2011-01-14, 21:11
Medlem
Välkommen gunillavhl!

Med din kunskap om personerna är du enormt värdefull som du förstår.
Vill fråga : Har du någon uppfattning om SB är gärningsman (GM) eller kan det finnas fler i periferin?
Citera
2011-01-14, 21:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
HÄr är länken
http://na.se/nyheter/orebro/1.1067754-vem-svarade-i-evas-telefon-

Från NA
En anhörig till Eva Magnusson skulle äta lunch med henne dagen då hon anmäldes försvunnen, enligt en källa.När hon inte dök upp ringde den anhörige på hennes telefon.Någon svarade men sa inget.
Relaterat
Det florerar många uppgifter om vid vilken tidpunkt Eva Magnusson senast sågs i livet. Mycket tyder på att det var någon gång under onsdagen den 29 december. Det var också då som hon anmäldes försvunnen av en kollega.
Någon svarade
Samma dag ska hon ha bokat in en lunchträff med en anhörig. En källa till NA berättar att Eva aldrig kom dit. Efter ett tag ringde därför den anhörige till Evas mobiltelefon.
– Någon svarade, men sa inget. Den anhörige hörde bara att det skrapade i bakgrunden, berättar källan.
Den anhörige ska sedan ha ringt upp ytterligare en gång.
– Men då var telefonen avstängd, säger källan.

Men där borde väl polisen kunna få en position på hennes telefon tycker man.
Det här blir bara skummare och skummare och nu förstår man ju bättre varför hon blev anmäld försvunnen så snabbt.
Citera
2011-01-14, 21:13
Avslutad
Citat:
HÄr är länken
Nu har antagligen rikskrim talat om för polisen vad de ska gå ut med i media och inte. Tror jag.
Citera
2011-01-14, 21:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunillavhl
Tack så mycket. Jag och min familj är väldigt förtvivlade över vad som hänt och jag sökte info om detta på nätet och hittade då FB ett bra ställe att uttrycka och ventilera sig på.

Önskar dig välkommen och hoppas på att du kan blunda för det som inte är så kul att läsa för någon nära offret.
FB kan vara ett väldigt bra ställe... och fullständigt sinnessjukt när trollen är i farten... och hoppas ni slipper se för mycket av det.

Beklagar er förlust av er vän av hela mitt hjärta.
Citera
2011-01-14, 21:17
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koriander
NÅGON SVARADE I HENNES TELEFON
Eva skulle ha en lunch träff med en anhörig 29/12 (alltså ingen kollega) När Eva inte dök upp så ringde den anhörige hennes mobil varpå någon svarade utan att säga något.

Kanske inget svar, utan bara ett försök att få upp mobilen ur hennes ficka och svarsknappen aktiverades?
Citera
2011-01-14, 21:50
Medlem
Tack tack... jag sållar det jag läser och har förståelse för att en del vräker ur sig konstiga saker också. Men jag är tacksam för detta forum. Jag kommer att följa fler trådar när det här har lagt sig. tack för att ni finns.
Citera
2011-01-14, 21:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Nu har antagligen rikskrim talat om för polisen vad de ska gå ut med i media och inte. Tror jag.

Och då hoppas vi på att dom klämmer ur SB ett erkännande också!
Citera
2011-01-14, 22:01
Medlem
Citat:
Det hoppas jag med. Nu har han suttit i två veckor i ett rum med sin ångest som enda sällskap. Det måste någon kunna utnyttja.

Trevlig helg!
Citera
2011-01-14, 22:03
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:

Betvivlar inte hans oskuld men varför skulle han erkänna? Det är ju inte direkt lördagsgods han har att vänta.....
Citera
2011-01-14, 22:07
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Betvivlar inte hans oskuld men varför skulle han erkänna? Det är ju inte direkt lördagsgods han har att vänta.....

OJ,OJ,OJ, vad fel det kan bli! Menar naturligtvis att jag inte betvivlar hans skuld! Förlåt!!
Citera
2011-01-14, 22:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Betvivlar inte hans skuld men varför skulle han erkänna? Det är ju inte direkt lördagsgods han har att vänta.....

Så länge han inte erkänner så kan han ju förneka det inför sig själv också kanske...

För mycket talar emot honom nu.
Han ljuger och ändrar sina uppgifter allt eftersom han blir överbevisad och hade han varit oskyldig... varför ljuga från början?

Min stora fråga är... VARFÖR dödade han Eva?

Edit: läste det faktiskt som skuld... och ändrade i ditt inlägg nu...
Du kan gå in och ändra i det inlägget där du skrev fel.
Citera
2011-01-14, 22:20
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Min stora fråga är... VARFÖR dödade han Eva?

Troligen av samma anledning som andra män som mördar sina kvinnor - hon lydde inte, så han blev arg...gissar jag. Det är tyvärr ofta så enkelt. Jävligt beklämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in