2011-01-14, 01:31
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
I så fall gäller min andra anmärkning. Jag själv kommenterade sambon (och inte alls som offer) utan att bli tillsagd eller så blev jag men jag struntar i det så länge det är inte modsen som gör det.

Jag har inte heller märkt något "förbud" även om jag inte läst exakt alla inlägg i tråden..och även om nu nån/några skrivit att man ska ge fasen att diskutera sambon så är det ju fritt fram för det ändå.
Citera
2011-01-14, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
På Flashback kan man aldrig dra för stora växlar. Trots detta tror jag personligen att SB är ensam gärningsman.

Ja men kanske sambon har flyttat på någon bil utan att veta något om vad som pågick och nu vet hon inte om hon ska berätta det för att hon tror att hennes oskyldige sambo ska få problem då?

Nu kan jag inte det här med hur bilarna har flyttats i ofs.
Citera
2011-01-14, 01:37
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Då kommer man in på SB:s psyke,om han nu gjort detta,han sitter isolerad,vetskapen om vad han då ev.gjort,dygn efter dygn.Tankarna borde mala i huvudet.Lik förbannat nekar han till gärningarna.Det är klart man börjar fundera om det är en annan GM.Lösningen till detta lönnmord finns med största sannolikhet närmare än vad de flesta tror.

Mats Alm nekade. Toni Alldén nekade. Det finns hur många som helst som är iskalla i förhör och rättegångar.
Citera
2011-01-14, 01:38
Medlem
bagarn29s avatar
Ja du, Forestman om det inte är pengar eller luftbilsrelaterat så har vi kanske ett Knutby i miniatyr här i Örebro.
Citera
2011-01-14, 01:41
Medlem
Precis som Flashback spekulerar Aftonbladet vidare.......

Citat:
Mycket tyder dock på att det här rör sig om en offensiv styckning. Gärningsmannen brukar då ha en stark känslomässig koppling till offret.
Mördaren är ursinnig och förtvivlad, ofta därför att han eller hon är på väg att bli lämnad av sitt offer.
Styckningen sker i panik, för att dölja det inträffade.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article8404456.ab
Citera
2011-01-14, 01:44
Medlem
bagarn29s avatar
https://www.flashback.org/sp28157679

Tyckte väl jag kände igen ordet "offensiv".
Citera
2011-01-14, 01:46
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgathaChristie
Har lite info om honom men det kommer not fram snart!

Tack det blir intressant

Vad vet tråden om sambon till den misstänkte GM Stefan Börjesson? Som någon skrev, hon kan tro att han är oskyldig.

Det är nog rätt gubbe som sitter bra hos farbror blå, hoppas nu bara det inte blir en Alm-historia.
Citera
2011-01-14, 01:47
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Precis som Flashback spekulerar Aftonbladet vidare.......

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article8404456.ab
Ja den där Cantwell är sannerligen inte sämre spekulerare än de värsta här på FB. Vem vet - han kanske hänger här på tråden...

Men han säger inte ett ord om VAD som tyder på att det skulle vara en offensiv styckning.

Och när ägarna av golfanläggningen (som tydligen känner igen SB ganska bra) säger att SB verkade vara sitt vanliga, lugna jag när han kom vid kvart över 12 den 29/12, så får jag mycket svårt att tro att SB skulle begått ett känslomässigt laddat mord strax innan.
Citera
2011-01-14, 01:52
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ja den där Cantwell är sannerligen inte sämre spekulerare än de värsta här på FB. Vem vet - han kanske hänger här på tråden...

Men han säger inte ett ord om VAD som tyder på att det skulle vara en offensiv styckning.

Och när ägarna av golfanläggningen (som tydligen känner igen SB ganska bra) säger att SB verkade vara sitt vanliga, lugna jag när han kom vid kvart över 12 den 29/12, så får jag mycket svårt att tro att SB skulle begått ett känslomässigt laddat mord strax innan.

Men nu är det ju såhär att går man in på en golfhall strax efter att man har begått ett mord i syfte att skaffa sig något slags alibi så går man ju inte in där och beter sig som ett nervvrak, för då kommer detta naturligtvis att vändas emot en efteråt. Självklart stålsätter man sig och visar ingenting utåt i det läget.
Citera
2011-01-14, 01:52
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Ja men kanske sambon har flyttat på någon bil utan att veta något om vad som pågick och nu vet hon inte om hon ska berätta det för att hon tror att hennes oskyldige sambo ska få problem då?

Nu kan jag inte det här med hur bilarna har flyttats i ofs.

Är det någon som överhuvudtaget vet något om SB:s sambo? Enligt ratsitär de ju skrivna på samma adress tillsammans med vad jag förmodar är sambon AA:s tonåriga dotter. Det är klart att de mår pyton just nu. Men visst tusan är man nyfiken på sambon. Inte ens dagstidningarna nämner henne. Jag skulle vilja se ett foto och få lite mer info. Vad arbetarhon med, t.ex. Av ren och skär nyfikenhet. Jag tror inte hon är inblandad i mordet, mer än att hon bor i hop med en mordmisstänkt gärningsman. Hon måste ju ha blivit förhörd av polisen. Vad är hennes uppfattning om SB:s sinnesstämning t.ex på nyårsmiddagen. Var det tjolahopp eller var SB dämpad. Var behfann sig hon under de kritiska dagarna? Vad arbetar hon med? En sambo borde ju märka sinnesskiftnngar......NÅGON härinne borde väl ha lite info??
Citera
2011-01-14, 01:54
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Men nu är det ju såhär att går man in på en golfhall strax efter att man har begått ett mord i syfte att skaffa sig något slags alibi så går man ju inte in där och beter sig som ett nervvrak, för då kommer detta naturligtvis att vändas emot en efteråt. Självklart stålsätter man sig och visar ingenting utåt i det läget.

Om Börjesson är psykopat vilket vi inte vet ännu så klarar han av att fixa det.
Citera
2011-01-14, 01:56
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrid
Om Börjesson är psykopat vilket vi inte vet ännu så klarar han av att fixa det.

Man behöver verkligen inte vara psykopat för att ha iskalla nerver. Det är två helt olika saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in