2011-01-14, 20:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunillavhl
Har läst nästan alla inlägg... och jag kan tala om att EM och SB gjorde slut för över ett år sedan.
Detta kan jag med säkerhet säga eftersom ett syskon till mig känner EM väl och har även träffat SB. Själv har jag bott granne med EM och kan säga att hon var inte den dryga typen privat i alla fall. Som det har skrivits om. Givetvis kan inte alla tycka om alla men dryg var hon inte. Hon började sitt nya jobb redan i somras och trivdes väldigt bra och njöt av livet utan SB. Nu var de bara arbetskamrater enligt henne i alla fall. Vad som kan ha föranlett detta hemska kan man som sagt bara spekulera om, men jag kan också dementera att hon var skyldig honom pengar som har diskuterats här tidigare. För pengar hade hon, hon har ju faktiskt haft eget företag några år samtidigt som hon arbetat på Universitet.
Handlade inte diskussionen om att han kunde vara skyldig henne pengar och inte tvärtom?
Citera
2011-01-14, 20:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Ponera,att SB är oskyldig.Då borde han rimligtvis bryta ihop,
över att hans vän från Gymnasie-tiden,och sedermera älskarinna,
blivit mördad och skändad.Ingenting tyder på detta,hittintills.

Han i Alingsås som mördade sin sambo och grävde ner henne i nån åker... han höll väl god min i 4 månader... och Mats Alm ännu...
Citera
2011-01-14, 20:57
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Men tänk om... tänk om det var han som stalkade henne? Ingen tänker tanken att det kan vara tvärtom. Är det en orimlig tanke?

Jodå, har själv sett ett liknande förhållande. Det är enligt min åsikt den som har två eller flera personer i sitt liv samtidigt som är den svaga personen. Som jag ser det är det en person som behöver ständig bekräftelse och dessutom är livrädd för att bli lämnad. Därför garderar de sig med flera parallella förhållanden.

Vet flera kvinnor som faktiskt har valt att vara "den andra kvinnan" för att det innebär att både ha kakan och äta den. Alltså att både ha en relation och ändå ha friheten kvar.

Den som har flera på en gång har bara ett helvete att hålla alla lögner och scheman i huvudet så h@n inte gör bort sig.

Om man (hypotetiskt) ser det så, så var det han som hade mest att förlora. Han var livrädd att bli lämnad och om EM (hypotetiskt) hade hittat nån annan så kan han ha fått ett spel. Och han kan då mycket väl ha stalkat henne för att få henne tillbaka. Om hon sen vägrade så...

Ja, en annan hypotes bara.
Citera
2011-01-14, 20:58
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Men blir man tagen av polisen får man väl inte utrymme att sörja heller då blir man ju satt i centrum och slåss för sin egen framtid och sitt rykte. Dessutom upplever många som förlorar en anhörig, närstående inte sorgen förrän det gått en tid och chocken över dödsfallet lagt sig. Männsikor sörjer på olika sätt och det går inte alltid att se på vilket! Det finns ingen lagbok för hur man SKA sörja, alla är olika.

Har man rent mjöl i påsen,har man väl inget att frukta.
Citera
2011-01-14, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gunillavhl
Tack så mycket. Jag och min familj är väldigt förtvivlade över vad som hänt och jag sökte info om detta på nätet och hittade då FB ett bra ställe att uttrycka och ventilera sig på.
Du är välkommen! Jag beklagar er sorg och det trauma som de kring EM Och SB nu upplever, det måste vara fruktansvärt. Men förstå också att på detta forum råder stor öppenhet och demokrati och det finns en hel del hårda personer som uttrycker sig illa! Dessutom troll som hittar på för att göra sig lustiga och uppröra folk! Ta inte åt dig lär dig se "trollen"! Men det är en fantastisk plats FB när man lärt sig hur det fungerar här!
Citera
2011-01-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den här teorin är intressant... SB är beroende av Eva för att få studenter osv.
Eva säger upp sig... startar egen firma, nytt jobb och ska resa på en långresa...
Det nämns en ny man i hennes liv...
Hon går alltså vidare i sitt liv... och lämnar SB åt sitt öde.
Vad händer då med SB som är i beroendeställning av henne?

Det har ju tidigare funnits inlägg där det har berättats om samarbetet mellan dom... som var lite underligt för vad har teknikstudenter egentligen med retorik att göra?

Edit. Fick rätta till det

Ett krux här!

Att blanda vetenskaper på detta sätt har sedan sent 80-tal varit högsta mode i akademiska kretsar. Det kallas tvärvetenskap och sägs föra vetenskapen framåt då tvärvetenskap kan ge den helhetssyn som var och en av egen kraft inte kan.
Citera
2011-01-14, 21:02
Medlem
Nya uppgifter på na.se om att hon inte kom till ett lunchmöte den 29:e.
Vet inte hur man länkar, sorry!
Citera
2011-01-14, 21:02
Medlem
NÅGON SVARADE I HENNES TELEFON
Eva skulle ha en lunch träff med en anhörig 29/12 (alltså ingen kollega) När Eva inte dök upp så ringde den anhörige hennes mobil varpå någon svarade utan att säga något.
http://na.se/nyheter/orebro/1.1067754-vem-svarade-i-evas-telefon-
Citera
2011-01-14, 21:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katamari.damacy
Jodå, har själv sett ett liknande förhållande. Det är enligt min åsikt den som har två eller flera personer i sitt liv samtidigt som är den svaga personen. Som jag ser det är det en person som behöver ständig bekräftelse och dessutom är livrädd för att bli lämnad. Därför garderar de sig med flera parallella förhållanden.

Vet flera kvinnor som faktiskt har valt att vara "den andra kvinnan" för att det innebär att både ha kakan och äta den. Alltså att både ha en relation och ändå ha friheten kvar.

Den som har flera på en gång har bara ett helvete att hålla alla lögner och scheman i huvudet så h@n inte gör bort sig.

Om man (hypotetiskt) ser det så, så var det han som hade mest att förlora. Han var livrädd att bli lämnad och om EM (hypotetiskt) hade hittat nån annan så kan han ha fått ett spel. Och han kan då mycket väl ha stalkat henne för att få henne tillbaka. Om hon sen vägrade så...

Ja, en annan hypotes bara.

Håller med dig helt och har sett liknande på nära håll... och det pågår ännu... och hon kan inte bli av med honom trots besöksförbud, fängelsestraff osv. Det har pågått i 8 år!!!

I infon vi har här så skilde SB sig 2007... och då hade tydligen Eva funnits vid sidan om en längre tid... plus en annan kvinna.
Eva har alltså funnits där som "partner" i kanske minst 5 år... och nu vill hon inte längre... och han vill inte mista henne och det utlöser grälet som leder till hennes död.
Citera
2011-01-14, 21:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi1234
Nya uppgifter på na.se om att hon inte kom till ett lunchmöte den 29:e.
Vet inte hur man länkar, sorry!

HÄr är länken
http://na.se/nyheter/orebro/1.1067754-vem-svarade-i-evas-telefon-
Citera
2011-01-14, 21:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mildster
Jag omformulerar till "det har hänt förrut" att kvinnan, i det här fallet SB's fru, anstiftat brott mot sin nya rival.

Okej. Ja det mesta har ju hänt förut.

Menar bara att man ska akta sig från att dra några som helst slutsatser utifrån att något tidigare har inträffat. Istället för att uttrycka sig som att det inte är ovanligt är det förmodligen mer korrekt att påstå att det är mycket ovanligt.
Citera
2011-01-14, 21:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTruthIsOutThere
Jag menar att det måste gå en viss tid innan lukten från en "levande" människa övergår till liklukt?? Antar att det var "hennes" doft man sökte efter??

En död kropp börjar avge lukt redan efter ett par minuter. Finns "likhundar" som är tränade på att söka efter en speciell människa som befaras vara död. Hunden kan alltså känna skillnad på lik och lik. Enligt media användes dock inte sådana hundar i sökandet efter Eva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in