men...

Nu blev det lite underligt... och jag är helt yr i mössan nu... men...

På Lövstagatan 9 B får jag fram ett företag som heter PW Lanthus... och innehavaren är född samma år som SB.
På verksamhet står... Sysslor rörande hus och byggnaders uppförande och renovering samt uppfödning av djur tillhörande den svenska landsbyggden.

Hittar inget mer på det företaget... men uppfödning av djur... vad kan det betyda?

Finns det fler än en firma på Lövstagatan som håller på med kött?

Alla Lövstagatan-adresser med nr 1, 5 och 9 verkar ligga så dom har en gemensam gård bakom husen...
Nja, jag är bara 99% säker men jag tror inte det ( att det finns någon mer köttaffär, alltså). Hela den delen av Lövstagatan består av en rad fastigheter med 3 (kanske 4) våningar. Mestadels är det bostäder, men i gatuplanet har det förr funnits lite affärsverksamhet. De senaste åren har affärsverksamheten upphört, men lokalerna är väl antagligen uthyrda. Vad de används till är dock okänt för mig.
Citera
Medlem
I någon av tidningarna stod att läsa att SBs kollegor reagerade på att han försvann från jobbet flera gånger den aktuella dagen. Det verkar ju minst sagt underligt att man samma dag som man jobbar passar på att både tvätta, träna på gym och spela lite golf. Polisen borde ju också reagera på det underliga i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in