2011-01-16, 16:03
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NKB
Angående snö så kan jag berätta att det har töat av och till i Örebro det senaste dygnet.
Inte uppe i skogarna. Där är det en hel del snö kvar.
Citera
2011-01-16, 16:05
Medlem
sWeePerrs avatar
NA:

Citat:
Uppdaterad 16:04

Polisen bekräftar att det är en kroppsdel som hittats intill Bocksbosjön i Kilsbergen.
Området är avspärrat och flera poliser finns på platsen.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1068921-upphittad-plastsack-inneholl-kroppsdel
Citera
2011-01-16, 16:06
Medlem
MorbIdas avatar
Kanske hade han tänkt sig en skidtur, där han skulle samla ihop delarna när allt lagt sig lite? Gissar att en delad kropp går ner i en rygga av modell större.
Citera
2011-01-16, 16:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Om man tittar på karta över de båda fyndplatserna så ser de ut som att dessa likdelar är placerade intill en bilväg och inte en skidled.

Det är också en bra bit att ta sig mellan de olika platserna. Borde detta inte ha krävt att det fanns en bil?
Citera
2011-01-16, 16:16
Medlem
Jag tänker inte sätta mig på någon hög häst och tala om för någon vad man får spekulera i eller inte. Men det känns som att många ”erfarna” användare lämnat tråden (?), och anledningen är väl antagligen att tråden blivit så stor (och bred) att den snart saknar relevans. Jag erkänner att jag är nyreggad med få inlägg, och jag vet inte ett skit mer än någon annan härinne. Men nu börjar det handla om knarkaffärer och grus från Eker som transporterats till Kumlaanstalten... Inget är naturligtvis teoretiskt orimligt, men det känns som att spekulationerna skulle behöva underbyggas med lite källor etc för att få upp tråden på banan igen.
Citera
2011-01-16, 16:20
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
NA:

http://na.se/nyheter/orebro/1.1068921-upphittad-plastsack-inneholl-kroppsdel

Tydligen låg kroppsdelen vid en grillplats, varför i helvete dumpar man en kroppsdel vid en sådan plats? Vill mördaren att kroppsdelarna ska hittas?
Citera
2011-01-16, 16:23
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om man tittar på karta över de båda fyndplatserna så ser de ut som att dessa likdelar är placerade intill en bilväg och inte en skidled.

Det är också en bra bit att ta sig mellan de olika platserna. Borde detta inte ha krävt att det fanns en bil?
Nej, det finns en farbar genväg mellan Lockhyttan och Klockhammar. Men som du säger så funderade jag just på det när jag var ute och åkte. Det finns inte chans att någon skulle ha kunnat släppa kroppsdelar alltför lång bit från de upplogade bilvägarna (vissa små och obetydliga har inte plogats). Det är enormt mycket snö ute i skogarna och det krävs en snöskoter för att ta sig ut i terrängen.
Citera
2011-01-16, 16:24
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Tydligen låg kroppsdelen vid en grillplats, varför i helvete dumpar man en kroppsdel vid en sådan plats? Vill mördaren att kroppsdelarna ska hittas?

Mycket möjligt. Kolla bara in Mats Alm.
Alternativt hade han tänkt återvända för att dumpa dem för gott, per bil eller skidor.
Citera
2011-01-16, 16:24
Medlem
Cykelställs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13

Man kanske vill att de som sköter grillplatsen ska tro att det är sopor och ta med sig säcken till tippen?
Citera
2011-01-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Men om man tagit grus från grustaget efter att EMs kropp legat där så borde det ha synts klart att marken var rörd. Och såvitt jag kan komma ihåg från tidningsbilderna så var det djup snö där?
Det snöade tis- ons- torsdag den veckan, polisen spärrade av torsdag em-kväll. Kan alltså lastats ut mån-onsdag
Citera
2011-01-16, 16:33
Medlem
Lars GW Perssons resonemang slår med högsta sannolikhet ut alla goda, samt patetiska utlägg och spekulationer i den här tråden. Som exempelvis att Mördaren skulle sprida ut kroppsdelarna med skidor till att det rör sig om en massa droger, skulder och skit.
Kan inte folk för en gång skulle förstå att det inte behöver vara så förbannat invecklat och banalt.
Bara en mindre bra relation i kombination med ett mindre bra psyke som har lett till det fruktansvärda.

http://www.expressen.se/kronikorer/gw/1.2292396/gw-persson-statistik-ar-ett-tydligt-sprak
Citera
2011-01-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kommer ihåg ditt inlägg! Känns inte orimligt.

Tänk hur mycket spår SB har lämnat efter sig. Bland annat:

- Skjutsade EM i egen, lätt igenkänd bil som bara han har.

- Biltelefonen har förmodligen positionerats i närheten av grustaget eller fyndplatsen. Vid rätt tidpunkt.

- Säckarna utplacerade i ett område som han känner till bra.

Borde han inte ha tänkt på att stänga av mobilen, åtminstone?

Och hur smart var det att hämta henne utanför jobbet i den unika bilen - med all risk för igenkänning som det innebär - om han tänkte mörda henne.
Om man tänker sig en alternativ gm med motiv som att sätta åt en person via närstående till personen börjar jag fundera kring EMs barn. Vilka är de? Vilka kretsar umgås de i och finns det spelande eller narkotika eller annat med i bilden? En utomsocknes gm har råd att vara precis så slarvig som du nämner, men om det är SB är det märkligt att vara så planerande och kall i vissa avseenden och så slarvig i andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in