2011-01-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu ska jag spåna lite...

Stämmer uppgifterna om köttaffären?
Vad heter den affären?
Vem är ägare till affären... alternativt vilka jobbar där?
Kan ägaren/anställd vara vän med SB och vara medhjälparen... om det nu finns någon sån?

Styckningen ska ha utförts med specialverktyg och det borde finnas där.

Minns inte Evas adress i Örebro. Lövstagatan 5 tror jag... någon som vet?

Det ligger det en köttbutik i samma byggnad som EM bodde i (under förutsättning av hon bodde på Lövstagatan 5(B), som uppgetts tidigare i tråden). För att gå OT så vandaliseras den med jämna mellanrum.

"Örebro kötthandlarn" heter visst butiken. Lövstagatan 1...
Senast redigerad av Stenstocken 2011-01-15 kl. 18:27.
Citera
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Dessutom: Även bland tungt kriminella är det väl ganska ovanligt med folk som har styckvana och dessutom specialverktyg? Eller?

Fast det där med styckvana ställer jag mig tveksam till hur väsentligt det är. Den som kan såga av en bräda kan såga av ett ben och skära i kött har de flesta gjort nån gång.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan man spåra en avstängd telefon via mast??

Nej, enligt comviq kan den kan inte spåras till en mast om den inte är påslagen.
Citera
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Usch... vad du skräms

Skulle dö av skräck om jag mötte den en mörk kväll...

Ingen ara. Risken att du träffar honom är obefintlig. Han har nämligen redan checkat ut. Se här

https://www.flashback.org/p28196190#p28196190
Senast redigerad av urkinha 2011-01-15 kl. 18:31.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
I så gott som varenda mordfall som behandlas här på fb, så återkommer det alltid mystiska teorier om att det finns någon medhjälpare eller att nån annan har gjort det.

I de flesta fall är mördaren den misstänkte och polisen har oftast varit inne på rätt spår.
Polisen sitter ju inne mer oändligt mycket mer fakta än vad som florerar här, och om dom anser att det inte finns några andra misstänkta så har dom säkert fog för det.
Ja, då är det ju bara att lägga ner och logga ur. Varför läser och skriver du över huvud taget här? Du vet ju redan hur det är. Grattis!

Saken är väl istället den att i detta specifika fall så finns det allvarliga frågetecken inför tanken på att SB skulle ha styckat kroppen.

Läs de inlägg som finns i frågan så upptäcker du att invändningarna är många och svåra att förklara.

Inte heller finns det något motiv som förklarar ett så brutalt tillvägagångssätt. Och hittills inget som tyder på att SB skulle vara disponerad för denna typ av dåd.
Citera
2011-01-15, 18:25
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Samma sak här... beroende på vem du pratar med... vän eller fiende eller bekant med vän eller fiende... så får du olika beskrivningar på offret.

Jag har människor som älskar mig... tycker om mig... tycker att jag är besvärlig.. en pain in the ass... avskyr mig... och skulle tro att det är lika för alla.
Så det är mindre intressant tycker jag vad någon enstaka person har för uppfattning om henne...

Vad vi kan utläsa från hennes elever så var hon omtyckt av dom flesta... men inte alla.

Andra kan tycka det är intressant och frågar ju därför..
Citera
2011-01-15, 18:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
"Vännerna tror att den häktade mannen är oskyldig.

– Jag känner ingen lugnare människa. Han svär aldrig ens på golfbanan." Intressant!

Kan ju vara en sån som har samlat på sig en massa ilska och sen kommer allt ut på en gång.

Människor är ett mysterium och dom väldigt lugna brukar någon gång explodera och då kan det bli våldsamt.
Har tyvärr erfarenhet av detta...
Citera
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
"Vännerna tror att den häktade mannen är oskyldig.

– Jag känner ingen lugnare människa. Han svär aldrig ens på golfbanan." Intressant!
Länk, tack.

Stämmer som sagt var med vad jag har hört.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Fast det där med styckvana ställer jag mig tveksam till hur väsentligt det är. Den som kan såga av en bräda kan såga av ett ben och skära i kött har de flesta gjort nån gång.
Ja, men nu säger polisen att styckningen utförts av någon som kan hantverket och som använt specialverktyg.
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Det ligger det en köttbutik i samma byggnad som EM bodde i (under förutsättning av hon bodde på Lövstagatan 5(B), som uppgetts tidigare i tråden). För att gå OT så vandaliseras den med jämna mellanrum.

Vad heter den butiken?
Vad heter ägaren?
Citera
2011-01-15, 18:27
Medlem
Guardian Angels avatar
I den här artikeln påstår universitetet att hon skulle jobba fram till 1/3, vilket med tre månaders uppsägning stämmer i tid med mailet som väninnan fick:

– Hon har sagt upp sig och slutar den 1 mars för att arbeta som konsult. Vi är naturligtvis oroliga för vad som kan ha hänt henne och hoppas det ska lösa sig, säger universitets informationschef Niklas Jälevik.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8365125.ab
Citera
2011-01-15, 18:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Länk, tack.

Stämmer som sagt var med vad jag har hört.
http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article8404262.ab;jsessionid=00FC7246A9BFDB2258720 6D30347A15F.mobilb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in