2011-01-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Som jag förstod, på FM, innan han var tvungen att tväta

Jo jag har också fattat det som att hon försvann på fm men får inte ihop varför SB skulle säga att han skjussade hem henne på em om han inte gjorde det, när han tidigare sagt att de inte träffats..?
Citera
2011-01-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Nej, jag tror inte att det var likhundar som markerade i sandtaget, utan det var nog snarare polisens egna hundar. Jag tror att det var likhundarna som var i vart fall ett av de "hjälpmedel" som polisen inte hade inför söket vid Stakadammen. Det var likhundarna som de inväntade att komma.

mkt möjligt, det jag vet var att likhundar varit på plats under veckan (definitivt under under senare delen)
Citera
2011-01-14, 23:38
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoplog
Jo men varför skulle SB komma på att han skjutsade hem henne helt plötsligt när han förut sagt att han inte träffat henne? Om inte polisen har något på detta så borde det väl varit smartare att han stod fast vid det han sagt från början?

Polisen har ju film på att hon stigit in i hans bil, då vore det korkat att fortsätta neka. Då får han justera lite... jo, just det ja, jag träffade på henne utanför jobbet och skjutsade hem henne. Vad han då inte tänkte på var att det var på morgonen så vad skulle hon hem att göra och dessutom hade hon egen bil. Jag skulle gissa på att han upprättade alla sina "alibi" med golfspel, träning etc för att det skulle verka som att det fanns för lite utrymme, hans sambo kanske vittnar om att han var hemma på eftermiddagen. Vad han inte räknade med var att fastna på film. Polisen har troligen bara sagt att det finns på film, vilket han gjort om till att det var på eftermiddagen (vilket passade bäst).
Citera
2011-01-14, 23:40
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoplog
Jo jag har också fattat det som att hon försvann på fm men får inte ihop varför SB skulle säga att han skjussade hem henne på em om han inte gjorde det, när han tidigare sagt att de inte träffats..?

Jag vet inte när ändrade han sin story, men det stod i expressen att han gör "små justeringar" i sin berättelse när han konfronteras med bevis (bilder fr övervakningskameran, t.ex). när han blir överbevisad sas.
Citera
2011-01-14, 23:42
Medlem
Kams avatar
Jag har följt tråden ända från första början. Jag blir mer och mer övertygad om att SB träffat EM endast när han varit i behov av pengar till det ena eller det andra. Nu behöver hon sina pengar och när han slingrar sig hotar hon med polisanmälan. Polisen torde väl ha koll på hennes bankkonto.

Jag tror inte att det är ett passionsdrama. Det enda skulle vara om SB:s sambo varit bortrest över julen och EM och SB umgåtts flitigt under helgen. Då kan hon ha gett ultimatum. Hon kanske såg nyårsfirande som speciellt.
Jag tror mera på ngn typ av sol och vår.
Citera
2011-01-14, 23:46
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om det nu var så att det var EM som ville återuppta förhållandet medan SB inte ville. Och när SB inte ville så hotade EM att avslöja deras förhållande eller några generande omständigheter.

Skulle du i så fall kalla det för att EM inte lydde?

Med det lilla vi vet om hur det egentligen fungerade mellan EM och SB tycker jag inte alls att ditt resonemang håller. Visst, det kan vara rätt. Men det kan också vara fel.

Jepp, det skulle jag. Om EM inte gör som SB vill (vare sig det är att hålla sig borta eller fortsätta relationen) och han dödar henne av den anledningen, så ser jag det som att han inte får som han vill (=hon lyder inte) och därför dödar han henne.

Om en vanlig människa gör slut så är det slut. Om den andre inte vill acceptera det, så kan det i extrema fall leda till stalking. OM det nu var så att hon stalkade honom (vilket jag personligen betvivlar, men visst, där kan jag ha fel), så kunde han ha anmält henne för det (om det nu inte var så att han körde dubbelspel och därför inte kunde anmäla utan att bli avslöjad själv, men det är ju HANS fel, eller hur?). Finns dock ALDRIG skäl att döda nån hur efterhängsna de än är. Så jag vidhåller - trolig orsak till att han dödade henne är att hon inte lydde.
Citera
2011-01-14, 23:47
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag har följt tråden ända från första början. Jag blir mer och mer övertygad om att SB träffat EM endast när han varit i behov av pengar till det ena eller det andra. Nu behöver hon sina pengar och när han slingrar sig hotar hon med polisanmälan. Polisen torde väl ha koll på hennes bankkonto.

Jag tror inte att det är ett passionsdrama. Det enda skulle vara om SB:s sambo varit bortrest över julen och EM och SB umgåtts flitigt under helgen. Då kan hon ha gett ultimatum. Hon kanske såg nyårsfirande som speciellt.

Är SB känd som solochvårare i andra förhållanden?
Citera
2011-01-14, 23:50
Medlem
Inte en enda elev till SB inne?

Hade "SMS-don juan" offentlig ring på fingret?

De flesta tour spelare öppna FB konton och ar kompisar där, inget speciellt där heller, ev. Koppling till golf-spelande polis i Nora i bästa fall...

S var väll minst aktiv på tours forum...

Spelat flera gånger med AA i små tävlingar...

Börjar bli tröttsamt att inte mer spills om en 50+are... va han verkligen en vanlig svensson?
Citera
2011-01-14, 23:52
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Inte en enda elev till SB inne?

Hade "SMS-don juan" offentlig ring på fingret?

De flesta tour spelare öppna FB konton och ar kompisar där, inget speciellt där heller, ev. Koppling till golf-spelande polis i Nora i bästa fall...

S var väll minst aktiv på tours forum...

Spelat flera gånger med AA i små tävlingar...

Börjar bli tröttsamt att inte mer spills om en 50+are... va han verkligen en vanlig svensson?
Hade det funnits, så hade det spillts vid det här laget, kan man ju tycka.
Citera
2011-01-14, 23:53
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Är SB känd som solochvårare i andra förhållanden?
Frågar du mig så har jag ingen aning. Men Eva verkar ha varit väldigt kär i honom och uttalat sig i positiva ordalag om honom. Därför kan jag tänka mig att hon lånat honom pengar utan kvitto.
Citera
2011-01-14, 23:53
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam

Marge: And for what? For a little bit of money. There's more to life than a little money, you know. Don'tcha know that? ("Fargo", underbar)

Om det är pengar som är motivet är jag redo att tro på att mordet var överlagt.
Senast redigerad av urkinha 2011-01-14 kl. 23:58.
Citera
2011-01-15, 00:00
Medlem
Rohannas avatar
Man i mörk bil har köpt stora mängder klorin......

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8410010.ab

Varkar som om polisen lärt sig något om utredningsarbete i alla fall...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8410111.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in